ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ОРТОПЕДИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15384Ключові слова:
методи навчання студентів; ортопедична стоматологія; моделі щелеп; препарування зубів під ортопедичні конструкції; практичні навички.Анотація
Анотація. Використання стоматологічних фантомів в ортопедичній стоматології для моделювання клінічних ситуацій сприяє виробленню навички захисту м’яких тканин порожнини рота під час препарування зубів; дає змогу створювати багато різних клінічних ситуацій для реалізації відпрацювання клінічних і лабораторних етапів ортопедичного лікування; дає викладачеві можливість застосовувати індивідуалізований підхід до здобувача вищої освіти для відпрацювання практичних навичок; створює можливість відпрацьовувати навичку багато разів, що сприяє її ефективному засвоєнню; зрештою, забезпечує об’єктивізацію контролю якості виконання практичних навичок і відкриває для викладача можливість творчого пошуку власних підходів щодо практичної підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня. Клінічне моделювання в ортопедичній стоматології базується на використанні діагностичних моделей щелеп, які дають змогу здобувачам вищої освіти проводити діагностику та планувати лікування. Під час заняття не завжди може бути тематичний ортопедичний пацієнт, водночас наявність моделей щелеп дає можливість оцінити стан зубів, оклюзійні контакти, особливості прикусу, форму й розмір зубних дуг, ступінь перекриття фронтальних нижніх зубів верхніми, нахил чи зміщення зубів, наявність, протяжність і топографію дефектів у зубному ряду тощо. Моделі щелеп, відлиті в процесі лікування та після його завершення, наочно демонструють й етапи лікування, і його результати. Перспективним напрямом удосконалення відпрацювання практичних навичок буде використання 3D сканера та принтера з можливістю не тільки виготовляти необхідне матеріальне забезпечення для відпрацювання й складання практичних навичок у реальному масштабі, а й використовувати масштабування для виокремлення дрібних деталей.
Посилання
Ніконов А.Ю., Перешивайлова І.О. Досвід фантомно-симуляційного навчання студентів- стоматологів з дисципліни «Ортопедична стоматологія». Симуляційне навчання в системі підготовки медичних кадрів : матеріали L навч.- метод. конф., присвяченої 212-й річниці від дня заснування ХНМУ (Харків, 30 лист. 2016 р.). Харків, 2016. С. 116–119.
Дюдіна І., Томілін В., Перешивайлова І., Погоріла А. Удосконалення сучасних методів викладання на кафедрі ортопедичної стоматології ХНМУ. Експериментальна та клінічна стоматологія. 2019. С. 38–42. https:// doi.org/10.35339/ecd.2019.1-2.38-42.
Залюбовська О.І., Литвиненко Г.Л., Литвиненко М.І. Застосування сучасних методів медичної симуляції на кафедрах клінічної лабораторної діагностики в Харківському національному медичному університеті та Національному фармацевтичному університеті. International scientific conference, Riga, the Republic of Latvia, November. 2022. № 3–4. С. 116–118. https://doi.org/10.30525/978-9934-26- 260-9-32.
Кошкін О.Є. Досвід організації симуляційного навчання майбутніх стоматологів в українських реаліях. Медична освіта. 2023. № 1. С. 54–58. https://doi.org/10.1160 3/m.2414-5998.2023.1.13538. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13538
Стандарт вищої освіти для другого (магістерського) рівня зі спеціальності «Стоматологія». https://mon.gov.ua/static-objects/ mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/06/25/221-Stomatolohiya-mahistr.20.01.22.pdf.
Лугова Л.О., Перепелова Т.В., Лунькова Ю.С., Силенко Б.Ю. Сучасні тренди методики викладання ортопедичної стоматології під час практичних занять. Сучасні тренди розвитку медичної освіти: перспективи і здобутки : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 24 березня 2022 р. Полтава, 2022. С. 179–180. https://repository. pdmu.edu.ua/handle/123456789/18586.
The current situation and future prospects of simulators in dental education / Y. Li et al. J Med Internet Res. 2021. № 23 (4). e23635. DOI: 10.2196/23635. 7. DOI: https://doi.org/10.2196/23635
Zitzmann N.U., Matthisson L., Ohla H. Joda, T. Digital Undergraduate Education in Dentistry: A Systematic Review. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. № 17 (9). Р. 3269. https://doi.org/10.3390/ ijerph17093269. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17093269
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Медична освіта

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.