«ПРОФЕСІЙНА МЕДИЧНА КОМУНІКАЦІЯ ЛІКАРЯ З ПАЦІЄНТОМ» ЯК ДИСЦИПЛІНА ЗА ВИБОРОМ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • І. Я. Заліпська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3651-3081

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14488

Ключові слова:

професійна медична комунікація, медична терміносистема, мовна майстерність лікаря, мовна освіта медичного працівника, курс за вибором

Анотація

Анотація. У статті подано детальний аналіз вибіркової дисципліни «Професійна медична комунікація лікаря з пацієнтом». Навчальна програма з дисципліни розроблена для здобувачів вищої освіти, які навчаються у Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України за освітньою програмою «Лікувальна справа» другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальності 222 «Медицина». Навчальна дисципліна «Професійна медична комунікація лікаря з пацієнтом» викладається студентам третього року навчання. Вивчаються такі теми: 1. Поняття норми і мовна освіта лікаря. 2. Мовна майстерність лікаря. 3. Комунікативні ознаки української літературної мови як параметри оцінки професійної комунікації медичного працівника з пацієнтом. 4. Динамічні лексико-семантичні процеси у сучасній українській медичній терміносистемі. 5. Функціональний потенціал медичних терміноодиниць. 6. Медичний жаргон лікаря. 7. Словотвірна ідентичність сучасних українських медичних термінів. 8. Граматичні особливості організації медичної комунікації. 9. Типові мовні огріхи у професійній комунікації лікаря з пацієнтом. 10. Еталонний медичний текст.

Метою вивчення навчальної дисципліни «Професійна медична комунікація лікаря з пацієнтом українською мовою» є: формування у здобувачів вищої освіти системних знань і розуміння концептуальних основ із вивчення фахової української мови медика з перспективою її подальшого використання у професійній діяльності; забезпечення комунікативних потреб студентів у навчально-професійній і навчально-науковій сферах; формування мовної компетенції, комунікативних навичок майбутніх спеціалістів; досягнення зразкової мовної майстерності медичного працівника під час спілкування з пацієнтом; ґрунтовне вивчення лексико-семантичного потенціалу, словотвірної ідентичності медичних терміноодиниць та організації досконалого медичного тексту.

Біографія автора

І. Я. Заліпська, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID AAM-1910-2021

Посилання

Borovyk, I.O., Korylchuk, N.I., & Tvorko, V.M. (2023). Komunikatsiia v medychnii haluzi: problem ta pidhody [Communication in the medical field: problems and approaches]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian medical journal, 3(155) – V/VI, 19-121. DOI 10.32471/umj.1680-3051.155.243480 [in Ukrainian].

Isaieva, O.S. (2018). Profesiina komunikatsiia likaria – osnova linhvistychnoi pidhotovky [Doctor’s professional communication – the basis of linguistic training]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seria 5 «Pedahohika» – The scientific journal of NPU named after M. P. Drahomanov. Pedagodic, 62, 76-79. Retrieved from: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23368/Isayeva.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].

Kolodnytska, O.D. (2021). Komunikatyvna kultura maibutnoho likaria [Communicative culture of the future physucian]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 74-78. DOI 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12688 [in Ukrainian].

Korylchuk, N.I. (2021). Vybirkova dystsyplina yak zaporuka pidvyshchennia profesiinoho rivnia [Selective discipline as a guarantee of increasing the professional level]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 32-36. DOI 10.11603/me.2414-5998.2021.2.12416 [in Ukrainian].

Denniston, C., Molloy, E.K., Ting, C.Y., Lin, Q.F., & Rees, C.E. (2019). Healthcare professionals’ perceptions of learning communication in the healthcare workplace: an Australian interview study. BMJ, February, 1-9. DOI 10.1136/bmjopen-2018-025445. DOI: https://doi.org/10.1136/bmjopen-2018-025445

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Заліпська, І. Я. (2024). «ПРОФЕСІЙНА МЕДИЧНА КОМУНІКАЦІЯ ЛІКАРЯ З ПАЦІЄНТОМ» ЯК ДИСЦИПЛІНА ЗА ВИБОРОМ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (4), 127–131. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14488

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ