З ДОСВІДУ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО КЛІНІЧНОГО ІСПИТУ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10114Ключові слова:
післядипломне навчання, атестація лікарів-інтернів ОСКІАнотація
Мета роботи – проведення аналізу результатів запровадження об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) для оцінки рівня знань і практичних навичок у лікарів-інтернів Навчально-наукового інституту післядипломної освіти (ННІПО) під час складання підсумкової атестації.
Основна частина. В ІФНМУ проведено пілотний проект із запровадження ОСКІ для лікарів-інтернів із спеціальностей: «Акушерство і гінекологія», «Педіатрія», «Офтальмологія», «Хірургія», «МНС», «Радіологія», «Неврологія», «Інфекційні хвороби», «Психіатрія», «Фтизіатрія та пульмонологія», «Дерматовенерологія». Аналіз отриманих результатів дозволив встановити переваги ОСКІ на відміну від традиційних іспитів, зокрема достовірність оцінки, надійність та гнучкість. Водночас варто звернути увагу на цілу низку проблемних питань, які виникають при запровадженні ОСКІ, такі, як: непідготовлені стандартизовані пацієнти, недостатній досвід екзаменаторів і організаторів іспиту, потребує вдосконалення матеріальна та методична база.
Висновок. Пілотний проект із запровадження ОСКІ в ІФНМУ вказує на ефективність іспиту та необхідність поширення таких підходів до підсумкової атестації випускників Університету з врахуванням міжнародного досвіду.
Посилання
Kan, K.Z., Ramachandran, S., Gont, K., & Pushkar, P. (2014). Obyektivnyy strukturirovannyy klinicheskiy ekzamen (OSKE): Rukovodstvo AMEYe № 81. Chast 1: Istoricheskaya i teoreticheskaya perspektivy [The Objective Structured Clinical Examination (OSCE): AMEE Guide No. 81. Part I: A historical and theoretical perspective]. Meditsinskoye obrazovaniye i professionalnoye razvitiye – Medical Education and Professional Development, 2, 23-40 [in Russian].
Kan K.Z., Ramachandran S., Gont, K., & Pushkar, P. (2014). Obyektivnyy strukturirovannyy klinicheskiy ekzamen (OSKE): Rukovodstvo AMEYe № 81. Chast 2: Organizatsiya i upravleniye [The Objective Structured Clinical Examination (OSCE): AMEE Guide No. 81. Part II: Organization & Administration]. Balkizov, Z.Z. & Semenova, T.V. (Eds.). Meditsinskoye obrazovaniye i professionalnoye razvitiye – Medical Education and Professional Development, 3, 18-52 [in Russian].
(2018). Postanova KMU vid 28.03.2018 roku № 334 “Pro zatverdzhennia Poriadku zdiisnennia yedynoho derzhavnoho kvalifikatsiinoho ispytu dlia zdobuvachiv stupenia vyshchoi osvity “Mahistr” za spetsialnostiamy haluzi znan “22 Okhorona zdorovia” [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated March 28, 2018, No. 334 “On Approval of the Procedure for the Implementation of the Unified State Qualification Exam for Graduates of Higher Education Master’s Degree in the Fields of Knowledge” 22 Health Care]. Kyiv: KMU. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334-2018-%D0% [in Ukrainian].
Shponka, I.S., Snisar, V.I., Klihunenko, O.M., Yekhanov, V.V., Sedinkin, V.A., Khalimonchik, V.V., & Kravets, O.V. (2018). Tryrichnyi dosvid vprovadzhennia ispytu OSCE dlia promizhnoi atestatsii likariv-interniv za spetsialnistiu “Anesteziolohiia ta intensyvna terapiia” [Three-year experience in implementing the OSCE for intermediate certification of interns specialized in the anesthesiology and intensive care]. Medytsyna neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 6, 178-184 [in Ukrainian].