ВИКОРИСТАННЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ЯК УМОВА ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТУ «КРОК 1. ЗАГАЛЬНА ЛІКАРСЬКА ПІДГОТОВКА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11510

Ключові слова:

Крок 1, міждисциплінарні зв’язки, медична і біологічна фізика, нормальна фізіологія

Анотація

У статті проаналізовано роль міждисциплінарних звʼязків між медичною і біологічною фізикою та нормальною фізіологією людини для підготовки студентів до ліцензійного іспиту «Крок 1. Загальна лікарська підготовка», знайдених шляхом порівняння навчальних програм з обох дисциплін. Розглянуто тестові питання з нормальної фізіології у базі тестів для підготовки й у буклетах для складання іспиту, і визначено завдання, які студенти виконують вже на першому курсі в процесі вивчення медичної і біологічної фізики. Показано, що у базі тестів число таких завдань складає в середньому 8,7 % загальної кількості питань з нормальної фізіології людини, тоді як у буклетах іспиту – в середньому 22 %. Такі дані свідчать про необхідність широкого залучення міждисциплінарних звʼязків у вивченні обох наук, що дозволить уникнути дублювання навчального матеріалу в процесі навчання, відкриваючи перспективи для ретельнішого освоєння студентами програми з нормальної фізіології.

Посилання

Ilenko, N.M., Boichenko, O.N. (2018). Mizhdystsypli¬narni zviazky yak faktor vdoskonalennia vyvchennia predmetu terapevtychna stomatolohiia pry pidhotovtsi maibutnoho likaria [Interdisciplinary relationships as a factor of improving the study of therapeutic dentistry in preparing the future doctor]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems of Biology and Medicine, 4, 2 (147), 223-225. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2018-4-2-147-223-225.

Karpets, M.V. (2016). Mizhdystsyplinarna intehratsiia – osnova profesiinoi spriamovanosti navchannia [Interdisciplinary integration – the basis of professional orientation training]. Svit medytsyny ta biolohii – World of Medicine and Biology, 4 (58), 144-147 [in Ukrainian].

Postanova KMU vid 23.11.2011 r. No 1341 [Resolution of Cabinet of Ministers of Ukraine No. 334 of March, 03 2018.] Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334- 2018-п [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.2014 r. No 1556-VII [On higher education: Law of Ukraine of 01.07.2014 No. 1556-VІІ]. Retrieved from: http: // zakon2. rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Sait tsentra testuvannia [Test center site]. Retrieved from: https://www.testcentr.org.ua/uk/ [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku medychnoi osvity v Ukraini [Stra¬tegy for the development of medical education in Ukraine]. Retrieved from: https://moz.gov.ua/ strategija-rozvitku-medichnoi-osviti [in Ukrainian].

Atwa, H.S., Gouda, E.M. (2014). Curriculum integration in medical education: A theoretical review. Intel. Prop. Rights, 2, 113. DOI: https://doi.org/10.4172/ 2375-4516.1000113.

Quintero, G.A., Vergel, J., Arredondo, M., Ariza, M-C., Gómez, P., Pinzon-Barrios, A-M. (2016). Integrated medical curriculum: advantages and disadvantages. J. Med. Educ. Curric. 3. 133–137. DOI: https://doi.org/10.4137/JMECD.S18920.

Loftus, S. (2015). Understanding integration in medical education. Med. Sci. Educ., 25, 357-360. DOI: https://doi.org/10.1007/s40670-015-0152-4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-06

Як цитувати

Ivanchenko, O. Z., Melnikovа O. Z., & Sergeeva, L. N. (2021). ВИКОРИСТАННЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ЯК УМОВА ЯКІСНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТУ «КРОК 1. ЗАГАЛЬНА ЛІКАРСЬКА ПІДГОТОВКА». Медична освіта, (4), 20–26. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11510

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ