ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ (АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ АНКЕТУВАННЯ СТУДЕНТІВ)

Автор(и)

  • Т. В. Бігуняк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0426-9715

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13228

Ключові слова:

дистанційне навчання, медична освіта, патологічна фізіологія, анкетування студентів

Анотація

За важких часів поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та російсько-української війни у медичних закладах вищої освіти України дистанційне навчання стало невід’ємною частиною освітнього процесу викладачів і студентів. Це обумовило напрямок даного дослідження, а саме аналіз думки студентів-медиків Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України щодо використання дистанційного навчання в сучасних умовах для вивчення патологічної фізіології. Стаття висвітлює переваги та недоліки, які виникають на шляху студентів при переході на дистанційну форму освіти, та пропозиції студентів для покращення якості навчання на кафедрі патологічної фізіології. Більшість (75,45 %) студентів вважали, що змішана (аудиторно-дистанційна) форма є оптимальною для продовження навчання в сучасних умовах при вивченні патологічної фізіології, оскільки специфіка професії лікаря пов’язана з необхідністю засвоєння і вдосконалення практичних навичок та професійних компетенцій.

Посилання

Bandas, I.A, Paluza, L.M., & Skobeeva, O.A. (2021). Plusu i minusu dustanciynoho navchannia dla studentiv medukiv za karantunnuch umov [Pros and cons of distance learning for medical students under quarantine conditions]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 72-76 [in Ukrainian].

Boyarchuk, O.R., & Mochulska, O.M. (2021). Osoblyvosti ta perspektuvu dustanciynoho navchannia pru vukladanni pediatruchnuch duscuplin na etapi doduplomnoi pidhotovku likariv [Peculiarities and prospects of distance learning in the teaching of pediatric disciplines at the stage of undergraduate training of doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 81-86 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulgai, A.H., Mashtalir, A.I., & Chornomydz, A.V. (2021). Dystanciine navchannia – vymushenyi zakhid chy vymoha chasu (na prykladi Ternopilskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny [Is distant learning obliged way or contemporary demand? (on the example of I. Horbachevskiy Ternopil National Medical University)]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 35-40 [in Ukrainian].

Zalipska, I.Ya. (2020). Dystantsiine navchannia dystsyp¬liny «Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam)» studentiv medychnykh spetsialnostei [Distance learning of the discipline “Ukrainian language (for professional purposes)” of medical students]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 161-166 [in Ukrainian].

Kontseptsia rosvutku dystantsiinoi osvitu v Ukraini: Postanova Ministerstva osvity i nauky v Ukraini vid 20 hrudnia 2000 [The concept of distance education development in Ukraine: Decree of December 20, 2000. Ministry of Education and Science of Ukraine]. Retrieved from: http://uiite.kpi.ua/2019/06/03/1598/.

Letniak, N.Ya., & Kuzmak, I.P. (2021). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia studentiv spetsialnosti «Med-sestrynstvo» pry vyvchenni dystsypliny «Biolohichna khimiia» [Peculiarities of distance learning of students of the specialty “Nursing” in the study of the discipline “Biological chemistry”]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 29-34 [in Ukrainian].

Liubchak, I.S. (2017). Zastosuvannia smart-technolohiy u suchasnomu osvitnyomu pricesi: material migvuzivskoho vebinaru «Dustanciyne navchannia yak suchasna osvitnia technolohia» [Application of smart technologies in the mo-dern educational process: materials of the interuniversity webinar “Distance learning as a modern educational technology”]. Retrieved from: http://www.vtei.com.ua/images/VN/31_03.pdf.

Mochulska, O.M. (2021). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia na kafedri dytyachych chvorob s dytyachou chirurhiyeu Ternopilskoho nacionalnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy (analis resultativ anketuvannia studentiv) [Peculiarities of distance learning at the department of the children’s diseases with pediatric surgery of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University (analysis of the results of the students survey)]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 47-53 [in Ukrainian].

Volosovets, A.O., Slonetsky, B.I., Zozulya, I.S., Bobrova, V.I., Ivashchenko, O.V., Verbytsky, I.V., ... Savchenko, D.S. (2020). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia v ramkakh pisliadyplomnoi pidhotovky likariv z medytsyny nevidkladnykh staniv [Peculiarities of distance learning within the framework of postgraduate training of doctors in emergency medicine]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 5-8 [in Ukrainian].

Terenda, N.O., Terenda, О.А., Horishnyi, M.I., & Panchyshyn, N.Ya. (2020). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia studentiv v umovach pandemii COVID-19 (sa resultatamu anketuvannia) [Features of distance learning of students in the conditions of the COVID-19 pandemic (according to the results of the survey)]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 57-60 [in Ukrainian].

Hetmaniuk, I.B., Kramar, S.B., Nebesna, Z.M., & Shuturma, O.Ya. (2020). Perevahy i nedoliky dystantsiinoho navchannia v tsilomu ta pry vyvchenni dystsypliny «Histolohiia, tsytolohiia ta embriolohiia» [Advantages and disadvantages of distance learning in general and in the study of the discipline “Histology, cytology and embryology”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 16-19 [in Ukrainian].

Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu v Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy. Protokol rishennia vchenoi rady vid 24.11.2020 r. № 15. Nakaz vid 24.11.2020 r. № 575 – Regulations on the organization of the educational process at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University. Minutes of the decision of the Academic Council dated 24.11.2020 No. 15. Order of 24.11.2020 No. 575 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky v Ukraini Pro zatverdgennia Pologennia pro dustanciyne navchannia vid 25.04.2013 r. № 466 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine On the approval of the Regulation on distance learning dated April 25, 2013 No. 466]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text.

Cysar, Yu.V., & Mataleha, I.R. (2020). Dystancijne navchannya v umovach karantynu [Distance learning in quarantine conditions]. Medychnyi forum – Medical Forum, 21(21), 90-92 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Бігуняк, Т. В. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ПАТОЛОГІЧНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ (АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ АНКЕТУВАННЯ СТУДЕНТІВ). Медична освіта, (3), 16–22. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13228

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ