ПЕРЕВАГИ САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ МЕДСЕСТРИНСТВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • I. M. Melnychuk ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • S. O. Yastremska ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10091

Ключові слова:

майбутні магістри медсестринства, самоосвіта, самоосвітня компетентність, самоконтроль, електронне інформаційно-освітнє середовище, засоби дистанційного навчання

Анотація

Мета роботи – виявлення переваг, що сприяють формуванню самоосвітньої компетенції у майбутніх магістрів медсестринства засобами дистанційного навчання.

Основна частина. Аналіз наукових інтерпретацій поняття “самоосвіта” дозволив нам визначити самоосвітню компетентність як інтегровану характеристику особистості, що поєднує знання, вміння, способи і досвід самоосвіти і виявляється в потребі, здатності й готовності до реалізації такого виду діяльності, спрямованої на досягнення особистісної, професійної, соціальної самореалізації особистості. У статті відображено основні теоретичні підходи до визначення поняття “самоосвітня компетентність майбутніх магістрів медсестринства”, представлено результати діагностики цього особистісно-професійного утворення. В результаті наукової розвідки ми виокремили чотири компоненти в структурі самоосвітньої компетентності студентів медичних закладів вищої освіти.

Наголошено на необхідності нових підходів до організації навчального процесу в магістратурі медсестринського спрямування, і, передусім, це стосується організації самоосвітньої діяльності майбутніх магістрів медсестринства засобами дистанційного навчання.

Висновок. Доведено, що потенціал електронного інформаційно-освітнього середовища створює необхідні умови для проек­тування студентами індивідуальної траєкторії самоосвіти, створення електронного кейса багажу знань, підвищує рівень емоційного сприйняття інформації, здійснює самоконтроль результатів навчальної діяльності, активізує самостійну пізнавальну ініціативність, мотивує студентів до самонавчання.

Посилання

Ovcharuk, O. (2003). Kompetentnosti yak kliuch do onovlennia zmistu osvity [Competencies as a key to updating the content of education]. Stratehiia reformuvannia osvity v Ukraini: rekomendatsii z osvitnoi polityky – Strategy for reforming education in Ukraine: recommendations for educational policy. Kyiv: “K.I.S” [in Ukrainian].

Korostil, L.A. (2009). Samoosvita osobystosti yak sotsialne ta pedahohichne yavyshche [Self-education of the individual as a social and pedagogical phenomenon]. Pedahohichni nauky: zb. nauk. prats. – Pedagogical sciences: Collection of Scientific works. Sumy: SumSPU Publishing House [in Ukrainian].

Yastremska, S.O. (2017). Innovatsiinyi osvitnii protses pidhotovky maibutnikh mahistriv sestrynskoi spravy [Innovative educational process of preparing future masters of nursing]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity: zb. nauk. prats [Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu]. Rivne – Improvement of content, forms and methods of education and education in educational institutions: Collection of Scient. Works [Scientific Notes of Rivne State Humanitarian University], 16 (59), 190-193 [in Ukrainian].

Merriam, S.B., & Caffarella, R. S. (2011). Learning in adulthood. A comprehensive guide. San Francisco: Jossey-Bass.

Hayes, C. (2008). Beyond the American dream. Lifelong learning and the search for meaning in a postmodern world. Wasilla: Autodidactic Press.

Voronova, L.I., & Popova, L.P. (2005). Reforma medsestrynskogo obrazovaniya. Medsestrynskiy protsess. Osnovnye etapy [Nursing education reform. Nursing process. Basic steps]. Holovna medychna sestra – Chief Nurse, 5, 46-49 [in Russian].

Peleshchyshyn, A.M. (2015). Metody ta alhorytmy modeliuvannia Web-system [Methods and algorithms for modeling Web-systems]. Retrieved from: http://disser.com.ua/contents/31604.html (application date dated 12.10.2015). [in Ukrainian].

Topol, I. (2016). Vprovadzhennia dystantsiinoi formy navchannia u navchalnyi protses medychnykh vyshiv [Imple­mentation of distance learning in the educational process of medical universities]. Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku osvitnoho prostoru: hlobalnyi vymir: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. – Current State and Prospects of Educational Space Development: Global Dimension: Materials of International Scientific Practical Internet Conference. November, 25. Zaporizhzhia: ZDIA [in Ukrainian].

Kyselova, O.B. (2011). Formuvannia kompetentnosti samoosvity u maibutnikh pedahohiv v umovakh informatsiino-navchalnoho seredovyshcha [Formation of competency of self-education of future teachers in conditions of informational and educational environment]. Candidate’s Extended abstract [in Ukrainian].

Zaporozhan, V.M., Nikohosian, L.R., & Aime­dov, K.V. (2011). Vzaiemozviazok motyvatsii dosiahnen ta uspikhiv u navchanni u studentiv medychnoho fakultetu [The relationship between the motivation of achievements and the success of studying in students of the medical faculty]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 108-113 [in Ukrainian].

Sigrid Blömeke, Olga Zlatkin-Troitschanskaia, Christiane Kuhn, & Judith Fege (Eds.). (2014). Modeling and measuring competencies in higher education professional and vet learning.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-03

Як цитувати

Melnychuk, I. M., & Yastremska, S. O. (2019). ПЕРЕВАГИ САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ МЕДСЕСТРИНСТВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Медична освіта, (1), 96–101. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10091

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи