АНАЛІЗ КОМПОНЕНТ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФАРМАЦІЯ, ПРОМИСЛОВА ФАРМАЦІЯ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/2312-0967.2022.2.12877

Ключові слова:

Галузь знань, Фармація, Промислова фармація, Спеціальність, Освітні програми, Освітні компоненти

Анотація

Мета роботи. Порівняльний аналіз компонент освітніх програм закладів вищої освіти різного підпорядкування, в яких здійснюється підготовка фахівців для фармацевтичної галузі, а також вивчення досвіду формування та оцінка рівня схожості компонент цих програм.

Матеріали і методи. Об’єктами дослідження слугували освітньо-професійні програми «Фармація, промислова фармація» закладів вищої освіти, а саме: Національного університету «Львівська політехніка» та Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького. У роботі використано методи: контент-аналізу, порівняльного аналізу, декомпозиції та моделювання.

Результати й обговорення. Аналіз освітніх програм спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація», за якими здійснюється підготовка фахівців у Національному університеті «Львівська політехніка» (бакалаврів та магістрів з фармації, промислової фармації) та Львівському національному медичному університету імені Данила Галицького (магістрів фармації) свідчить про значний обсяг спільних освітніх компонент, а саме фармацевтичного спрямування, що є позитивною ознакою для створення в майбутньому Стандартів освіти. Однак слід зазначити, що в освітньо-професійній програмі підготовки бакалавра з фармації, промислової фармації є достатньо великий обсяг дисциплін циклу загальної і професійної підготовки, які необхідні та є базовими елементами для подальших компонентів освітньої програми, що безпосередньо формують фахівця з промислової технології фармацевтичних препаратів, а отримані компетенції дають змогу якісно виконати кваліфікаційну роботу та успішно реалізовувати набуті знання в умовах промислового фармацевтичного виробництва.

Висновки. Створення та затвердження на державному рівні Стандарту освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація» є надзвичайно важливим та актуальним елементом розвитку вітчизняної фармацевтичної освіти, що дасть змогу гармонізувати та привести до єдиного формату і змісту перелік компонент освітніх програм, уніфікувати форму державної атестації та гарантувати всім здобувачам вищої освіти конкурентну здатність на ринку праці.

Біографії авторів

A. M. Krychkovska, Національний університет «Львівська Політехніка»

канд. фармац. наук, доцент, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології

N. L. Zayarnyuk, Національний університет «Львівська Політехніка»

канд. фармац. наук, доцент, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології

I. I. Hubytska, Національний університет «Львівська Політехніка»

канд. хім. наук, доцент, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології

O. I. Lopatynska, Національний університет «Львівська Політехніка»; Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

канд. фармац. наук, доцент, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології; доцент кафедри менеджменту в охороні здоров’я, фармакотерапії та клінічної фармації

Посилання

[On the approval of the list of the expertise area and specialties for which higher education applicants are trained]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on 29.04.2015, No, 266 (as amended by the resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on 7.07.2021, № 762). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/266-2015-%D0%BF#Text. Ukrainian.

[On making changes in the list of the expertise area and specialties for which higher education applicants are trained]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on 01.02.2017, No. 53. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/762-2021-%D0%BF#n2 Ukrainian.

[On approval of the Procedure for implementing a Unified State Qualification Exam for higher education applicants of master's degree of the expertise area “22 Health Care”]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on 28.03.2018, No. 334 (as amended). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334-2018-%D0%BF#Text. Ukrainian.

[On certification of applicants for the degree of professional prehigher education and degrees of higher education at the first (bachelor's) and second (master's) levels in the mode of a Unified State Qualification Exam]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine on 19.05.2021, No. 497 (as amended). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/497-2021-%D0%BF#Text. Ukrainian.

Kotvitska A. [Problematic issues of pharmaceutical education in Ukraine]. Medychna osvita. May, 2021. URL: http://medosvita.info/2021/05/10/. Ukrainian.

Krychkovska AM, Zayarnyuk NL, Konechna RT. [A comprehensive approach to analyzing educational-and-scientific programs in the specialty “Pharmacy, Industrial Pharmacy” in the context of European integration]. Challenges and achievements of medical science and education: Collective monograph. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”; 2020. Ukrainian.

Krvavych AS, Hubytska II. [Analysis of educational-and-professional programs of the first higher education level in the specialty “Pharmacy, industrial pharmacy”]. Challenges and achievements of medical science and education: Collective monograph. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”; 2020. Ukrainian.

[Educational-and-professional program “Pharmacy, industrial pharmacy” for first (bachelor's) higher education level in the specialty 226 Pharmacy, industrial pharmacy, the expertise area “22 Health Care”, educational qualification: bachelor on pharmacy, industrial pharmacy. Lviv Polytechnic National University]. 2020. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2021/program/15243/2020-opp-bakalavr-226.pdf. Ukrainian.

[Educational-and-professional program “Pharmacy, industrial pharmacy” for second (master’s) higher education level in the specialty 226 Pharmacy, industrial pharmacy, the expertise area “22 Health Care”, educational qualification: master on pharmacy, industrial pharmacy. Lviv Polytechnic National University], 2020. URL: https://lpnu.ua/sites/default/files/2022/program/18359/opp226mag0.pdf. Ukrainian.

[Educational-and-professional program “Pharmacy, industrial pharmacy” for second (master’s) higher education level in the specialty 226 Pharmacy, industrial pharmacy, the expertise area “22 Health Care”, educational qualification: master of pharmacy. Danylo Halytsky Lviv National Medical University], 2021. URL: https://cutt.ly/yFXR8ts. Ukrainian.

[Educational program: Pharmacy, industrial pharmacy. Specialty: 226. Pharmacy, industrial pharmacy. ” Освітня програма: Фармація, промислова фармація. Спеціальність: 226. Danylo Halytsky Lviv National Medical University]. Vstup. Osvita. UA.URL: https://vstup.osvita.ua/y2021/r14/121/876005/. Ukrainian.

[Admission Rules at Lviv Polytechnic National University]. HES LP 03.03., Order No. 192-1-10 of April 15, 2019. URL: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-pryiom-na-navchannia-za-osvitno-profesiinymy-ta-osvitno-naukovymy-prohramamy

[Strategic plan for the development of Lviv Polytechnic until 2025]. URL: https://lpnu.ua/news/stratehichnyi-plan-rozvytku-lvivskoi-politekhniky-do-2025-roku. Ukrainian.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-02

Як цитувати

Krychkovska, A. M., Zayarnyuk, N. L., Hubytska, I. I., & Lopatynska, O. I. (2022). АНАЛІЗ КОМПОНЕНТ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФАРМАЦІЯ, ПРОМИСЛОВА ФАРМАЦІЯ». Фармацевтичний часопис, (2), 27–39. https://doi.org/10.11603/2312-0967.2022.2.12877

Номер

Розділ

ФАРМАЦЕВТИЧНА ОСВІТА