СПЕЦИФІКА ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ У ПРОЦЕСІ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10377Ключові слова:
навчальний процес, формування фахових компетентностей, фахівці з фізичної терапіїАнотація
У статті з’ясовано, що проаналізовані нами педагогічні умови перебувають у тісному взаємоз’язку й утворюють єдність, що характеризується наявністю компонентів, які інтегруються в досягненні готовності майбутніх фахівців до продуктивної професійної діяльності. Вони забезпечують використання потенціалу природничо-наукових дисциплін, оптимізуючи форми, методи, підходи та технології організації навчального процесу. Нами запропоновано комплекс заходів під час відбору педагогічних умов, орієнтованих на формування фахових компетентностей майбутніх фахівців з фізичної терапії, до яких відносимо: формування в майбутніх спеціалістів ціннісного ставлення до фаху; використання під час вивчення природничо-наукових дисциплін різноманітних форм і методів роботи, системи ситуаційних задач, практичного тренінгу, що сприяють формуванню практичних умінь у можливих ситуаціях професійної діяльності; здійснення суб’єкт-суб’єктної взаємодії у процесі вивчення природничо-наукових дисциплін.
У результаті здійсненого нами дослідження було розкрито зміст поняття «педагогічні умови», виокремлено й обґрунтовано педагогічні умови формування базових компетентностей майбутніх фахівців з фізичної терапії у процесі природничо-наукової підготовки. Доведено, що педагогічні умови формування фахових компетентностей майбутніх фахівців з фізичної терапії у процесі природничо-наукової підготовки становлять систему таких можливостей, технологій і засобів організації навчального процесу, які дозволяють забезпечити ефективність та результативність формування базових компетентностей майбутніх спеціалістів.
Посилання
Kuzminskyi, A.I. (2003). Pedahohika: pidruchnyk [Pedagogics: manual]. (2003). Kyiv: Znannia-Pres [in Ukrainian].
Makarenko, K.S. (2013). Formuvannia naukovo-doslidnytskykh umin uchniv i studentiv iz fizyky [Formation of scientific and research skills of pupils and students on physics]. Zbirnyk naukovykh prats vykladachiv, aspirantiv, mahistrantiv i studentiv fizyko-matematychnoho fakultetu – Collection of Scientific Works of Teachers, Graduate Students, Masters and Students of Physicas and Mathematics Department. Poltava: TOV “ASMI” [in Ukrainian].
Makarenko, V.I. (2017). Kharakterystyka pedahohichnykh umov formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnikh likariv u protsesi pryrodnycho-naukovoi pidhotovky [The characteristics of educational conditions of formation of professional competences of doctors in process of natural science education]. Naukovi zapysky – Scientific Notes. Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vynnychenka, 152-157 [in Ukrainian].
Makarenko, V.I. (2014). Metod poshukovo-doslidnytskykh proektiv yak zasib formuvannia naukovo-doslidnytskykh umin studentiv [Method of research projects as a mean of formation of research skills of the students]. Vyshcha osvita Ukrainy – Higher Education in Ukraine. Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka [in Ukrainian].
Novopysmennyi, S.A. (2016). Formuvannia bazovykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv z osnov zdorovia u protsesi vyvchennia profesiino oriientovanykh dystsyplin [Formation of basic competences of health basics techers to be in process of study of professionally oriented courses]. Poltava [in Ukrainian].
Batyshev, S.Ya., & Novykov, A.M. (Eds.). (2009). Professyonalnaya pedagogika: ucheb. dlya studentov, obuchayushchykhsya po pedagogicheskym spetsyalnostyam i napravleniyam [Professional education: manual for students of educational specialties and schools]. Moscow: EGVES [in Russian].
Stepanov, O.M. (2005). Osnovy psykholohii i pedahohiky: navchalnyi posibnyk [Psychology and pedagogics basics: manual]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Khomenko, K. P. (2015). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh likariv [Formation of professional competence of doctors to be]. Humanitarnyi visnyk Pereiaslav-Khmelnytskoho derzh. ped. un-tu im. Hryhoriia Skovorody – Humanitarian bulletin of Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University. Kyiv: Hnozys [in Ukrainian].
Jamoulle, M. (2010). Eine anspruchsvolle und innovative Form der Ausbildung in Medizin. Primary Care, 10 (19), 375-378.