РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ КЛІНІЧНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Г. Б. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0754-6394
  • Б. М. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7684-8214

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13630

Ключові слова:

пізнавальна активність, термінологічна компетенція, метафоричний компонент, латинськомовна клінічна термінологія

Анотація

Анотація. У статті здійснено комплексне дослідження проблеми впровадження інноваційних методик у процесі викладання латинської мови та медичної термінології студентам-медикам. Проаналізовано шляхи активізації пізнавальної діяльності студента при вивченні клінічної термінології. Зазначено, що одним із найперспективніших напрямів активізації навчального процесу і розумової діяльності студентів на заняттях з латинської мови є знання етимології медичних термінів. Встановлено, що розуміння етимології клінічних термінів сприяє кращому їх запам’ятовуванню і використанню у практичній діяльності. Акцентовано, що одним із найпродуктивніших способів формування клінічних термінологічних одиниць є метафорична номінація. Доведено, що метафорична номінація створює яскравий образ, що допомагає швидко сприйняти та запам’ятати клінічний термін. У процесі дослідження охарактеризовано структуру термінів із метафоричним компонентом, які включені у медичні словники УЛАМЕС у чотирьох томах, двотомний ілюстрований медичний словник Дорланда і навчально-науковий посібник «Клінічна латина з англійськими та українськими відповідниками». Акцентовано, що саме терміносистеми складають основу професійної мови лікаря, тому знання етимології й значення найчастіше вживаних як латинських, так і грецьких терміноелементів, які визначають зміст терміна, сприяють не тільки кращому їх запам’ятовуванню, а й фахово грамотному використанню у практичній чи науковій діяльності як в усній, так і у письмовій формах.

Біографії авторів

Г. Б. Паласюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-9944-2017

Б. М. Паласюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-3382-2016
Scopus Author ID 57201357613

Посилання

Brazhuk, Yu.B. (2012). Metaforychnyy komponent u medychniy terminolohiyi (na materiali anatomichnykh i klinichnykh terminiv) [Metaphorical component in medical terminology (based on the anatomical and clinical terms)]. Studia linguistica, 6, 224-228 [in Ukrainian].

Zakaliuzhnyi, M., Andreichyn, M., & Komarovskyi, P. (2017). Klinichna latyna z anhliiskymy ta ukrainskymy vidpovidnykamy [Latin clinical terminology with English and Ukrainian correspondences]. Ternopil: TSMU [in Ukrainian].

Petrukh, L.I., & Holovko I.M. (2012). Ukrainsko-latynsko-anhliiskyi medychnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian-Latin-English medical encyclopedic dictionary]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Як цитувати

Паласюк, Г. Б., & Паласюк, Б. М. (2023). РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ КЛІНІЧНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ. Медична освіта, (4), 47–51. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13630

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ