КОРЕЛЯЦІЙНИЙ АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ СКЛАДАННЯ ІСПИТУ «КРОК»
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12257Ключові слова:
«Крок 1. Загальна лікарська підготовка», «Крок 2. Загальна лікарська підготовка», фундаментальні дисципліни, професійно-орієнтовані дисципліниАнотація
У статті встановлено фактори, що впливають на успішність складання ліцензованих інтегрованих іспитів «Крок 1. Загальна лікарська підготовка» і «Крок 2. Загальна лікарська підготовка» у здобувачів освіти медичного факультету № 1 Української медичної стоматологічної академії, що вступили до ЗВО у 2013 р. Встановлено, що у всій сукупності студентів % ЗНО рівною мірою кореляційно залежав від усіх 3 предметів. Показано першочергову значимість таких трьох освітніх компонентів з циклу загальнонаукових дисциплін, як патологічна анатомія, патологічна фізіологія, фармакологія, в успішному складанні «Крок 2. Загальна лікарська підготовка». При цьому інші фундаментальні дисципліни, які входять до складу тестового екзамену «Крок 1», мали меншу вагомість для успішного складання «Крок 2». Це демонструє, що для засвоєння професійно-орієнтованих дисциплін має немале значення рівень знань з основних фундаментальних дисциплін, а саме патологічної фізіології, патологічної анатомії і фармакології. Серед професійно-орієнтованих дисциплін, що входять до складу «Крок 2», найбільше кореляцій налічував терапевтичний профіль, який міцно корелював з усіма предметами в межах «Крок 2» і патологічною анатомією, патологічною фізіологією та фармакологією. Хірургічний профіль вірогідно корелював з акушерством та гінекологією і педіатричним профілем. При цьому гiгiєна та органiзацiя охорони здоров’я не утворювала сильних кореляційних звʼязків із предметами, що входять до складу «Крок 1». Рівень оволодіння професійно-орієнтованими дисциплінами залежить один від одного, окрім гiгiєни та органiзацiї охорони здоров’я.
Посилання
Chechotina, S.Yu., Lutsenko, R.V., Devyatkina, T.O., Kolot, E.G., & Sydorenko, A.H. (2019). Aktualnist organizaciyi efektyvnoyi samostijnoyi roboty` studentiv pry vyvchenni farmakologiyi [Topicality of effective independent work of students during Pharmacology Study]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 56-61 [in Ukrainian].
Lutsenko, R.V., Riabushko, M.M., Sydorenko, A.H., Chechotina, S.Yu., & Lutsenko, O.A. (2020). Analiz rezultativ skladannia litsenziinoho intehrovanoho ispytu krok v ukrainskii medychnii stomatolohichnii akademii studentamy medychnoho fakultetu №1 [Analysis of results of licensing integrated exam Krok in ukrainian medical stomatological academy of students of the medical faculty No.1]. Visnyk Ukrainskoi medychnoi stomatolohichnoi akademii «Aktualni problemy suchasnoi medytsyny» – Bulletin of the Ukrainian Medical Dental Academy “Actual problems of modern medicine”, 4(72), 192-197 [in Ukrainian].
Bulakh, I.Y., Voitenko, L.P., & Slukhai, T.S. (2018). Naperedodni zaprovadzhennya YeDKI. KROK 1. 2018; specialnosti «Medycyna», «Stomatologiya», «Farmaciya» [On the threshold of implementation of unified state qualified exam Krok 1. 2018; specialities “Medicine ”, “Dentistry”, “Pharmacy”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 6-18 [in Ukrainian].
Ivanchenko, O.Z., Cherniashova, V.V., & Herasymets, I.I. (2020). Vykorystannia mizhdystsyplinarnykh zviazkiv yak umova yakisnoi pidhotovky studentiv do litsenziinoho ispytu «Krok 1. Zahalna likarska pidhotovka» [The use of interdisciplinary links as a condition of quality preparation of students for the license examination “Krok-1. General Medical Training”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 20-26 [in Ukrainian].
Kolot, E.H., Chechotina, S.Yu., Lutsenko, R.V., & Sydorenko, A.H. (2017). Innovatsiini tekhnolohii v orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv pry vyvchenni farmakolohii [Innovative technologies in the organization of students’ independent work in the study of pharmacology]. Innovatsiini tekhnolohii v orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv medychnykh osvitnikh zakladiv: materialy navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastiu – Innovative technologies in the organization of independent work of students of medical educational institutions: materials of Educational Scientific Conference with International Participation. (pp. 75-76). Poltava [in Ukrainian].
Sait tsentra testuvannia [Test center site]. Retrieved from: https://www.testcentr.org.ua/uk/ [in Ukrainian].
Selskyy, P.R. (2017). Obgruntuvannia zastosuvannia ROC-analizu pokaznykiv uspishnosti z fundamentalnykh medychnykh dystsyplin v yakosti markeriv vyznachennia hrup ryzyku pry skladanni litsenziinoho intehrovanoho ispytu dlia pidvyshchennia yakosti pidhotovky likariv [Justification of ROC-analysis usage for the indicators of progress in fundamental medical disciplines as markers of risk groups identification during integrated licensing examination to improve the quality of education for future physicians]. Visnyk naukovykh doslidzhen – Bulletin of Scientific Research, 2, 121-124 [in Ukrainian].
Stratehiia rozvytku medychnoi osvity v Ukraini vid 27 liutoho 2019 r. № 95-r [Strategy for the development of medical education in Ukraine]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/95-2019-%D1%80#Text [in Ukrainian].
Obernikhina, N., Sanzhur, T., Kramarenko, I., & Hayova, L. (2020). «Krok-1. Medicine» in Bohomolets National Medical University as Education Indicator. Higher Education Research., 5, 181-192.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.