PECULIARITIES OF THE WORK OF CENTER FOR THE PREVENTION OF DISCRIMINATION AND HARASSMENT OF I. HORBACHEVSKY TERNOPIL NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY WITH INTERNATIONAL STUDENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13535

Keywords:

foreign students, prevention discrimination and harassment, higher education in Ukraine

Abstract

Анотація. Зростаюча кількість іноземних студентів та країн їх походження ставить перед університетами нові виклики. Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України створює та підтримує освітнє, робоче та життєве середовище, вільне від дискримінації та переслідування. Насамперед були організовані курси з удосконалення вивчення англійської мови для викладачів. Пізніше було введено посаду заступника декана медичного факультету з навчання іноземних студентів. Після створення деканату для роботи з іноземними громадянами кількість іноземних студентів зростала. На вимогу законодавства в університеті були створені Комісія з попередження і боротьби із сексуальними домаганнями в ТНМУ, Комісія з попередження і боротьби із дискримінацією в ТНМУ, Комісія з розгляду випадку булінгу в ТНМУ. Також у статті висвітлено процес створення центру протидії дискримінації та домаганням і його роботу в Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського й описано випадки зловживання зі сторони студентів зі спробою використати центр у своїх цілях.

Author Biographies

T. I. Pyatkovskyy, I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

ResearcherID ABB-3171-2021
Scopus Author ID 56990029700

O. V. Pokryshko, I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

ResearcherID B-5589-2016
Scopus Author ID 25958306000

References

Sheehan, K.H., Sheehan, D.V., White, K., Leibo¬witz, A., & Baldwin, D.C. (1990). A pilot study of medical student’abuse’: student perceptions of mistreatment and misconduct in medical school. JAMA, 263(4), 533-537. DOI: https://doi.org/10.1001/jama.263.4.533

Butcher, A., & McGrath, T. (2004). International students in New Zealand: Needs and responses. International Education Journal, 5(4), 540-551.

Stratton, T.D., McLaughlin, M.A., Witte, F.M., Fosson, S.E., & Nora, L.M. (2005). Does students’ exposure to gender discrimination and sexual harassment in medical school affect specialty choice and residency program selection? Academic Medicine, 80(4), 400-408. DOI: https://doi.org/10.1097/00001888-200504000-00020

Egege, S., & Kutieleh, S. (2004). Critical Thinking: Teaching Foreign Notions to Foreign Students. International Education Journal, 4(4), 75-85.

Frank, E., Carrera, J.S., Stratton, T., Bickel, J., & Nora, L.M. (2006). Experiences of belittlement and harassment and their correlates among medical students in the United States: longitudinal survey. BMJ, 333(7570), 682. DOI: https://doi.org/10.1136/bmj.38924.722037.7C

Grayson, J.P. (2008). The experiences and outcomes of domestic and international students at four Canadian universities. Higher Education Research and Development, 27(3), 215-230. DOI: https://doi.org/10.1080/07294360802183788

Fnais, N., Soobiah, C., Chen, M.H., Lillie, E., Perrier, L., Tashkhandi, M., ... Tricco, A.C. (2014). Harassment and discri-mination in medical training: a systematic review and meta-ana¬lysis. Academic Medicine, 89(5), 817-827. DOI: https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000000200

Heru, A., Gagne, G., & Strong, D. (2009). Medical student mistreatment results in symptoms of posttraumatic stress. Academic Psychiatry, 33, 302-306. DOI: https://doi.org/10.1176/appi.ap.33.4.302

Berry, J.W., Phinney, J.S., Sam, D.L., & Vedder, P. (2006). Immigrant youth: Acculturation, identity, and adap¬tation. Applied Psychology, 55(3), 303-332. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2006.00256.x

Lee, J., Kim, N., & Wu, Y. (2019). College readiness and engagement gaps between domestic and international students: Re-envisioning educational diversity and equity for global campus. Higher Education, 77, 505-523. DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-018-0284-8

Machul, M., Bieniak, M., Chałdaś-Majdańska, J., Bąk, J., Chrzan-Rodak, A., Mazurek, P., ... Dobrowolska, B. (2020). Lifestyle practices, satisfaction with life and the level of perceived stress of Polish and foreign medical students studying in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(12), 4445. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17124445

Best, C.L., Smith, D.W., Raymond, J.R. Sr., Greenberg, R.S., & Crouch, R.K. (2010). Preventing and responding to complaints of sexual harassment in an academic health center: a 10-year review from the Medical University of South Carolina. Academic Medicine, 85(4), 721-727. DOI: https://doi.org/10.1097/ACM.0b013e3181d27fd0

Wilkinson, T.J., Gill, D.J., Fitzjohn, J., Palmer, C.L., & Mulder, R.T. (2006). The impact on students of adverse experiences during medical school. Medical Teacher, 28(2), 129-135. DOI: https://doi.org/10.1080/01421590600607195

Published

2023-04-10

How to Cite

Pyatkovskyy, T. I., Pokryshko, O. V., & Selskyy, P. R. (2023). PECULIARITIES OF THE WORK OF CENTER FOR THE PREVENTION OF DISCRIMINATION AND HARASSMENT OF I. HORBACHEVSKY TERNOPIL NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY WITH INTERNATIONAL STUDENTS. Medical Education, (1), 76–81. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13535

Issue

Section

QUALITY IMPROVEMENT IN HIGHER MEDICAL EDUCATION