ДЕТЕРМІНАНТИ ВИБОРУ ФОРМИ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ: АНАЛІЗ ВІДПОВІДЕЙ ЛІКАРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12402

Ключові слова:

безперервний професійний розвиток, освітні послуги, післядипломна освіта, мотивація

Анотація

Анотація. Трансформації системи вищої та післядипломної освіти в Україні спонукають навчальні заклади оновлювати підходи до просування свого освітнього продукту. У попередніх дослідженнях були встановлені цільові показники тривалості та формату навчання, дана загальна оцінка важливості чинників вибору форми БПР; встановлені особливості груп користувачів, готових та не готових оплачувати навчання самостійно; визначені ключові фактори вибору форми БПР та здійснена сегментація користувачів. На новому етапі дослідження лікарям було запропоновано оцінити додаткові чинники, які впливають на вибір форми БПР.

Визначені нові чинники вибору навчального циклу: сучасна тематика курсу (14,2 % опитаних), можливість удосконалення практичних навичок (8,6 %), тривалість навчання (4,1 %), зручне оформлення матеріалів (4,1 %) тощо. Встановлені статистично вірогідні зв’язки між попередньо запропонованими та самовизначеними чинниками, зокрема між наявністю попереднього досвіду навчання на кафедрі та зацікавленості в сучасному обладнанні, кількості отриманих балів БПР і тривалості навчання; необхідністю поїздки в інше місто та кількістю отриманих балів БПР і відсутністю комерційної складової. Також аналіз продемонстрував належність чинника зручного оформлення матеріалів до сфери фактора ефективності навчального циклу.

Нові чинники доповнюють ефективність запропонованої авторами чотирифакторної моделі, що передбачає орієнтацію на результат чи на процес, як основну мотиваційну детермінанту вибору форми БПР. Виявлені чинники мають враховуватися під час підготовки інформаційних матеріалів про навчальні цикли.

Посилання

Voronenko, Y., Mintser, O., & Krasnov, V. (2012). Orhanizatsiia bezperervnoho profesiinoho rozvytku vykladachiv u systemi medychnoi osvity (analitychnyi ohliad ta propozytsii) [Organization of continuous professional development of teachers in the system of medical activity (analytical oliad and proposals)]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 6-17 [in Ukrainian].

Hulchiy, O., & Zakharova, N. (2010). Metodolohichni aspekty rozrobky navchalnykh prohram dlia pisliadyplomnoi osvity v okhoroni zdorovia [Methodological aspects of development of educational projects for postgraduate education in health care]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho medychnoho universytetu imeni O.O. Bohomoltsia – Scientific Bulletin of the O. Bohomolets National Medical University, 1, 197-201 [in Ukrainian].

Voronenko, Yu., Hulchiy, O., Harchenko, N., Zaharova, N., & Balashov, K. (2020). Dokazovo pobudovana komunіkacіya: neobhіdna peredumova upravlіnnya bezperervnim profesіjnim rozvitkom [Evidence-based communication: a necessary prerequisite for the management of continuous professional development]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Journal, 4 [in Ukrainian].

Voronenko, Y.V., Hulchiy, O.P., Zakharova, N.M., & Balashov, K.V. (2021). Zastosuvannya psykhohrafichnoyi sehmentatsiyi dlya nalahodzhennya komunikatsiyi u sferi pidhotovky likariv [Application of psychographic segmentation for communication in the field of doctor training]. Visnyk sotsialnoyi hihiyeny ta orhanizatsiyi okhorony zdorovya Ukrayiny – Bulletin of Social Hygiene and Health Care Organization of Ukraine, 4, 68-75 [in Ukrainian].

Voronenko, Y., Hulсhiy, O., Zakharova, N., Khomenko, I., Balashov, K., Turianytsia, S., & Iork, E. (2017). Komunikatsiyna kompetentsiya yak skladova kompleksnoho navchannya fakhivtsiv hromadskoho zdorovya [Communication competence as a component of comprehensive training of public health professionals]. Ukrayina. Zdorovya natsiyi – Ukraine. Health of the Nation, 3(44), 309-310 [in Ukrainian].

Voronenko, Yu., Hulchiy, O., Zaharova, N., & Bala¬shov, K. (2020). Motyvatsiya likariv do bezperervnoho profesiynoho rozvytku: vid chynnykiv do kontseptualizatsiyi [Motivation of doctors for continuous professional development: from factors to conceptualization]. MOZ Ukrayiny, Natsionalna medychna akademiya pislyadyplomnoyi osvity imeni P. L. Shupyka. Bezperervnyy profesiynyy rozvytok likariv ta provizoriv v umovakh reformuvannya systemy okhorony zdorovya – Continuing professional development of doctors and pharmacists in the context of health care reform. Kyiv: P. L. Shupyk NMAPO [in Ukrainian].

Volosovets, A.O., Slonetskyy, B.I., Zozulya, I.S., Bobrova, V.I., Ivashchenko, O.V., Verbytskyy, I.V., & Savchenko, D.S. (2020). Osoblyvosti dystantsiynoho navchannya v ramkakh pislyadyplomnoyi pidhotovky likariv z medytsyny nevidkladnykh staniv [Features of distance learning in the framework of postgraduate training of doctors in emergency medicine]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 5-8 [in Ukrainian].

Hizhnyak, M.V. Ctyli navchannya doroslykh za modellyu Kolba: mozhlyvosti osvity, psykholohichnykh zmin ta transformatsiyi zhyttya [Adult learning styles according to the Kolb model: opportunities for education, psychological changes and life transformation]. O.Ye. Hrechanyk, T.M. Khliebnikova. Andrahohichni zasady osvity doros¬lyh: teoria y innovatsiyna praktyka materialy metodolohichnoho seminaru – Andragogical principles of adult education: theory and innovative practice: materials of the methodological seminar. Kh: TOV «Planeta-print» [in Ukrainian].

Voronenko, Y., Hulchiy, O., Khomenko, I., Zakharova, N., & Balashov, K. (2020). Methods for communication processes enhancement in the “Provider-Consumer (Learner)” system of educational services. Wiadomości Lekarskie, 73 (8), 1663-1667.

Slater, M. (1995). Choosing audience segmentation strategies and methods for health communication. E. Maibach, R. L. Parrott (Eds.). Designing health messages: approaches from communication theory and public health practice. Thousand Oaks,CA: SAGE Publications.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-13

Як цитувати

Вороненко, Ю. В., Гульчій, О. П., Балашов, К. В., Захарова, Н. М., Туряниця, С. М., & Мандрик, Ю. М. (2021). ДЕТЕРМІНАНТИ ВИБОРУ ФОРМИ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ: АНАЛІЗ ВІДПОВІДЕЙ ЛІКАРІВ. Медична освіта, (2), 14–19. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12402

Номер

Розділ

Матеріали конференції