ДОСВІД ДИСТАНЦІЙНОГО ВИКЛАДАННЯ ОФТАЛЬМОЛОГІЇ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ ТА ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ОСВІТНІХ ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ

Автор(и)

  • К. О. Алексевич Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5772-8607

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13264

Ключові слова:

офтальмологія, дистанційне навчання, освітня платформа, навчальні програми

Анотація

Виклики, з якими зіштовхнулися викладачі медичних закладів вищої освіти через складні умови сьогодення та неможливість традиційного очного проведення занять, змусили прискорити процес діджиталізації освіти в Україні. Наші іноземні колеги випереджують нас у цьому на кілька кроків уперед. Накопичена ними інформаційна база, чимало методик, адаптованих до онлайн-освіти, а також різноманітні програми та додатки, що використовуються як допоміжний інструмент для подання та сприйняття інформації, – все це є вдалим прикладом для української педагогічної спільноти. Тому дуже корисною для нас є можливість доступу до всесвітньо відомих медичних освітніх ресурсів. Змога перейняти досвід колег не тільки збільшує нашу цифрову грамотність, а й допомагає покращити якість вимушеного обставинами дистанційного навчання у медичних навчальних закладах. Mи скористалися цією можливістю та вдосконалили методику дистанційного викладання офтальмології в Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Адже, зважаючи на відсутність можливості очного навчання, традиційні методики викладання предмета потребували вдосконалення. Саме приклади використання інноваційних медичних онлайн-ресурсів та додатків наведено в даній статті. Також описано можливості деяких освітніх програм і додатків, які дозволяють компенсувати брак безпосередньої комунікації між викладачем таі студентами, між студентами та пацієнтами. Чимало таких програм, додатків та ресурсів, створених для збільшення ефективності дистанційного навчання, потребують досліджень і випробувань на практиці, перш ніж можуть бути впроваджені в систему медичної освіти. Тому подальші дослідження в цьому напрямку слід вважати перспективними та необхідними.

Посилання

Martyniuk, V.M., Malanchuk, L.M., Malanchyn, I.M., & Lymar, L.Ye. (2021). Vprovadzhennia osvitnikh interaktyvnykh tekhnolohii u navchalnyi protses na kafedri akusherstva i hinekolohii [Implementation of educational interactive technologies in the educational process at the Department of Obstetrics and Gynecology]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 49-52. DOI 10.11603/m.2414-5998.2021.3.12445 [in Ukrainian].

Symonets, Ye.M. (2021). Dystantsiine navchannia na klinichnykh khirurhichnykh kafedrakh pid chas karantynu zi studentamy 5 ta 6 kursu [Distance learning at clinical surgical departments during quarantine with 5th and 6th year students]. Suchasna osvita ta nauka: problemy, perspektyvy, innovatsii: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. – Modern education and science: problems, prospects, innovations: materials of the international science and practice conf. Kyiv [in Ukrainian].

Kvasko, O.Yu., & Kondaurova, A.Yu. (2022). Suchasni metodyky navchannia pid chas dystantsiinoho vykla¬dannia fundamentalnykh dystsyplin medychnykh spetsialnostei [Modern teaching methods during remote teaching of fundamental disciplines of medical specialties]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 56-60. DOI 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12532 [in Ukrainian].

Kuchyn, Yu.L., & Lymar, L.V. (2022). Osnovni pryntsypy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia medykiv [Basic principles of the organization of distance education of doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 30-37. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.1.12652 [in Ukrainian].

Ariaiev, M.L., Kaplina, L.Ye., Senkivska, L.I., & Pavlova, V.V. (2020). Pershyi dosvid dystantsiinoho navchannia v medychnykh vuzakh Ukrainy v umovakh COVID-19-karantynu [The first experience of distance learning in medical universities of Ukraine under the conditions of the COVID-19 quarantine]. Zdorovia dytyny – Child’s health, 15(3), 195-199. Retrieved from: http://nbuv.gov .ua/UJRN/Zd_2020_15_3_10 [in Ukrainian].

Fedchyshyn, N.O., & Yelahina, N.I. (2020). Distance learning of future doctors in foreign language: challenges of time. Medychna osvita – Medical Education, 2(87), 33-39.

He, B., Tanya, S.M., & Sharma, S. (2022). Over coming barriers in accessto ophthalmic education with virtual learning. Eye (London, England), 36(1), 237-238. DOI 10.1038/s41433-020-01337-5.

Kotsiuba, R.B., Fedchyshyn, N.O., & Humenna, I.R. (2022). Experimental study of computer-oriented methodology of foreign language communicative development of future medical professionals. Medychna osvita – Medical Education, 1(95), 61-67.

DeVaro, S.N., Uner, O.E., Khalifa, Y.M., & Grau¬bart, E.B. (2020). Ophthalmology Educationin COVID-19: A Remote Elective for Medical Students. Journal of Academic Ophthalmology, 12(2), 165-170. DOI 10.1055/s-0040-1716695.

Succar, T., Beaver, H.A., & Lee, A.G. (2022). Impact of COVID-19 pandemic on ophthalmology medical student teaching: educational innovations, challenges, and future directions. Survey of ophthalmology, 67(1), 217-225. DOI 10.1016/j.survophthal.2021.03.011.

Chatziralli, I., Ventura, C.V., Touhami, S., Reynolds, R., Nassisi, M., Weinberg, T., … Loewenstein, A. (2021). Transforming ophthalmic education intovirtual learning during COVID-19 pandemic: a global perspective. Eye (London, England), 35(5), 1459-1466. DOI 10.1038/s41433-020-1080-0.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-02

Як цитувати

Алексевич, К. О. (2022). ДОСВІД ДИСТАНЦІЙНОГО ВИКЛАДАННЯ ОФТАЛЬМОЛОГІЇ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ ТА ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ОСВІТНІХ ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ. Медична освіта, (2), 12–20. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13264

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ