АКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ МЕДИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Автор(и)

  • Н. О. Федчишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0909-4424
  • Г. І. Кліщ Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1074-1772
  • Т. І. Хвалибога Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2160-4535

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15380

Ключові слова:

фахові компетентності; іншомовна підготовка; друга іноземна мова; здобувач вищої освіти; ме- дичний університет; комунікативні навички.

Анотація

Анотація. У статті закцентовано увагу на важливості вивчення здобувачами вищої освіти медичних університетів другої іноземної мови, адже глобальні зміни, які відбуваються у сфері вищої медичної освіти, процеси модернізації, технологізації зумовлюють підготовку фахівця високого рівня, здатного орієнтуватися в масиві іншомовної інформації професійного спрямування, у науковій літературі медичної галузі, світових медичних дослідженнях. З’ясовано роль іншомовного професійного спілкування задля отримання здобувачами вищої медичної освіти якісних фахових компетентностей у різних видах мовленнєвої діяльності (участь у проєктах обміну лікарів, стажування за кордоном, участь у міжнародних конференціях, медичних форумах, симпозіумах): сприйняття, усвідомлення, відтворення (усне чи письмове). Проаналізовано роль факторів, які сприяють формуванню іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців медицини.

Посилання

Барсук С.Л. Сучасні підходи та принципи навчання англійської мови студентів вищих навчальних закладів. Педагогічні науки : збірник наукових праць. 2013. № 1 (64). С. 385–390. https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/ view/2759/2510.

Веремієнко С.Я. Поняття білінгвізму його різновиди та застосування в процесі навчання. URL: www.nbuv.gov.ua.

Грітченко І.А. Актуальність вивчення іноземної мови студентами немовних спеціальностей у вищому навчальному закладі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 7. С. 10–16. URL: https://dspace. udpu.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/6789/4118/ FL%20actuality.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Коробко О.М. Когнітивний підхід до навчання спілкування англійською мовою. Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». 2009. С. 226–233. https://eprints.oa.edu.ua/id/ eprint/1074/1/10.pdf.

Лимар Л. Основні переваги та недоліки дистанційного навчання іноземних мов у немовному закладі вищої освіти. Український педагогічний журнал. 2022. № 1. C. 24–29. https:// doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-24-29. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-1-24-29

Сергієнко М. Викладання іноземних мов у ЗВО з специфічними умовами навчання. Актуальні проблеми філології та методики викладання іноземних мов у сучасному мультилінгвальному просторі : матеріали Всеукраїнської науково- практичної конференції, 18 жовтня 2023 р., ВДПУ імені Михайла Коцюбинського / гол. ред. О.М. Ігнатова. Вінниця : ТОВ «ТВОРИ», 2023. C. 86–88.

Троян І. Друга іноземна мова в школах: чому перестали вивчати та які рішення для шкіл існують. https://nus.org.ua/2024/12/11/druga-inozemna- mova-v-shkolah-chomu-perestaly-vyvchatyta- yaki-rishennya-dlya-shkil-isnuyut/.

Цвяк Л.В. Особливості навчання другої іноземної мови у вищому правоохоронному навчальному закладі. Науковий вісник Ужго- родського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». 2012. № 22. С. 185–188. https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/ lib/6223/1/%D0%9E%D0%A1%D0%9E %D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%9 E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%9D% D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9D %D0%9D%D0%AF%20%D0%94%D0%A0%D- 0%A3%D0%93%D0%9E%D0%87%20%D0% 8 6 % D 0 % 9 D % D 0 % 9 E % D 0 % 9 7 % D 0 % 9 5 % D 0 % 9 C % D 0 % 9 D % D 0 % 9 E % D 0 % 8 7 % 2 0 %D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%98.pdf.

Fedchyshyn N.O., Shulhai A.-M.A., Krytskyi T.I. Digitization in education: present and prospects. Медична освіта. 2022. № 2 (96). С. 5–11. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2022.2.13263.

Fedchyshyn N., Vykhrushch A., Bilavych H., Horpinich T., Yelahina N., Klishch H. Development of Medical Students’ Foreign Language Lexical Competence in the Virtual Learning Environment. Analele Universităţii din Craiova. Seria Ştiinţe Filologice. Lingvistică. 2020. № 1–2. P. 71–79. https:// sci.ldubgd.edu.ua/bitstream/123456789/13247/1/ Anale%20Lingvistica%202020.pdf.

Fedchyshyn N.O., Yelahina N.I., Kovtun N.Ya. Peculiarities of future teacher’s training at the higher educational establishment. Медична освіта. 2020. № 1 (86). С. 11–15. DOI: https://doi. org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10985. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10985

Khvalyboha T., Fedchyshyn N., Klishch H., Yelahina N. Peculiarities of the german gender-oriented advertisement text. Analele Universităţii din Craiova. Seria Ştiinţe Filologice. Lingvistică. 2024. № 1–2. Р. 128–139. DOI: https://doi.org/10.52846/ aucssflingv.v46i1-2.132. DOI: https://doi.org/10.52846/aucssflingv.v46i1-2.132

Vykhrushch A., Khvalyboha T., Fedchyshyn N., Bagriy M., Fedoniuk L., Protsyk H., Hnatyshyn S. Development of Medical Students Creativity as a Priority of Modern Higher Education. Wiadomości lekarskie. 2021. № 74 (12). P. 3204–3213. DOI: 10.36740/WLek202112115. DOI: https://doi.org/10.36740/WLek202112115

Yelahina N.I., Fedchyshyn N.O. Motivation as a key component of teaching English for medical students. Медична освіта. 2019. № 4 (84). С. 107–112. DOI: https://doi.org/10.11603/ me.2414-5998.2019.4.10868. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10868

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Федчишин, Н. О., Кліщ, Г. І., & Хвалибога, Т. І. (2025). АКТУАЛЬНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ МЕДИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ. Медична освіта, (1), 89–93. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15380

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ