ВПРОВАДЖЕННЯ ОСНОВНИХ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРЯ-СПЕЦІАЛІСТА

Автор(и)

  • V. M. Zhdan Вищий державний навчальний заклад "Українська медична стоматологічна академія"
  • Y. M. Kitura Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія"
  • M. Yu. Babanina Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія"
  • M. V. Tkachenko Вищий державний навчальний заклад України “Українська медична стоматологічна академія”
  • H. V. Volchenko Вищий державний навчальний заклад України “Українська медична стоматологічна академія”
  • L. M. Shylkina Вищий державний навчальний заклад України “Українська медична стоматологічна академія”
  • V. H. Lebid Вищий державний навчальний заклад України “Українська медична стоматологічна академія”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8465

Ключові слова:

інтерактивність навчання, клінічне мислення, мозковий штурм, презентація, дискусія.

Анотація

Мета роботи – аналіз педагогічної ефективності впровадження інтерактивних технологій навчання в підготовці лікаря-інтерна з фаху “Загальна практика – сімейна медицина”.

Основна частина. У статті наведені основні технології інтерактивного навчання, які використовуються на кафедрі сімейної медицини і терапії при підготовці лікаря-спеціаліста: мозковий штурм, дискусія, презентація, рольова гра. Показано особливості кожного із цих методів, їх переваги. Оцінка ефективності використаних педагогічних технологій проводилася наприкінці циклу “Внутрішні хвороби” шляхом проведення тестування за допомогою ліцензованої комп’ютерної програми “Elex” (пропонувалося 150 питань 2-3 рівня складності з відповідного фаху) і шляхом перевірки опанування практичних навичок згідно зі стандартизованими картами практичних навичок та підведення підсумків з анонімним анкетуванням.

Показана ефективність використання окремих  інтерактивних методів  навчання в підготовці лікаря-спеціаліста.

Висновки. Щоб досягти максимального засвоєння матеріалу, зробити заняття цікавим і динамічним, необхідно використовувати різні інтерактивні методи навчання, зокрема: мозковий штурм, дискусію, рольову гру, презентацію. Для ефективного застосування того чи іншого інтерактивного методу в підготовці лікаря-спеціаліста важливо бути обізнаним із різноманітними методами, усвідомлювати їх особливості, зважати на переваги та обмеження, а також враховувати рекомендації щодо їх використання, застосовувати інтерактивні методи відповідно до теми, мети і завдання заняття.

 

 

Посилання

Zhdan, V.M., Babanina, M.Yu., & Kitura, Ye.M. (2017). Orhanizatsiia navchannia likariv-interniv na kafedri simeinoi medytsyny i terapii [Organization of teaching interns at the Department of Family Medicine and Therapy]. Medychni perspektyvy – Medical Perspectives, ХХІІ, 2(1), 99-101 [in Ukrainian].

Komar, O.A. (2005). Modernizatsiia suchasnoho navchalno-vykhovnoho protsesu [Modernization of the modern educational process]. Zb. naukovykh prats. Chastyna II – Collection of Scientific Works. Part II. Kyiv: Minimum [in Ukrainian].

Liashuk, P.M. (2013). Klinika – vyshcha shkola likarskoi maisternosti [Clinic – the highest school of medical skill]. Novosti meditsyny i farmatsyy – News of Medicine and Pharmacy, 471, 18-20 [in Ukrainian].

Yasko, B.Ya. (2008). Klinicheskoe myshlenie v strukture professionalnogo myshleniya vracha [Clinical thinking in the structure of the professional thinking of a doctor]. Chelovek. Soobshchestvo. Upravlenie – Human. Community. Control, 4, 8-91 [in Russian].

Sysoieva, S.O. (Ed.), Aleksiuk, A.M., & Volovyk, P.M. (2001). Pedahohichni tekhnolohii u neperervnii profesiinii osviti [Pedagogical technologies in continuous vocational education]. – Kyiv: VIPOL [in Ukrainian].

Pometun, O., & Pyrozhenko, L. (2002). Interaktyvni tekhnolohii navchannia: teoriia, praktyka, dosvid [Interactive learning technologies: theory, practice, experience]. Kyiv: APN [in Ukrainian].

Percival, Е., & Ellington, H.A. (1984). Handbook of Educational Technology. London: N.Y.

Devid Li. (2002). Praktika gruppovogo treninga [The practice of group training]. St. Petersburg: Piter [in Russian].

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Zhdan, V. M., Kitura, Y. M., Babanina, M. Y., Tkachenko, M. V., Volchenko, H. V., Shylkina, L. M., & Lebid, V. H. (2018). ВПРОВАДЖЕННЯ ОСНОВНИХ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРЯ-СПЕЦІАЛІСТА. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8465

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти