Прогнозування інфекційних ускладнень в оперованих постраждалих із травмою верхньої кінцівки та грудної клітки після дорожно-транспортних пригод
DOI:
https://doi.org/10.11603/2414-4533.2023.4.14350Ключові слова:
політравма, модель Байєса, ранговий аналіз, ретроспективне дослідження, верхня кінцівка, грудна кліткаАнотація
Мета роботи: визначити прогностичні фактори розвитку інфекційних ускладнень прооперованих пацієнтів із травмою верхньої кінцівки та грудної клітки.
Матеріали і методи. Проведено ретроспективне дослідження 186 медичних карт пацієнтів із травмами верхніх кінцівок та грудної клітки, які проходили стаціонарне лікування у КНП “Тернопільська міська лікарня швидкої допомоги” впродовж 2015–2020 рр. Для вирішення проблеми прогнозування післяопераційних інфекційних ускладнень використовували метод послідовної діагностичної процедури на основі методу Байєса та з подальшим визначенням рівня клінічного результативного ризику.
Результати досліджень та їх обговорення. Було проведено аналіз клінічних та епідеміологічних характеристик постраждалих у дорожно-транспортних пригодах з метою виявлення ключових факторів, які впливають на розвиток інфекційних ускладнень. Ретельно було проаналізовано демографічні характеристики, тип учасника дорожного руху, супутні діагнози, ступінь травматизації за шкалою ISS, кількість хірургічних втручань та інші прогностичні ознаки. Була розроблена протокольна схема лікування пацієнтів із травмою верхньої кінцівки та грудної клітки після ДТП. Остаточний показник КРР розраховували з врахуванням оновлених ймовірностей згідно з аналізом бази даних на основі теореми Байєса. Аналіз ускладнень показує, що місцеві інфекційні ускладнення є найбільш частими. Це вимагає розробки ефективних стратегій профілактики та раннього лікування цих ускладнень. Клінічний результативний ризик є ключовим індикатором при прогнозуванні ймовірності інфекційних ускладнень після хірургічного втручання. Принцип комплексного підходу в лікуванні пацієнтів із політравмами повинен включати не тільки екстрену медичну допомогу, але й довгострокове планування лікування з прогнозуванням розвитку інфекційних ускладнень, їх профілактику та подальшу реабілітацію постраждалих.
Посилання
Berwick, D., Downey, A., & Cornett, E. (2016). A National Trauma Care System: Integrating military and civilian trauma systems to achieve zero preventable deaths after injury. National Academies Press, 1-490. DOI: https://doi.org/10.17226/23511
Guryev, S., Kusnir, V., & Soloviov, O. (2023). Clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in the conditions of a metropolis. Trauma, 24(1), 14-19 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.22141/1608-1706.1.24.2023.926
Platts-Mills, T.F., Flannigan, S.A., Bortsov, A.V., Smith, S., Domeier, R.M., Swor, R.A., et al. (2016). Persistent Pain Among Older Adults Discharged Home From the Emergency Department After Motor Vehicle Crash: A Prospective Cohort Study. Annals of Emergency Medicine, 67(2), 166-76.e1. DOI: https://doi.org/10.1016/j.annemergmed.2015.05.003
Berecki-Gisolf, J., Collie, A., & McClure, R. (2013). Work disability after road traffic injury in a mixed population with and without hospitalisation. Accident Analysis & Prevention, 51, 129–34. DOI: https://doi.org/10.1016/j.aap.2012.11.010
Bourke, M., Craike, M., & Hilland, T.A. (2019). Moderating effect of gender on the associations of perceived attributes of the neighbourhood environment and social norms on transport cycling behaviours. Journal of Transport Health, 13, 63-71. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jth.2019.03.010
Murgatroyd, D.F., Harris, I.A., Tran, Y., & Cameron, I.D. (2016). Predictors of return to work following motor vehicle related orthopaedic trauma. BMC Musculoskeletal Disorders, 17, 171. DOI: https://doi.org/10.1186/s12891-016-1019-6
Sharwood, L.N., Kifley, A., Craig, A., Gopinath, B., Jagnoor, J., & Cameron, I.D. (2021). Comparison of physical and psychological health outcomes for motorcyclists and other road users after land transport crashes: An inception cohort study. BMC Public Health, 21(1), 1983. DOI: https://doi.org/10.1186/s12889-021-12003-0
Shum, L.K., Chan, H., Erdelyi, S., Pei, L.X., & Brubacher, J.R. (2021). Predictors of poor health and functional recovery following road trauma: Protocol of a British Columbian inception cohort study. BMJ Open, 11(4), e049623. DOI: https://doi.org/10.1136/bmjopen-2021-049623
Smith, J.A. (2019). Epidemiology and outcomes of chest trauma: A regional perspective. Journal of Trauma and Acute Care Surgery, 87(4), 838-845.
Gopinath, B., Jagnoor, J., Harris, I.A., Nicholas, M., Casey, P., Blyth, F., et al. (2015). Prognostic indicators of social outcomes in persons who sustained an injury in a road traffic crash. Injury, 46 (5), 909-17. DOI: https://doi.org/10.1016/j.injury.2015.01.002
Prati, G., Fraboni, F., De Angelis, M., & Pietrantoni, L. (2019). Gender differences in cyclists’ crashes: An analysis of routinely recorded crash data. International Journal of Injury Control and Safety Promotion, 26 (4), 391-398. DOI: https://doi.org/10.1080/17457300.2019.1653930
Yannis, G., Nikolaou, D., Laiou, A., Stürmer, Y. A., Buttler, I., & Jankowska-Karpa, D. (2020). Vulnerable road users: Cross-cultural perspectives on performance and attitudes. IATSS Research, 44(3), 220-229. DOI: https://doi.org/10.1016/j.iatssr.2020.08.006
Curtis, E., Romanowski, K., Sen, S., Hill, A., & Cocanour, C. (2018). Frailty score on admission predicts mortality and discharge disposition in elderly trauma patients over the age of 65 y. Journal of Surgical Research, 230, 13-19. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jss.2018.04.017
Hours, M., Chossegros, L., Charnay, P., Tardy, H., Nhac-Vu, H.-T., Boisson, D., et al. (2013). Outcomes one year after a road accident: Results from the ESPARR cohort. Accident Analysis & Prevention, 50, 92–102. DOI: https://doi.org/10.1016/j.aap.2012.03.037
Alghnam, S., Palta, M., Remington, P.L., Mullahy, J., & Durkin, M.S. (2014). The association between motor vehicle injuries and health-related quality of life: A longitudinal study of a population-based sample in the United States. Quality of Life Research, 23(1), 119-127. DOI: https://doi.org/10.1007/s11136-013-0444-3
Wang, K.L., & Akar, G. (2019). Gender gap generators for bike share ridership: Evidence from Citi Bike system in New York City. Journal of Transport Geography, 76, 1-9. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2019.02.003
Gupta, A. (2021). Comprehensive management of patients with chronic illnesses in the trauma setting: Challenges and strategies. Journal of Chronic Diseases Management, 4(2), 112-119.
Jones, T.K. (2021). General complications in trauma patients: A comprehensive review. Trauma Surgery & Acute Care Open, 6(1), e000567.
Perez, A. (2018). Early management of pneumothorax in a trauma setting. Emergency Medicine Journal, 35(11), 691-696.
Wang, E.Y. (2020). Bicycle safety equipment usage and injury patterns: A review. International Journal of Injury Control and Safety Promotion, 27(2), 202-209.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 М. П. БАБІЙ, А. І. ЦВЯХ
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у журналі «Шпитальна хірургія. Журнал імені Л. Я. Ковальчука», погоджуються з такими умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована в цьому журналі (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).