ЗАСОБИ ДЛЯ ЗАМІСНОЇ ТЕРАПІЇ СИНДРОМУ СУХОГО ОКА: АНАЛІЗ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/2312-0967.2019.4.10627

Ключові слова:

синдром сухого ока, замісна терапія, замінники слізної рідини, маркетинговий аналіз

Анотація

Мета роботи: Аналіз асортименту засобів для замісної терапії синдрому сухого ока, наявних на фармацевтичному ринку України.

Матеріали і методи: Маркетинговий, статистичний, структурний, графічний.

Результати і обговорення: Серед засобів для місцевої замісної терапії синдрому сухого ока нараховується 11 лікарських засобів групи S01X A20 – «Штучні замінники слізної рідини та інші нейтральні препарати» та 24 зареєстрованих як медичні вироби, в тому числі 1 багатоцільовий розчин (група 03. Офтальмологічні та оптичні вироби), 16 засобів для офтальмологічного використання (група 03. Офтальмологічні та оптичні вироби) та 7 розчинів для промивання, зрошення, лікування (група 13. Інші вироби для лікування). Аналіз форм випуску засобів для замісної терапії виявив, що в Україні вони представлені у чотирьох формах: очних крапель, очного гелю, розчинів, емульсії. Асортиментний аналіз за країною-виробником вказав на широку географію розташування потужностей виробництв. Механізм дії даних засобів забезпечується наявністю таких активних інгредієнтів, як натрію гіалуронат, карбомер, гіпромелоза, кармелоза, поліквад, повідон, полівініловий спирт, декспантенол з таурином, трегалоза, комплекс вітамінів з амінокислотами, ектоїн, омега-3, поєднання натрію гіалуронату з пропіленгліколем та гуаром.

Висновки. Для замісної терапії синдрому сухого ока в Україні використовується 35 найменувань засобів у формі очних крапель, очного гелю, розчинів та емульсії. Майже 90 % з них випускається у флаконах по 3, 5, 10 чи 15 мл. Переважна більшість – 80 % – засобів для замісної терапії синдрому сухого ока імпортується в Україну з Європейських країн. До складу 17 найменувань входить натрію гіалуронат в якості діючої субстанції.

Таким чином, в результаті проведених досліджень варто відзначити відсутність засобів для замісної терапії ССО у формі мазей. Крім того, слід звернути увагу як на недостатню кількість засобів зазначеної групи вітчизняного виробництва загалом, так і обмежений асортимент активних інгредієнтів, представлений лише натрію кармелозою, таурином з декспантенолом, а також натрію гіалуронатом.

Біографії авторів

O. V. Kryvoviaz, Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова

д-р. фармац. н., доцент, завідувач кафедри фармації

Yu. O. Tomashevska, Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова

канд. фармац. н., доцент кафедри фармації

Посилання

Pharmaceutical encyclopedia. – Available from: https://www.pharmencyclopedia.com.ua. Ukrainian.

Craig JP, et al., TFOS DEWS II Report Executive Summary, The Ocular Surface (2017). – Available from: http://dx.doi.org/10.1016/j.jtos.2017.08.003.

Dry eye syndrome. Evidence-based clinical guidance, 2019. – Available from: http://mtd.dec.gov.ua/index.php/uk/haluzevi-standarty-ta-klinichni-nastanovy/item/421-syndrom-sukhoho-oka. Ukrainian.

Aneurin Bevan University Health Board. Dry Eye Management Guidelines (2016). – Available from: http://www.wales.nhs.uk/sites3/page.cfm?orgid=814&pid=48819.

State Register of Medicines of Ukraine (2019). – Available from: http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument. Ukrainian.

State Register of Medical Equipment and Medical Devices (2019). – Available from: http://dls.gov.ua/wp-content/uploads/2018/07/%D0%A0%D0%B5%D0%B5%D0%B5%D1%81%D1%82%D1%80.pdf. Ukrainian.

Medicines Reference Compendium (2019). – Available from: https://compendium.com.ua/uk. Ukrainian.

Medicines Equivalence Reference Rx index (2019). – Available from: https://rx.ua. Ukrainian.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-29

Як цитувати

Kryvoviaz, O. V., & Tomashevska, Y. O. (2019). ЗАСОБИ ДЛЯ ЗАМІСНОЇ ТЕРАПІЇ СИНДРОМУ СУХОГО ОКА: АНАЛІЗ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ УКРАЇНИ. Фармацевтичний часопис, (4), 37–44. https://doi.org/10.11603/2312-0967.2019.4.10627

Номер

Розділ

ФАРМАЦЕВТИЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ ТА ЛОГІСТИКА