СИСТЕМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ МЕДИЧНИХ ШКІЛ У США

Автор(и)

  • Т. І. Хвалибога Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2160-4535

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12700

Ключові слова:

підвищення кваліфікації, медична школа, викладач, США

Анотація

Встановлено, що підвищення кваліфікації викладачів медичних шкіл США відбувається у двох напрямах: поглиблення педагогічної і клініко-медичної компетентності. Здійснено короткий аналіз історичного розвитку системи підвищення кваліфікації викладачів. Закцентовано увагу на ролі глобалізаційних процесів в організації підвищення кваліфікації. Виявлено, що в США у сфері підвищення кваліфікації викладачів вищої школи акцент робиться на наданні консультацій та зміцненні колегіальності, на відміну від багатьох інших країн, де підвищення кваліфікації спрямоване на розробку стратегічних підходів до поліпшення викладання і навчання на інституціональному рівні. Показано, що організація і розвиток ефективної системи підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів вищої школи США регулюються діяльністю Департаменту освіти країни. Реформування американської системи професійної освіти та вдосконалення нормативно-правової бази системи підвищення кваліфікації викладачів вищої школи стали відповіддю на зміну соціально-економічної парадигми в суспільстві. Досвід підвищення кваліфікації викладачів вищої школи за кордоном став необхідною рушійною силою для впровадження оптимальної аналогічної системи в США. Виявлено, що важливим напрямом роботи з розвитку професійно-педагогічної культури американських викладачів є оцінка їх діяльності, яка включає різні форми оцінювальних дій: анкетування студентів, колегіальну оцінку, самооцінку викладача, змістовний аналіз курсів, дидактичних матеріалів тощо.

Біографія автора

Т. І. Хвалибога, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-2428-2016
Scopus Author ID 57202830426

Посилання

Horpinich, T.I. (2018). Teoretychni osnovy profesiinoii pidhotovky maibutnikh likariv v universytetakh SSHA [Theoretical basics of future doctors’ professional training at the universities in the USA]. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Advanced Teaching Skills / Harvard Medical School, 2019. Retrieved from: https://cmeregistration.hms.harvard.edu/events/advanced-teaching-skills/event-summary-61975b435857420d9a815b86129ce1c9.aspx?RefID=cmecatalog.

Faculty Development / Academy of medical educators. University of Colorado School of Medicine, 2019. Retrieved from: http://www.ucdenver.edu/ACADEMICS/COLLEGES/MEDICALSCHOOL/EDUCATION/ACADEMY/FACULTYDEVELOPMENT/Pages/default.aspx.

General Teaching / UCSF Continual Professional Learning, 2019. Retrieved from: https://wiki.library.ucsf.edu/display/UCPLS/General+Teaching.

Mandell, R. D. (1977). The Professor Game. What Really Goes on in the Multi Billion Dollar Education Industry. New York: Doubleday.

Residents and Fellows as Medical Educators Elective / Academy of medical educators, University of Colorado School of Medicine, 2019. Retrieved from: http://www.ucdenver.edu/academics/colleges/medicalschool/education/academy/edelective/Pages/edelective.aspx.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Хвалибога, Т. І. (2022). СИСТЕМА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ МЕДИЧНИХ ШКІЛ У США. Медична освіта, (4), 117–122. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12700

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ