ПРАКТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОЇ МЕТОДИКИ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • Р. Б. Коцюба Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7027-9073
  • Н. О. Федчишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0909-4424
  • І. Р. Гуменна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2830-7878

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12945

Ключові слова:

іншомовна комунікативна компетентність, майбутні лікарі, комп’ютерно орієнтована методика, латинська мова

Анотація

У роботі здійснено комплексне дослідження проблеми впровадження комп’ютерно орієнтованої методики розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців лікувальної справи. Проаналізовано комп’ютерно орієнтовані методики розвитку іншомовної комунікативної компетентності майбутніх спеціалістів лікувальної справи в університетах зарубіжних країн. Виявлено, що найбільшої ефективності при застосуванні комп’ютерно орієнтованих методик вивчення іноземних мов досягається за рахунок використання дистанційних та змішаних форм навчання. Розглянуто і проаналізовано електронні освітні ресурси у вітчизняних медичних університетах, зокрема в Тернопільському національному медичному університеті ім. І. Я. Горбачевського. Детально описано і проаналізовано комп’ютерно орієнтовану методику проведення занять із латинської мови. Запропоновано засоби та ресурси для підвищення рівня розвитку ІКК майбутніх спеціалістів лікувальної справи. Результати експериментального дослідження дозволили дійти висновку, що запропонована методика є ефективною і може бути рекомендована для впровадження в систему вищої медичної освіти. Обґрунтовано критерії та рівні оцінювання іншомовної комунікативної компетентності майбутніх спеціалістів лікувальної справи. Розглянуто рекомендації щодо вдосконалення робочих програм, розробки нових комп’ютерно орієнтованих засобів для покращення рівня розвитку ІКК у медичних та інших ЗВО України.

Біографії авторів

Н. О. Федчишин, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5422-2016
Scopus Author ID 57202833382

І. Р. Гуменна, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5206-2016

Посилання

Koval, T.I. (2011). Interaktivni texnologiji navchannya inozemnyx mov u vyshchyx navchalnyx zakladax [Interactive technologies in teaching foreign languages at higher educational establishments]. Retrieved from: http://www.journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/546/451 [in Ukrainian].

Kotsyuba, R.B. (2015). Nabuttia navychok audijuvannia za dopomogoyu web-orientovanoyi metodyky vyvchennia inozemnyx mov [Listening skills acquisition by using WEB based methodology for foreign languages learning]. Іnformacijni texnologiyi i zasoby navchannia – Information Technologies and Learning Tools, 50(6) [in Ukrainian].

Kotsyuba, R.B. (2020).Rozvytok inshomovnoji komunikatyvnoji kom¬pe¬tentnosti majbutnix specialistiv likuvalnoji spravy z vykorystanniam IKT [Development of foreign language communicative competence of future specialists in medical practice using ICT].Ternopil [in Ukrainian].

Declaration by the European ministers of education on intercultural education in the new European context: Standing Conference of European Ministers of Education “Intercultural education: managing diversity, strengthening democracy”. 21st session. Athens, Greece, 10-12 November 2003. Retrieved from: https://rm.coe.int/declaration-by-the-european-ministers-of-education-on-intercultural-ed/16807462b5.

Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DeSeCo). Background paper (2001). Retrieved from: http://www.oecd.org/education/skills-beyond-school/41529556.pdf.

Fedchyshyn, N.O., Vykhrushch, A.V., Bilavych, H.V., Horpinich, T.I., Yelahina, N.I., & Klishch H.I. (2020). Development of Medical Students’ Foreign Language Lexical Competence in the Virtual Learning Environment. Annals of the University of Craiova. Linguistics and Philology, 1-2, 71-79.

Ovcharuk, O., Ivaniuk, I., Soroko, N., Gritsenchuk, O., & Kravchyna, O. (2020). The Use of Digital Learning Tools in the Teachers’ Professional Activities to Ensure Sustainable Development and Democratization of Education in European Countries. E3S Web of Conferences. The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters. ICSF, 166, 10019. DOI 10.1051/e3sconf/202016610019.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-30

Як цитувати

Коцюба, Р. Б., Федчишин, Н. О., & Гуменна, І. Р. (2022). ПРАКТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОЇ МЕТОДИКИ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Медична освіта, (1), 61–67. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12945

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ