ФАРМАКОТЕРАПІЯ ЯК ПЕРВИННИЙ СУБ’ЄКТ ФОРМУВАННЯ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СУЧАСНОГО МАГІСТРА ФАРМАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8755Ключові слова:
фармакотерапія, клінічне мислення, магістр фармації.Анотація
Мета роботи – визначення рівня сформованості клінічного мислення у студентів 4-го курсу фармацевтичного факультету денної форми навчання після завершення вивчення клінічної дисципліни “Фармакотерапія з основами фармакокінетики” і розробка до використання в навчальному процесі нових, поліпшення та вдосконалення існуючих методів навчання, які сприятимуть формуванню клінічного мислення сучасного магістра фармації.
Основна частина. Проведена порівняльна оцінка абсолютної та якісної успішності і визначення середнього бала. Виявлена кореляція між особливостями викладання, кількістю академічних годин для практичних занять та ступенем сформованості клінічного мислення у провізорів.
Висновки. Проведений аналіз засобів, що були використані для викладання в різні роки, показує, що зменшення кількості академічних годин для практичних занять мало негативну тенденцію на показники академічної успішності серед студентів фармацевтичного факультету. Впровадження сучасних методів навчання із застосуванням інтерактивних методів, розташованих на онлайн-платформах, та збільшення обсягів самостійної роботи дозволяють покращити оволодіння студентами практичних навичок і сприяють формуванню клінічного мислення сучасного магістра фармації.
Посилання
Kaidalova, L.H. (2010). Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv pharmatsevtychnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh zakladakh: monohrafiia [Professional training of future specialists of the pharmaceutical profile in higher educational establishments: monograph]. Kharkiv: NFaU [in Ukraіnian].
Naliotov, S.V., Zupanets, I.A., & Bahteeva, T.D. (Eds.). (2012). Kinicheskaya farmakologiya [Clinical pharmacology]. Kharkov [in Russian].
Naliotov, S.V., Zupanets, I.A., & Bahteeva, T.D. (Eds.). (2012). Kinicheskaya farmakologiya [Clinical pharmacology]. (Vols.1-2). Kharkov: Izd-vo NFaU:Zolotye stranitsy [in Russian].
Kraidashenko, O.V., Krupnovitska, I.H., Klishch, I.M., Lisohub, V.H. (2014). Farmakoterapiia: pidruchnyk dlia studentiv farm. fakultetiv [Pharmacotherapy: a textbook for students of pharmaceutical faculties]. Kraydashenko, O.V. (Ed.). Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].
Tetenev, F.F., & Bodrova, T.N. (2008). Formirovanie i razvitie klinicheskogo myshleniya – vazhneyshaya zadacha meditsinskogo obrazovaniya [Formation and development of clinical thinking is the most important task of medical education]. Uspekhi sovremennogo yestestvovoznaniya – Successes of Modern Natural Science, 4, 63-65 [in Ukrainian].
Dorohovoz, S.M., Butko, Ya.O., & Smirova, O.S. (2009). Metodychni osnovy pharmakolohii – basys fundamentalnoi pidhotovky clinichnoho provisora [Methodological basis of pharmacology-basis of the basic preparation of clinical pharmacist]. Klinichna farmatsiia – Clinical Pharmacy, 13, 3, 4-6 [in Ukrainian].
Kraidashenko, O.V., Svintozelskyi, O.O., Sarzhevska, A.V., Shevchenko, M.V., & Samura, T.O. (2014). Farmatsevtychna opika yak kintseva meta formuvannia suchasnoho provisora [Pharmaceutical care as the ultimate goal of forming a modern pharmacist]. Zaporozhskiy meditsinskiy zhurnal – Zaporizhzhia Medical Journal, 1, 113-115 [in Ukranian].