КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ ФАХІВЦІВ ФАРМАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/2312-0967.2024.4.15013

Ключові слова:

інноваційний підхід, інтерактивні технології, кейс-технологія, кейс-метод, структурні елементи кейсу, фахівці фармації, організаційно-економічні дисципліни, практичні заняття з дисципліни «Організація та економіка фармації»

Анотація

Мета роботи. Вивчити кейс-технологію як інноваційний підхід при викладанні дисциплін організаційно-економічного напрямку (організація та економіка фармації, фармацевтичний менеджмент та маркетинг, фармакоекономіка, соціальна фармація, основи економіки, основи страхової медицини) на кафедрі фармацевтичного управління, технології ліків та фармакогнозії, створення кейсу з дисципліни «Організація та економіка фармації».

Матеріали і методи. Матеріалами дослідження були наукові статті, що описують застосування кейс-технологій у закладах вищої освіти. Наукове осмислення використання кейс-технології у викладанні організаційно-економічних дисциплін в ІФНМУ вимагає застосування низки методів наукового дослідження. Описовий метод дає змогу передати специфіку досліджуваного методу навчання. Для узагальнення та осмислення цього досвіду використано загальнонаукові методи – аналіз і синтез.

Результати й обговорення. У статті представлено теоретичне обґрунтування використання кейс-технології на практичних заняттях з дисципліни «Організація та економіка фармації» на кафедрі фармацевтичного управління, технології ліків та фармакогнозії ІФНМУ. Визначено сутність кейс-технології, яка полягає у вивченні конкретних випадків (ситуацій, наративів і текстів-кейсів) з життя та професійної діяльності для спільного аналізу, обговорення та прийняття рішень. Проаналізовано переваги використання кейсів на практичних заняттях з дисципліни «Організація та економіка фармації» та розглянуто структурні елементи кейсів. Висвітлено основні етапи впровадження кейс-технології та наведено приклади використання кейс-технології на практичних заняттях.

Висновок. Продемонстровано, що за допомогою кейс-технології можна відпрацьовувати практичні навички, вести діалог та дискусію за темою кейсу, а також проблематизувати матеріал для підвищення інтересу до вивчення організаційно-економічних дисципліни, зокрема «Організації та економіки фармації».

Біографії авторів

A. R. Grytsyk, Івано-Франківський національний медичний університет

д-р фарм. наук, професор, завідувач кафедри фармацевтичного управління, технології ліків та фармакогнозії

S. M. Fedenko, Івано-Франківський національний медичний університет

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри фармацевтичного управління, технології ліків та фармакогнозії

Посилання

Standartu vyshchoyi osvity zi spetsialnosti 226 Farmatsiya, promyslova farmatsiya dlya druhoho (mahisterskoho) rivnya vyshchoyi osvity. Available from: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2024/30-10-2024/226-farmatsiya-promyslova-farmatsiya-mahistr-1540-vid-29-10-2024.pdf

Standarty i rekomendatsiyi shchodo zabezpechennya yakosti v Yevropeyskomu prostori vyshchoyi osvity. Available from: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.enqa.eu/wp-content/uploads/filebase/esg/ESG%20in%20Ukrainian_by%20the%20British%20Council.pdf

Zakon Ukrayiny No 1556-VII vid 01.07.2014r. «Pro vyshchu osvitu» [Internet] Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

Zakon Ukrayiny No 40-IV vid 04.07.2002r. «Pro innovatsiynu diyalnist» [Internet] Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text

Nakaz MON Ukrayiny No 552 vid 12.05.2023r. «Pro zatverdzhennya Polozhennya pro poryadok zdiysnennya innovatsiynoyi diyalʹnosti u sferi osvity» [Internet] Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1155-23#Text

Samura IB, Tykhonovskyy OV. Keys-metod yak efektyvnyy instrument profesionalno-oriyentovanoho navchannya u zakladakh vyshchoyi medychnoyi osvity. Bukovynskyy medychnyy visnyk. 2020;24(1): 227-33. DOI: 10.24061/2413-0737.XXIV.1.93.2020.31 DOI: https://doi.org/10.24061/2413-0737.XXIV.1.93.2020.31

Grechanovska OV, Manglieva TN. The essence and use of the case method in the educational process of a higher school. Available from: https://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/17681

Carson RA. Case method. Journal ofmedical ethics. 1986;12:36-7. DOI: 10.1136/jme.12.1.36. DOI: https://doi.org/10.1136/jme.12.1.36

Kooistra B, Dijkman B, A Einhorn T, Bhandar M. How to design a good case series. J. Bone Joint Surg. Am. 2009;91(Suppl 3):21-6. DOI: 10.2106/JBJS.H.01573 DOI: https://doi.org/10.2106/JBJS.H.01573

Case Method Teaching and Learning [Internet] Available from: https://ctl.columbia.edu/resources-and-technology/resources/case-method/

Bonney KM. Case Study Teaching Method Improves Student Performance and Perceptions of Learning Gains. Journal of Microbiology & Biology Education. 2015;16(1):21-8. DOI: 10.1128/jmbe.v16i1.846 DOI: https://doi.org/10.1128/jmbe.v16i1.846

Thistlethwaite JE, Davies D, Ekeocha S, Kidd JM, MacDougall C, Matthews P, Purkis J, Clay D. The effectiveness of case-based learning in health professional education: A BEME systematic review. Medical Teacher. 2012;34(6):e421-44. DOI: 10.3109/0142159X.2012.680939. DOI: https://doi.org/10.3109/0142159X.2012.680939

Shtefan LV. Innovatsiyni tekhnolohiyi v osviti: navch. posib. dlya studentiv vyshch. navch. zakl. inzh.-ped. spets. 2012: 174. Ukrainian.

Osvitno-profesiyna prohrama «Farmatsiya, promyslova farmatsiya» spetsializatsiya: 226.01 Farmatsiya, osvitnya kvalifikatsiya: Mahistr farmatsiyi, profesiyna kvalifikatsiya: Farmatsevt, 2024r. IFNMU Redaktsiya 2020-08. [Internet] Available from: https://www.ifnmu.edu.ua/educational-programs/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Grytsyk, A. R., & Fedenko, S. M. (2024). КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ ФАХІВЦІВ ФАРМАЦІЇ. Фармацевтичний часопис, (4), 93–99. https://doi.org/10.11603/2312-0967.2024.4.15013

Номер

Розділ

ФАРМАЦЕВТИЧНА ОСВІТА