МОТИВАЦІЯ СТУДЕНТІВ ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • N. P. Kovalenko Полтавська державна аграрна академія, Полтава
  • N. O. Bobrova Українська медична стоматологічна академія, Полтава
  • O. V. Hancho Українська медична стоматологічна академія, Полтава
  • S. V. Zachepylo Українська медична стоматологічна академія, Полтава

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11440

Ключові слова:

мотивація, навчальна діяльність, студенти медичних факультетів, професійний розвиток, зацікавленість предметом

Анотація

Мотивація навчальної діяльності студентів стає в умовах сучасних перетворень в українській освіті однією з пріоритетних проблем. Актуальність теми дослідження обумовлена завданням подальшого підвищення якості навчання студентів в умовах сучасного суспільства, постійним оновленням змісту навчання, постановкою завдань формування у студентів потреби самостійного отримання знань і розвитку активної життєвої позиції.

Метою роботи було вивчення мотиваційної сфери студентів 2 та 3 курсів медичного факультету Української медичної стоматологічної академії з позиції формування основоположних мотивів для успішного професійного розвитку.

Ефективність навчального процесу безпосередньо пов’язана з мотивацією і стимулом оволодіння майбутньою професією. Основним фактором, що впливає на мотивацію до навчання студентів, є оволодіння знаннями, уміннями та навичками, які в подальшому сформують фундамент професійної діяльності. Підвищенню мотивації навчальної діяльності сприяють: спосіб засвоєння навчального матеріалу, його зміст, методи навчання; використання на кожному з етапів заняття проблемних мотивацій та завдань; застосування інтерактивних технологій.

Проведений нами аналіз показав, що серед студентів 2 та 3 курсів медичного факультету Української медичної стоматологічної академії переважають професійні мотиви навчання.

Студенти з більш високим середнім балом не виділяють профіль дисципліни як внутрішній мотив до навчання, зі зниженням середнього бала даний мотив починає переважати серед студентів-медиків.

Таким чином, навчання ефективніше діє, коли воно мотивоване, коли діяльність студентів збігається за спрямованістю та внутрішніми мотивами. В результаті успішною стає і професійна підготовка випускника вишу.

Посилання

Badmaeva, N.Ts. (2004). Vliyanie motivatsionnogo faktora na razvitye umstvennykh sposobnostey [The influence of motivational factor on the development of mental abilities]. Ulan-Ude [in Russian].

Vilhauk, O.V. (2007). Problema motyvatsii v protsesi stanovlennia studentiv koledzhu [The problem of motivation in the process of becoming college students]. Profesiina pedahohika navchaiutsia koledzhu: materialy nauk.-prakt. konf. – Professional pedagogy college students: Proceedings of the Scientific and Practical Conf. (pp. 67-69). Magnitogorsk: MHPPK [in Russian].

Gurova, N.A. (2014). Motivatsiya studentov k uchebnoy i nauchnoy deyatelnosti [Motivation of students for educational and scientific activities]. Lichnost, semya i obshchestvo: voprosy pedagogiki i psikhologii: sb. st. po materialam XLVII mezhdunar. nauch.-prakt. konf. – Personality, Family and Society: Issues of Pedagogy and Psychology: A Collection of Articles based on Materials of XLVII International Scientific and Practical. Conf. Novosibirsk: SibAK, 12 (47), 102-105 [in Russian].

Zimniaya, I.A. (2010). Pedahohichna psykholohiia [Educational psychology]. (3 d ed.). Moscow: MPSY; Voronezh: NPO; MODEK [in Russian].

Ilin, Ye.P. (2008). Motyvatsiia v navchalnii diialnosti studentiv [Motivation in students’ learning activities]. Saint-Petersburg: Piter [in Russian].

Karpova, O.L. (2015). Tselostnyy podkhod kak metodologicheskaya osnova mediaobrazovaniya [Holistic approach as a methodological basis for media education]. Nayn, A.Ya. (Ed.). Tselostnyy podkhod k professionalnoy podgotovke vypusknikov vuza [A holistic approach to the training of graduates]. (Gl V, pp. 90-116). Chelyabinsk: Izd-vo UralGUFK [in Russian].

Lokshyna, S.M. (1998). Korotkyi slovnyk inshomovnykh sliv [A short dictionary of foreign words]. (9d ed.). Мoscow [in Russian].

Lviv, L.V. (2007). Navchalno-profesiina kompetentnist: sutnist, zmist i otsinka [Educational and professional competence: nature, content and assessment]. Cheliabinsk; Mahnytohorsk: UralHUFK; Mahu [in Russian].

Kovalenko, N.P., Ponomarenko, S.V., Pospielova, H.D., & Sherstiuk, O.L. (2019). Motyvatsiia navchalnoi diialnosti yak zaporuka uspishnoi profesiinoi pidhotovky studenta [Motivation of educational activity as a pledge of successful student professional training]. Suchasnyi pidkhid do vykladannia navchalnykh dystsyplin v konteksti pidvyshchennia yakosti vyshchoi osvity: materialy 50-i nauk.-metod. konf. vykladachiv i aspirantiv (26-27 liutoho 2019 r) – Modern Approach to Teaching Disciplines in the Context of Improving the Quality of Higher Education: Proceedings of 50-scientific Method. Conf. Teachers and Postgraduate Students (February 26-27, 2019). (pp. 13-16). Poltava: PGAA [in Ukrainian].

Nain, A.Ya. (2014). Teoreticheskie osnovy refleksivnogo upravleniya obrazovatelnym ucherezhdeniem: monografiya [Theoretical bases of reflexive management of an educational institution]. Chelyabinsk: Uralskaya Akademiya [in Russian].

Rubinshtein, S.L. (2000). Osnovy obshchey psikhologii [Fundamentals of general psychology]. Saint-Petersburg: Piter [in Russian].

Yakobson, P.M. (1969). Psikhologicheskie problemy motivatsii povedeniya cheloveka [Psychological problems of motivation of human behavior]. Moscow: Prosveshchenye [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-15

Як цитувати

Kovalenko, N. P., Bobrova, N. O., Hancho, O. V., & Zachepylo, S. V. (2020). МОТИВАЦІЯ СТУДЕНТІВ ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ. Медична освіта, (3), 43–48. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11440

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ