КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ ФАХІВЦІВ ФАРМАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2312-0967.2024.4.15013Ключові слова:
інноваційний підхід, інтерактивні технології, кейс-технологія, кейс-метод, структурні елементи кейсу, фахівці фармації, організаційно-економічні дисципліни, практичні заняття з дисципліни «Організація та економіка фармації»Анотація
Мета роботи. Вивчити кейс-технологію як інноваційний підхід при викладанні дисциплін організаційно-економічного напрямку (організація та економіка фармації, фармацевтичний менеджмент та маркетинг, фармакоекономіка, соціальна фармація, основи економіки, основи страхової медицини) на кафедрі фармацевтичного управління, технології ліків та фармакогнозії, створення кейсу з дисципліни «Організація та економіка фармації».
Матеріали і методи. Матеріалами дослідження були наукові статті, що описують застосування кейс-технологій у закладах вищої освіти. Наукове осмислення використання кейс-технології у викладанні організаційно-економічних дисциплін в ІФНМУ вимагає застосування низки методів наукового дослідження. Описовий метод дає змогу передати специфіку досліджуваного методу навчання. Для узагальнення та осмислення цього досвіду використано загальнонаукові методи – аналіз і синтез.
Результати й обговорення. У статті представлено теоретичне обґрунтування використання кейс-технології на практичних заняттях з дисципліни «Організація та економіка фармації» на кафедрі фармацевтичного управління, технології ліків та фармакогнозії ІФНМУ. Визначено сутність кейс-технології, яка полягає у вивченні конкретних випадків (ситуацій, наративів і текстів-кейсів) з життя та професійної діяльності для спільного аналізу, обговорення та прийняття рішень. Проаналізовано переваги використання кейсів на практичних заняттях з дисципліни «Організація та економіка фармації» та розглянуто структурні елементи кейсів. Висвітлено основні етапи впровадження кейс-технології та наведено приклади використання кейс-технології на практичних заняттях.
Висновок. Продемонстровано, що за допомогою кейс-технології можна відпрацьовувати практичні навички, вести діалог та дискусію за темою кейсу, а також проблематизувати матеріал для підвищення інтересу до вивчення організаційно-економічних дисципліни, зокрема «Організації та економіки фармації».
Посилання
Standartu vyshchoyi osvity zi spetsialnosti 226 Farmatsiya, promyslova farmatsiya dlya druhoho (mahisterskoho) rivnya vyshchoyi osvity. Available from: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2024/30-10-2024/226-farmatsiya-promyslova-farmatsiya-mahistr-1540-vid-29-10-2024.pdf
Standarty i rekomendatsiyi shchodo zabezpechennya yakosti v Yevropeyskomu prostori vyshchoyi osvity. Available from: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/filebase/esg/ESG%20in%20Ukrainian_by%20the%20British%20Council.pdf
Zakon Ukrayiny No 1556-VII vid 01.07.2014r. «Pro vyshchu osvitu» [Internet] Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
Zakon Ukrayiny No 40-IV vid 04.07.2002r. «Pro innovatsiynu diyalnist» [Internet] Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text
Nakaz MON Ukrayiny No 552 vid 12.05.2023r. «Pro zatverdzhennya Polozhennya pro poryadok zdiysnennya innovatsiynoyi diyalʹnosti u sferi osvity» [Internet] Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1155-23#Text
Samura IB, Tykhonovskyy OV. Keys-metod yak efektyvnyy instrument profesionalno-oriyentovanoho navchannya u zakladakh vyshchoyi medychnoyi osvity. Bukovynskyy medychnyy visnyk. 2020;24(1): 227-33. DOI: 10.24061/2413-0737.XXIV.1.93.2020.31 DOI: https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.1.93.2020.31
Grechanovska OV, Manglieva TN. The essence and use of the case method in the educational process of a higher school. Available from: https://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/17681
Carson RA. Case method. Journal ofmedical ethics. 1986;12:36-7. DOI: 10.1136/jme.12.1.36. DOI: https://doi.org/10.1136/jme.12.1.36
Kooistra B, Dijkman B, A Einhorn T, Bhandar M. How to design a good case series. J. Bone Joint Surg. Am. 2009;91(Suppl 3):21-6. DOI: 10.2106/JBJS.H.01573 DOI: https://doi.org/10.2106/JBJS.H.01573
Case Method Teaching and Learning [Internet] Available from: https://ctl.columbia.edu/resources-and-technology/resources/case-method/
Bonney KM. Case Study Teaching Method Improves Student Performance and Perceptions of Learning Gains. Journal of Microbiology & Biology Education. 2015;16(1):21-8. DOI: 10.1128/jmbe.v16i1.846 DOI: https://doi.org/10.1128/jmbe.v16i1.846
Thistlethwaite JE, Davies D, Ekeocha S, Kidd JM, MacDougall C, Matthews P, Purkis J, Clay D. The effectiveness of case-based learning in health professional education: A BEME systematic review. Medical Teacher. 2012;34(6):e421-44. DOI: 10.3109/0142159X.2012.680939. DOI: https://doi.org/10.3109/0142159X.2012.680939
Shtefan LV. Innovatsiyni tekhnolohiyi v osviti: navch. posib. dlya studentiv vyshch. navch. zakl. inzh.-ped. spets. 2012: 174. Ukrainian.
Osvitno-profesiyna prohrama «Farmatsiya, promyslova farmatsiya» spetsializatsiya: 226.01 Farmatsiya, osvitnya kvalifikatsiya: Mahistr farmatsiyi, profesiyna kvalifikatsiya: Farmatsevt, 2024r. IFNMU Redaktsiya 2020-08. [Internet] Available from: https://www.ifnmu.edu.ua/educational-programs/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Фармацевтичний часопис

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі
.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).