МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ АСОРТИМЕНТУ КОНТРАСТНИХ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ, РЕПРЕЗЕНТОВАНИХ НА ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ РИНКУ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/2312-0967.2020.1.10980

Ключові слова:

маркетингові дослідження, контрастні лікарські засоби, країна-виробник, йодовані контрастні препарати, барію сульфат

Анотація

Мета роботи. Провести аналіз вітчизняного фармацевтичного ринку контрастних лікарських засобів (КЛЗ); встановити обсяг асортиментних позицій вітчизняних виробників та визначити домінуючий сегмент за якісним складом досліджуваних ЛЗ.

 Матеріали і методи. Аналіз проводили на основі даних Державного реєстру лікарських засобів України, електронних баз даних, інформаційно-пошукової програми «Моріон» станом на 2019 рік. Отримані дані досліджень опрацьовували методами узагальнення, систематизації, графічного, порівняльного та структурного аналізу.

Результати й обговорення. Встановлено, що до групи зареєстрованих КЛЗ відноситься 36 найменуваннь, з них 31 ЛЗ належать до йодовмісних КЛЗ (5 ЛЗ – йонні, 26 ЛЗ – нейонні), 5 препаратів складають контрастні засоби на основі гадолінію та барію.

Лідером імпортних препаратів є фірма-виробник і заявник Юнік Фармасьютикал Лабораторіз, Індія, частка якої складає 27,8 %. Обсяг вітчизняного асортиментного сегмента знаходиться на рівні 33,4 %, провідне місце серед вітчизняних виробників посідає фармацевтичне підприємство ПАТ «Фармак».

Вивчено структуру асортименту дослiджуваної групи за торговельними назвами (ТН) та країнами-виробниками: загальна кількість ТН становить 17 найменувань КЛЗ, із них 5 ТН – лікарські засоби вітчизняних фармацевтичних підприємств. До основного складу досліджених контрастних ЛЗ входить 10 активних фармацевтичних інгредієнтів (АФІ), а також такі допоміжні речовини, як трометамол і/або трометамін та меглюмін, що сприяють зменшенню негативної реакції на організм людини та покращують загальні властивості КЛЗ.

Висновки. Встановлено, що український ринок КЛЗ формується, в основному, за рахунок iмпортних ЛЗ, їх питома вага складає 66,6 %. Встановлено відсутність вітчизняного виробництва нейонних йодовмісних КЛЗ: йопромід, йодиксанол.

Біографії авторів

T. A. Palchevska, Київський національний університет технологій та дизайну

канд. хім. н., доцент кафедри промислової фармації

O. P. Baula, Київський національний університет технологій та дизайну

канд. хім. н., доцент кафедри промислової фармації

O. O. Saliy, Київський національний університет технологій та дизайну

канд. фарм. н., доцент кафедри промислової фармації

V. I. Bessarabov, Київський національний університет технологій та дизайну Київ

канд. хім. н., доцент кафедри промислової фармації

H. V. Tarasenko, Київський національний університет технологій та дизайну

канд. техн. н., доцент кафедри промислової фармації

H. H. Kuryshko, Київський національний університет технологій та дизайну

канд. техн. н., доцент кафедри промислової фармації

Посилання

Order of the Ministry of Health of Ukraine “On approval of the concept of Pharmaceutical Sector of Ukraine Health for 2011-2020 as of 13 Sept 2010” from Sept, 2010 No. 769 [Electronic resource]. Available from: https://ips.ligazakon.net/document/view/moz11951?an=216&ed=2013_09_30 [Accessed Sept 2010]. Ukrainian.

Contrast Media/Contrast Agent Market by Type (Iodinated, Gadolinium, Barium, and Microbubble), Procedure (X-Ray/CT, MRI, and Ultrasound), Application (Radiology, Interventional Radiology, and Interventional Cardiology), Region - Global Forecast to 2024. [Electronic resource]. Available from: https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/contrast-media-market-911.html.

Shcherbinin SN, Tokareva EV, Yarovoj SK. [X-ray contrast agents in urological practice]. Eksperimental i klin urologiya. 2010;4: 63-6. Russian.

The State Pharmacopoeia of Ukraine: in 3 vol. Kharkiv: Ukrainian Scientific Pharmacopoeial Center for Medicinal Products Quality. Type 2. Vol. 2. [Державна Фармакопея України: в 3 т. / ДП «Український науковий фармакопейний центр якості лікарських засобів» – 2-е вид. Т. 2.] Kharkiv: Ukrainian Scientific Pharmacopoeial Center for Medicinal Products Quality; 2014. Ukrainian.

Levitin YeIa., Panasenko OI, Koval AO, Vedernikova IO. [The concept of creation of X-ray contrast drugs of the new generation]. Aktualni pytannia farm i med nauky ta praktyky. 2011;24(3); 48-51. Ukrainian.

Hromovyk BP, editor. Pharmacy management and marketing [Менеджмент і маркетинг у фармації]. Kyiv: Medicine; 2008. Ukrainian.

State Register of Medicines of Ukraine 2019 Information Fund. [Electronic resource]. Available from: http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument_Poshuk likarskykh zasobiv. Ukrainian.

Handbook of drugs registered in Ukraine as of 24/06/2019. [Electronic resource]. Available from: https://medhub.info/. Ukrainian.

Medicines: Morion database. [Electronic resource]. Available from: www.morion.kiev.ua. Ukrainian.

Hoey GB, Smith KR. Chemistry of X-ray contrast media. In: Sovak M, ed. Radiocontrast agents. Handbook of Experimental Pharmacology. New York: Springer-Verlag; 1984. Vol. 73; p. 123-6.

Sergeev PV, Polyaev YuA, Yudin A L, Shimanovskij N L. Contrast agents [Контрастные средства]. Moscow: Izvestiya; 2007. Russian.

Sidorova EE, Karmazanovsky GG. Comparative study of contrasting properties of non-ionic X-ray contrast drugs yogeksol-350 and yversol-350 in spiral computed tomography in patients with hypercontrast formation of the liver [Сравнительное исследование контрастирующих свойств неионных рентгеноконтрастных препаратов йогексол-350 и йоверсол-350 при спиральной компьютерной томографии у пациентов с гиперконтрастными образованиями печени]. Medicinskaya vizualizaciya. 2007;5: 106-17. Russian.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-27

Як цитувати

Palchevska, T. A., Baula, O. P., Saliy, O. O., Bessarabov, V. I., Tarasenko, H. V., & Kuryshko, H. H. (2020). МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ АСОРТИМЕНТУ КОНТРАСТНИХ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ, РЕПРЕЗЕНТОВАНИХ НА ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ РИНКУ УКРАЇНИ. Фармацевтичний часопис, (1), 66–74. https://doi.org/10.11603/2312-0967.2020.1.10980

Номер

Розділ

ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ ТА ЛОГІСТИКА