ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ З ДИСЦИПЛІНИ “ПСИХІАТРІЯ. НАРКОЛОГІЯ” ЗА ДОПОМОГОЮ РОЛЬОВИХ ІГОР
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8734Ключові слова:
рольова гра, студенти, психіатрія, наркологія, інноваційні методи навчання.Анотація
Мета роботи – розробка та впровадження в практичну педагогічну діяльність рольових ігор з деяких тем дисципліни “Психіатрія. Наркологія”.
Основна частина. Сучасна медична освіта потребує від студентів не лише освоєння певних знань та вмінь, а формування необхідних компетентностей, тобто навичок використання отриманих знань у практичній діяльності. Однією з таких компетентностей є здатність швидко та ефективно діагностувати невротичні розлади у хворих. Дослідження базувалось на оцінці ефективності використання авторських рольових ігор при вивченні теми “Невротичні розлади”. У дослідженні взяли участь 44 студенти IV курсу медичних факультетів спеціальності “Лікувальна справа”. Для оцінки ефективності рольових ігор використано опитувальник, який включав 4 питання про доцільність, ефективність та особисті враження студентів від запропонованої форми навчання. Отримані результати виявили високу ефективність та позитивне ставлення студентів до даного методу.
Висновки. За результатами проведеного дослідження зроблено висновок про можливість та доцільність використання рольових ігор у навчанні студентів дисципліни “Психіатрія. Наркологія”, оскільки виступаючи або у ролі хворого, або у ролі лікаря студенти краще та глибше структурують отримання знання та можуть у безпечних умовах тренуватися використовувати їх на практиці. Запропонована форма заняття здатна поліпшити рівень навчання студентів та формувати заплановані типовою навчальною програмою компетенції з дисципліни “Психіатрія. Наркологія”.
Посилання
Sabatovska, I.S., & Selezniov, M.A. (2017). Pedahohichni umovy vykorystannia aktyvnykh metodiv navchannia u protsesi pidhotovky fakhivtsiv medychnoho profiliu [Pedagogical conditions of use active learning methods in the training of professional medical profile]. Medychna osvita – Medical Education, 23, (4), 48-52. doi: 10.11603/me.2414-5998.2017.4.8286 [in Ukrainian].
Spіrіna, I.D., Rokutov, S.V., Tymofieiev, R.M., & Shornіkov, A.V. (2016). Vykorystannia “rivniv navchannia” dlia otsinky znan studentiv na tsykli “Psykhiatriia. Narkolohiia” [Using “level of training” for the student knowledge evaluation on the cycle “Psychiatry. Narcology”]. Medychna osvita – Medical Education, 22 (3), 90-92. doi:10.11603/me.2414-5998.2016.3.6920 [in Ukrainian].
Oliinyk, N.Yu. (2016). Efektyvnist ihrovykh modelei navchannia v systemi suchasnoi vyshchoi osvity [The efficiency of gaming models of teaching in the system modern higher education]. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity – Scientific Notes. Series: Problems of Methodology of Physical-Mathematical and Technological Education, 2 (7), 70-75 [in Ukrainian].
Hromova, A.M., Mitiunina, N.I., Martynenko, V.B., Nesterenko, L.A., & Liakhovska, T.Yu. (2017). Rol rolovykh ihor u vyvchenni akusherstva ta hinekolohii [The role of role-playing games in the study of obstetrics and gynecology]. Medychna osvita – Medical Education, 23, (2), 117-120. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7880 [in Ukrainian].
Myrnyi, D.P., Myrna, A.I., Savchenko, O.O., & Katsiuba, Yu.V. (2015). Vykorystannia suchasnykh innovatsiinykh tekhnolohii u protsesi profesiinoi pidhotovky likariv-interniv [Applying modern innovative technologies for professional training of internship doctors]. Zbirnyk Naukovykh Prats Spivrobitnykiv NMAPO im. P.L. Shupyka – Collection of Scientific Works of Employees of P.L. Shupyk NMAPE, (24(1)), 639-645 [in Ukrainian].
Naumov, L.B. (1986). Uchebnye igry v meditsyne [Educational games in medicine]. Tashkent: Meditsina [in Russian].