МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ПОКРАЩЕННЯ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ВИПУСКНИКІВ З ОРТОПЕДИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ ДО ПРАКТИЧНО-ОРІЄНТОВАНОГО ТА ТЕСТОВОГО ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТІВ

Автор(и)

  • I. V. Masheiko Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро http://orcid.org/0000-0002-1919-8788
  • P. G. Gerasimchuk Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • R. Yu. Matveenko Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • R. V. Mamedov Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро
  • O. A. Krivchuk Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8469

Ключові слова:

ортопедична стоматологія, КРОК-2, випускний іспит.

Анотація

Мета роботи – пошук шляхів підвищення якісної успішності студентів 5 курсу напрямку підготовки “Стоматологія”, поліпшення результатів складання ліцензійного тестового екзамену “КРОК-2” та практично-орієнтованого випускного іспиту. Дослідження базується на вивченні літературних джерел з оптимізації навчального процесу та власному досвіді застосування індивідуалізованого підходу до вивчення ортопедичної стоматології студентами 5 курсу напрямку підготовки “Стоматологія”, підготовки до складання тестового ліцензійного екзамену “КРОК-2” та практично-орієнтованого випускного іспиту.

Основна частина. У статті розглянуто доцільність та можливість впровадження методики проведення практичного заняття зі студентами 5 курсу напрямку підготовки “Стоматологія” з відпрацюванням практичних навичок на фантомах та муляжах. Запропоновано індивідуалізований підхід до підготовки студентів для складання ліцензійного тестового екзамену “КРОК-2” та практично-орієнтованого випускного екзамену, що реалізується через проведення вхідного тестового контролю з метою визначення тем, що потребують додаткового вивчення студентами. Проаналізовано переваги закріплення вивченого теоретичного матеріалу запропонованою методикою.

Висновки. Проведення на перших заняттях циклу вхідного тестового контролю знань, за результатами якого складається навчальний план студентів, робить можливим індивідуалізувати навчальний процес та покращити підготовку студентів. Поетапне повторення вивченого на попередніх курсах матеріалу створює базу для вивчення складних тем з ортопедичного лікування та реабілітації пацієнтів. Наглядне і теоретичне поєднання фантомів із роз’ясненням дозволяє покращити рівень підготовки з ортопедичної стоматології, дає можливість студентам краще підготуватися до державних іспитів. Необхідно приділяти достатньо часу на самостійне відпрацювання практичних навичок студентами на фантомах, що закріплює попередньо отримані теоретичні знання та сприяє швидшій адаптації до клінічного прийому хворих.

Біографії авторів

I. V. Masheiko, Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро

Кандидат медичних наук, асистент кафедри ортопедичної стоматології ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України»

R. Yu. Matveenko, Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”, м. Дніпро

Кандидат медичних наук, доцент кафедри ортопедичної стоматології ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України»

Посилання

Voronenko, Iu.V. (2017). Napriamy rozvytku systemy medychnoi osvity v Ukraini: pohliad u maibutnie [Directions of development of the system of medical education in Ukraine: a view to the future]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 32-35 [in Ukrainian].

Haysina, E.F., & Larionov, L.P. (2015). Optymizatsiya uchebnogo protsessa studentov v meditsinskom vuze dlya formirovaniya kompetentsyi spetsyalistov [Optimization of educational process of students in medical high school for formation of competences of experts]. Vestnik Zdorovye i obrazovanie v XXI veke – Bulletin Health and Education in the 21st Century, 2, 20-22 [in Russian].

Masheiko I.V., Peleshenko, H.B., & Masheiko, A.M. (2017). Rol informatsiinykh tekhnolohii u vykladanni dystsyplin studentam vyshchykh medychnykh uchbovykh zakladiv [The role of information technology in teaching courses for students of higher medical educational establishments]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 23-26 [in Ukrainian].

Manashchuk, N.V., Chornii, N.V., & Chornii, A.V. (2016). Derzhavna atestatsiia vypusknykiv-stomatolohiv v umovakh kredytno-transfernoi systemy [State certi cation of graduates-dentists in credit transfer system]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 82-84 [in Ukrainian].

Nakaz MOZ Ukrainy (1998). Pro zatverdzhennia Polozhennia pro systemu litsenziinykh intehrovanykh ispytiv fakhivtsiv z vyshchoiu osvitoiu napriamiv “Medytsyna” i “Farmatsiia” №251 vid 14.08.98 r. [On approval of regulation system of licensed integrated examinations for specialists with higher education in the  elds “Medicine” and “Pharmacy” No.251 dated August 14, 1998]. Retrieved from: http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_19980814_251.html [in Ukrainian].

Lyst MOZ Ukrainy (2016). Pro otsiniuvannia rivnia kompetentnosti studentiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv porivniano z mizhnarodnymy standartamy,zokrema amerykanskymy vid 29.12.2016 №01.6/20/34442 [On the assessment of the competence level of higher medical schools students in comparison with international standards, in particular, the American ones dated December 29, 2011, No.01.6/20/34442]. Retrieved from: https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/53839/ [in Ukrainian].

Ustinov, A.V. (2017). MOZ vymahaie rishuchykh zmin u systemi medychnoi osvity [The Health Ministry of Ukraine requires a decisive change in the medical education system]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Journal. Retrieved from: ttp://www.umj.com. ua/?p=105280 [in Ukrainian].

Hromov, O.V., Herasymchuk, P.H., & Kovalenko, M.O. (2012). Problemy vidpratsiuvannia praktychnykh navychok studentamy stomatolohichnykh fakultetiv pry vprovadzhenni kredytno-modulnoi systemy navchannia [Problems of working out of practical skills by students of dental faculties at introduction of credit-transfer system of training]. Ukrainskyi stomatolohichnyi almanakh – Ukrainian Dental Almanac, 3, 89-90 [in Ukrainian].

Kosenko K.M. (2006). Metodychni aspekty formuvannia u studenta-stomatoloha praktychnykh navychok ta umin [Methodological aspects of formation in a student-dentist practical skills]. Visnyk stomatolohii – Herald of Dentistry, 3, 89-90 [in Ukrainian].

Korylchuk, N.I., & Korylchuk, T.B. (2006). Intensy  katsiia navchalnoho protsesu studenta za dopomohoiu aktyvizatsii samostiinoi roboty [Intensi cation of student’s educational process by activating independent work]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 23-26 [in Ukrainian].

Shevchenko, L.I., & Shmatko, V.I. (2016) Synkretyzm stomatolohichnoi terminolohii v naukovii reprezentatsii medychnoho znannia [Synthesis of dental terminology in the scienti c representation of medical knowledge]. Aktualni problemy ukrainskoi linhvistyky: teoriia i praktyka – Actual Problems of Ukrainian Linguistics: Theory and Practice, 33, 125-133 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Masheiko, I. V., Gerasimchuk, P. G., Matveenko, R. Y., Mamedov, R. V., & Krivchuk, O. A. (2018). МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ПОКРАЩЕННЯ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ВИПУСКНИКІВ З ОРТОПЕДИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ ДО ПРАКТИЧНО-ОРІЄНТОВАНОГО ТА ТЕСТОВОГО ЛІЦЕНЗІЙНОГО ІСПИТІВ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8469

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти