КУРС ЗА ВИБОРОМ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЦЕРЕБРОВАСКУЛЯРНОЇ ПАТОЛОГІЇ» – ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.11966Ключові слова:
елективний курс, неврологія, судинна патологія головного мозкуАнотація
У статті висвітлено особливості впровадження в освітній процес елективного курсу «Актуальні питання цереброваскулярної патології» в умовах дистанційного навчання. В 2020–2021 навчальному році вперше студентам випускного курсу Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України було запропоновано поглибити свої знання з неврології. Метою курсу за вибором було вдосконалення знань студентів про основні симптоми і синдроми ураження нервової системи при судинній патології головного мозку. Ключовим завданням елективного курсу було поглибити теоретичні знання з актуальної проблеми сучасної медицини та закласти основи для формування клінічного мислення. Проте пандемія COVID-19 внесла суттєві корективи в освітній процес. Навчання проводилося дистанційно на основі платформи Microsoft Teams. З метою забезпечення актуальності курсу викладачі підготували теоретичний матеріал із використанням найсучасніших даних та підсумків клінічних досліджень, опублікованих у провідних наукових виданнях. Особливу увагу приділено сучасним вимогам Національної служби здоровʼя України щодо тактики ведення пацієнтів з інсультом. До кожної із 10 тем викладачами кафедри підібрані відеофрагменти, які мали на меті значно розширити уявлення студентів про кожну нозологію. На кожному занятті для закріплення матеріалу ми використовували розбір клінічних ситуацій як із власного досвіду, так і запозичених з літературних джерел.
Буде враховано результати опитування студентів за підсумками дистанційного навчання при плануванні наступних курсів за вибором та вдосконалимо вже напрацьовані матеріали та методики.
Посилання
Kovalenko, O.E., & Havryshchuk, B.H. (2020). Khronichni tserebro-vaskuliarni rozlady u osib molodoho viku: kliniko-diahnostychni, etiopatohenetychni ta likuvalno-profilaktychni aspekty [Chronic cerebrovascular disorders in young people: clinical-diagnostic, etiopathogenetic and treatment-and-prophylactic aspects]. Klinichna ta profilaktychna medytsyna – Clinical and Preventive Medicine, 4(14), 97-103 [in Ukrainian].
Redko, V.H., Polonska, T.K., Basai, N.P., Pasichnyk, O.S., Dolynskyi, Je.V., Basai, O.V., & Alekseenko, I.V. (2015). Navchalna prohrama elektyvnykh kursiv z inozemnykh mov dlia starshoi shkoly ZNZ [Curriculum of elective courses in foreign languages for high school]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Syvolap, V.D., Lashkul, D.A., & Kyselov, S.M. (2018). Osoblyvosti vykladannia elektyvnoho kursu “Aktualni pytannia kardiolohii” na kafedri vnutrishnikh khvorob [Features of teaching the elective course “Current issues of cardiology” at the Department of Internal Medicine]. Aktualni pytannia dystantsiinoi osvity ta telemedytsyny 2018: materialy Vseukr. nauk.-metod. videokonf. z mizhnar. uchastiu – Current issues of distance education and telemedicine 2018: materials All-Ukrainian scientific method videoconf. with international participation. Zaporizhzhia: ZDMU [in Ukrainian].
Meier, T., Gräfe, K., Senn, F., Sur, P., Stangl, G.I., Dawczynski, C., ... Lorkowski, S. (2019). Cardiovascular mortality attributable to dietary risk factors in 51 countries in the WHO European Region from 1990 to 2016: a systematic analysis of the Global Burden of Disease Study. European Journal of Epidemiology, 34(1), 37-55. https://doi.org/10.1007/s10654-018-0473-x.
International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems 10th Revision Version: 2019. URL: https:// icd.who.int/browse10/2019/en.
Cook, D.A., Hatala, R., Brydges, R., Zendejas, B., Szostek, J.H., Wang, A.T., ... Hamstra, S.J. Technology-enhanced simulation for health professions education: a systematic review and meta-analysis. JAMA, 306(9), 978-988.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.