ДОСВІД ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТРЕНІНГІВ З ОВОЛОДІННЯ ПРАКТИЧНИМИ НАВИЧКАМИ КОМУНІКАЦІЙ ІЗ ПАЦІЄНТАМИ НА БАЗІ ОКРЕМИХ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8984Ключові слова:
безперервний професійний розвиток, медичний персонал, комунікації.Анотація
Мета роботи – проаналізувати досвід запровадження тренінгів з оволодіння практичними навичками комунікацій із пацієнтами в окремих закладах охорони здоров’я Івано-Франківської області.
Основна частина. На базі стаціонарних закладів охорони Івано-Франківської області провели медико-соціальне дослідження рівня і причин незадоволеності пацієнтів отриманим медичним обслуговуванням. Опитано 553 пацієнтів. Встановлено, що серед понад 50 вивчених різноманітних чинників найбільший вплив на задоволеність пацієнтів медичним обслуговуванням мали інформаційно-деонтологічні чинники, спровоковані неналежним ставленням з боку медичного персоналу, усуненням пацієнтів від процесу прийняття рішення щодо призначених їм методів медичних втручань, недостатнім обговоренням з хворими можливих наслідків захворювання, неналежним інформуванням пацієнтів про їх права і обов’язки тощо. Розроблено і впроваджено на базі двох центральних районних, однієї центральної міської та обласної клінічної лікарень Івано-Франківської області короткотривалі навчальні тренінги для лікарів з оволодіння практичними навичками комунікацій із пацієнтами. До їх проведення залучались юрисконсульти лікарень, психологи та спеціально підготовані тренери з числа заступників керівників закладів охорони здоров’я. Результати повторного опитування 445 пацієнтів у цих закладах охорони здоров’я довели ефективність такої форми навчання і доцільність охоплення нею усіх медичних працівників.
Висновок.Оволодіння практичними навичками комунікацій із пацієнтами – важлива і необхідна складова програм інформальної освіти у рамках безперервного професійного розвитку усіх фахівців у сфері охорони здоров’я.
Посилання
Voronenko, Yu.V., & Mintser, O.P. (2011). Bezperervnyi profesiinyi rozvytok likariv i provizoriv – novi pryntsypy pobudovy systemy [Continuous professional development of doctors and pharmacists – new system strategy]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 41-44 [in Ukrainian].
Symchych, Kh.S., & Fedorov, S.V. (2017). Bezperervnyi profesiinyi rozvytok likaria yak kliuchovyi napriam pisliadyplomnoi osvity [Continuous professional development of a doctor as a key area of postgraduate education]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 68-71 [in Ukrainian].
Tanenbaum, S.J. (2015). What is patient-centered care? A typology of models and missions. Health Care Analysis, 23 (3), 272-287. – Retrieved from: http://link.springer.com/article/10.1007/s10728-013-0257-0.
Friesner, D., Neufelder, D., Raisor, J., & Bozman, C.S. (2009). How to improve patient satisfaction when patients are already satisfied: a continuous process-improvement approach. Hospital Topics, 87 (1), 24-40.
Detsyk, O.Z., Yavorskyi, A.M., & Yavorskyi, M.M. (2013). Shliakhy polipshennia zadovolenosti patsiientiv v systemi upravlinnia yakistiu statsionarnoi dopomohy [Ways to improve patient satisfaction in the quality management system of inpatient care] Suchasni medychni tekhnolohii – Modern Medical Technology, 2 (18), 45-48 [in Ukrainian].
Voronenko, Yu.V., Hoyda, N.H., Mintser, O.P., & Mitchel, M. (2009). Novi tekhnolohii navchannia menedzhmentu v medytsyni [New technologies of management training in medicine]. Kyiv: Knyha plius [in Ukrainian].
Musinova, N. (2012). Trening “Osobyy patsiyent” 2 stupen [Training “Special patient” 2nd step]. Delovoy partner – Business Partner. – Retrieved from: http://www.dpspb.ru/treningi/trening-osobyy-pacient-2-stupen [in Russian].