МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ – ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НАВЧАННЯ У МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Б. М. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7684-8214
  • М.І. Шкільна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12689

Ключові слова:

міждисциплінарна інтеграція, латинська мова та медична термінологія, анатомія людини, фармакологія, клінічна термінологія

Анотація

У статті розглянуто роль міждисциплінарної інтеграції як необхідної складової навчального процесу в системі медичної освіти, що дає змогу доповнити зміст однієї дисципліни знаннями з іншої та обґрунтовує можливість комплексного вирішення завдань медичної практики методом широкого інтегрування набутої під час вивчення різноманітних дисциплін інформації. Багаторічний досвід викладання навчальної дисципліни «Латинська мова та медична термінологія» свідчить про наявність тісних інтеграційних зв’язків з іншими дисциплінами, насамперед, анатомією людини, фармакологією, біологією тощо, а також у контексті значення латинської мови для формування термінологічної компетентності майбутніх медиків з усіма дисциплінами, які студенти вивчають на старших курсах. Сучасна анатомічна термінологія  складається переважно з латинських термінів, тому формування на заняттях з латинської мови умінь правильного читання анатомічних термінів, засвоєння основ латинської граматики, необхідної лексики і греко-латинських словотворчих елементів сприяє виробленню навичок грамотного використання анатомічних номенклатурних найменувань і дозволяє студентам використовувати набуті теоретичні знання на заняттях з анатомії. Метою вивчення розділу «Фармацевтична термінологія» у курсі латинської мови є навчити студентів правильно виписувати рецепти на різні форми ліків, сприяти усвідомленому засвоєнню і вживанню фармацевтичних термінів і таким чином сформувати термінологічну основу для вивчення предмета «Фармакологія». Під час вивчення клінічної термінології студенти вчаться формулювати прості медичні діагнози, засвоюють загальні вислови, які описують властивості стану хвороби і способи її лікування.

Біографія автора

Б. М. Паласюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-3382-2016
Scopus Author ID 57201357613

Посилання

Zakaliuzhnyi, M., Andreichyn, M., & Komarovskyi, R. (2017). Klinichna latyna z anhliiskymy ta ukrainskymy vidpovidnykamy [Latin clinical terminology with English and Ukrainian correspondences]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Bobryk, I.I., & Koveshnikov, V.H. (2001). Mizhnarodna anatomichna nomenklatura [International anatomical no-menclature]. Кyiv: Zdorovia [in Ukrainian].

Palasiuk, H.B., & Kolodnytska, O.D. (2020). Etymological aspects of developing future physicians’ terminological competence as a pedagogical problem. Medychna osvita – Medical Education, 2, 103-107.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Паласюк, Б. М., & Шкільна, М. (2022). МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ – ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НАВЧАННЯ У МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (4), 42–46. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12689

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ