ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ: ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15376

Ключові слова:

ментіметр; інтерактивні технології; платформи для навчання; комунікативне освітнє середовище.

Анотація

Анотація. У сучасній медичній освіті інтерактивні технології відіграють важливу роль у підвищенні ефективності навчання. Перехід освітньої діяльності в онлайн-формат поставив перед учасниками навчального процесу низку важливих завдань, головним серед яких стало забезпечення ефективної комунікації між викладачем і студентом. Метою дослідження було висвітлення й аналіз результатів напрацювань кафедри внутрішньої медицини 1 ДДМУ із залучення дидактичних можливостей платформи Mentimeter до формування комунікативного освітнього середовища в процесі проведення гуртка кафедри й можливого залучення інших платформ для навчання в майбутньому. Завдяки позитивному досвіду використання цієї платформи в роботі студентського гуртка в студентів ІV курсу, ми вирішили продовжити використання інтерактивних технологій. У дослідженні взяли участь 150 студентів медичного факультету, яких поділили на дві рівні групи: із застосуванням Mentimeter та інші платформи. Mentimeter сприяв кращому запам’ятовуванню складної інформації завдяки використанню візуальних елементів, хмар слів та інтерактивних запитань. За результатами дослідження ми отримали такі висновки: Мentimeter покращує якість навчання, підвищуючи рівень залученості студентів, інтерактивний формат допомагає краще запам’ятовувати матеріал і сприяє розвитку клінічного мислення, платформа створює комфортне середовище для спілкування, зменшуючи стрес від відповіді перед аудиторією, кожна з вищеописаних платформ має свої особливості й може бути корисною в різних навчальних ситуаціях. Mentimeter підходить для інтерактивних лекцій і семінарів, Kahoot – для гейміфікованого навчання, Quizizz – для індивідуальних тестувань, а Socrative – для швидкої перевірки знань. Оптимальне поєднання цих інструментів дає змогу зробити навчання студентів-медиків більш ефективним, інтерактивним і захопливим.

Посилання

Башкір О.І. Онлайнові застосунки організації активного та інтерактивного навчання. Перспективи та інновації науки. 2023. Вип. 1 (19). С. 33–44. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-1(19)-33-44

Бенюк О., Кириленко К., Стратюк В., Бойко Л., Кундеревич О. Залучення інформаційної платформи Mentimeter до формування комунікативного освітнього середовища. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2021. Вип. 4. С. 143–154. URL: http:// nbuv.gov.ua/UJRN/znpumdpu_2021_4_20.

Горбань Ю., Скаченко О. Досвід використання цифрового інструменту навчання Kahoot! у діяльності бібліотеки університету. Український журнал з бібліотекознавства та інформаційних наук. 2020. № 5. С. 66–79. DOI: 10. 31866/2616-7654.5.2020.205730.

Кузнецова М., Бібіченко В., Кузнєцова І. Використання інтерактивних технологій навчання в медичній освіті. Сучасна освіта України: проблеми, досвід, перспективи : монографія / за заг. ред. В.В. Іванишин. Рига : Baltija Publishing, 2024. С. 123–130.

Пометун О.І. Інтерактивні методи навчання. Енциклопедія освіти. 2021. С. 417–418.

Ростока М.Л. та ін. SOIS, 2024: Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя : збірник матеріалів (наукових праць, тез доповідей) 6 Міжнародного науково-практичного WEB-форуму. Київ, 2024.

Скляр О.Г., Скляр Р.В. Інтерактивні методи навчання у закладі вищої освіти. Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти : збірник науково-методичних праць ТДАТУ. 2022. Вип. 25. С. 56–63.

Собченко Т.М. Використання цифрових інструментів у післядипломній педагогічній освіті. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота» : збірник наукових праць / гол. ред. І. Кузьма. Ужгород : Говерла, 2021. Вип. 1 (48). С. 384–386.

Хоружа Л.Л., Прошкін В.В., Глушак О.М. Компетентнісний розвиток викладачів вищої школи засобами цифрових технологій. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Т. 78. № 4. С. 298–314. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v78i4.3042

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Перцева, Т. О., Саніна, Н. А., & Турлюн, Т. С. (2025). ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ: ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (1), 78–82. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15376

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ