ЗНАЧЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ЛЕКЦІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ» В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР-БАКАЛАВРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12485

Ключові слова:

інтерактивна лекція, значення, медичні сестри, навчання

Анотація

У статті проаналізовано значення та важливість інтерактивної лекції в процесі вивчення навчальної дисципліни «Методологія науково-дослідної роботи» майбутніми медичними сестрами-бакалаврами. Вказано, що зростаючі освітні потреби здобувачів вищої освіти націлюють та орієнтують викладачів ЗВО на застосування та впровадження нових форм і методів навчання. Акцентується увага на твердженні, що подання готового теоретичного матеріалу викладачем – найменш ефективний спосіб сприйняття та запам’ятовування нової інформації. На процеси запам’ятовування можна позитивно вплинути, залучаючи здобувачів вищої освіти до активної взаємодії. Позитивним моментом співпраці «лектор-студенти» є те, що постійно розширюється коло думок, серед яких необхідно вибрати найбільш раціональні. Знання через дію – найкращий шлях до засвоєння найскладнішого теоретичного матеріалу. Застосування інтерактивних технологій аналізується на конкретному прикладі, пов’язаному з проведенням лекційного заняття в процесі вивчення навчальної дисципліни «Методологія науково-дослідної роботи». У статті перераховано складові структури, описано переваги та фактори, які впливають на ефективність лекції на основі інтерактивних технологій. Вказано, що викладач має використати час, відведений на заняття, з максимальним ефектом для студента, враховуючи скорочення кількості аудиторних годин. Інтерактивна лекція органічно поєднує методичну, дидактичну та виховну функції та створює оптимальні умови для постійної активізації пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти, дозволяє розкрити творчий потенціал та надати можливість кожному студенту стати головним суб’єктом навчання, побачити та самостійно оцінити різноманітність думок та підходів при вирішенні важливих для подальшої фахової діяльності завдань. Реалії сьогодення потребують удосконалення методичної грамотності та професійної компетентності викладачів ЗВО.

Біографія автора

В. М. Косенко, Житомирський медичний інститут Житомирської обласної ради

Завідувач відділення "Сестринська справа та профілактична стоматологія"

Посилання

Biliaieva, O.M. (2015). Suchasna akademichna lektsiia [Modern academic lecture]. Svit medytsyny ta biolohii – The World of Medicine and Biology, 4(53), 143-146 [in Ukrainian].

Mudryk, U.M., Boiarchuk, O.R., Volianska, L.A., & Burbela, E.I. (2020). Vykorystannia aktyvnykh form navchannia ta suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii yak zasobu intensyfikatsii navchalnoho protsesu [Use of active methods of training and modern information technologies as a means of intensifying the educational process]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 94-99 [in Ukrainian].

Herasymchuk, P.O., Pavlyshyn, A.V., & Fira, D.B. (2021). Vprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii u vykladannia navchalnoi dystsypliny na kafedri zahalnoi khirurhii [Introduction of innovative technologies in tea¬ching the academic discipline at the department of general surgery]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 17-22 [in Ukrainian].

Krynytska, I.Ya., Marushchak, M.I., Klishch, I.M., & Petrenko, N.V. (2018). Innovatsii u medychnii osviti: intehratyvnyi pidkhid do diahnostyky, likuvannia ta profilaktyky zakhvoriuvan [Innovations in medical education: integrative approach to disease diagnostics, treatment and prevention]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 34-37 [in Ukrainian].

Nahornyi, V.V., Nahorna, N.O., & Sinchenko, D.M. (2016). Interaktyvna lektsiia yak suchasna forma vykladannia dystsypliny u vyshchii shkoli [Interactive lecture as a modern form of teaching the subject in higher school]. Aktualni pytannia pidhotovky maibutnikh farmatsevtychnykh ta medychnykh fakhivtsiv v umovakh suchasnoi osvity: zbirnyk materialiv Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Topical issues of training of future pharmaceutical and medical specialists in the conditions of modern education: collection of writings of the All-Ukrainian Research and Practice Conference. (pp. 187-189). Zhytomyr: KVNZ «Zhytomyrskyi bazovyi farmatsevtychnyi koledzh im. H. S. Protasevycha» [in Ukrainian].

Ohrenich, M.A. (2011). Interaktyvna lektsiia yak odna z novitnikh form navchannia [Interactive lecture as one of the latest forms of study]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. K. D. Ushynskoho – Scientific Bulletin of K. D. Ushynskyi South Ukrainian National Pedagogical University, 11-12, 161-166 [in Ukrainian].

Hai, L.A., Sukhin, Yu.V., Venher, V.F., Muksen, Saied, & Serdiuk, V.V. (2016). Suchasni metody vykladannia medychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Modern methods of medical disciplines teaching in higher school]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 15-18 [in Ukrainian].

Kharytska, S.V., & Shevchenko, S.I. (2015). Suchasna interaktyvna lektsiia z metodyky vykladannia inozemnykh mov i kultur [Modern interactive lecture on methods of teaching foreign languages and cultures]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filolohichna» – Academic writings of the National University of Ostroh Academy. Series “Philological”, 56, 315-317 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Косенко, В. М. (2022). ЗНАЧЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ЛЕКЦІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ» В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР-БАКАЛАВРІВ. Медична освіта, (4), 123–127. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12485

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ