ВИКОРИСТАННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ВИКОНАННЯ МЕДИЧНИХ МАНІПУЛЯЦІЙ НА КАФЕДРІ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8406Ключові слова:
інноваційні методи навчання, практичні навички, студенти, внутрішня медицина.Анотація
Мета роботи – висвітлити досвід застосування майстер-класів як самостійної роботи студентів на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”.
Основна частина. Об’єктом даного дослідження є майстер-клас як позааудиторна форма організації самостійної роботи студентів. У статті розглянуто особливості організації майстер-класів для формування навичок виконання медичних маніпуляцій на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”.
У статті запропоновано новий алгоритм проведення майстер-класів для формування професійної компетентності майбутнього лікаря – “навички виконання медичних маніпуляцій”. Відзначено роль асистента кафедри, який бере активну участь у залученні студентів до нових форм позааудиторної роботи.
Висновки. Формування висококваліфікованого фахівця у галузі знань “Охорона здоров’я”, особливо за спеціальністю “Медицина”, неможливе без повного оволодіння усіма компетентностями, які заплановані відповідним стандартом освіти. А саме високий та безпечний рівень оволодіння навичками виконання медичних маніпуляцій забезпечується за допомогою симуляційної освіти, зокрема майстер-класів.
Посилання
Aggarwal R. Training and simulation for patient safety / R. Aggarwal, O. T. Mytton, M. Derbrew [та ін.] // Quality and Safety in Health Care. – 2010. – Vol. 19, No. Suppl 2. – C. i34–i43.
Корда M.M. Організація симуляційного навчання у ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України» / M.M. Корда, А.Г. Шульгай, A.A. Гудима, С.Й. Запорожан // Медична освіта. – 2017. – №3. – C. 22–26.
Думанський Ю.В. Контроль ефективності засвоєння практичних навичок випускниками донецького національного медичного університету за спеціальністю «Медицина» / Ю.В. Думанський, П.Г. Кондратенко, М.В Конькова, О.В. Кєтінг // Медична освіта. – 2017. – №3. – C. 46–47.
Максименко С.Д. Педагогіка вищої медичної освіти / С.Д. Максименко, М.М. Філоненко. – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 288 с.
Schmidt E. Simulation exercises as a patient safety strategy: a systematic review / E. Schmidt, S.N. Goldhaber-Fiebert, L.A. Ho, K.M. McDonald // Annals of Internal Medicine. – 2013. – Vol. 158, №5_2. – C. 426.
Дзяк Г.В. Шляхи підвищення якості навчання на підставі моніторингу анкетування випускників академії / Г.В. Дзяк, Т.О. Перцева, С.В. Захаров, Г.В. Горбунова // Медична освіта. – 2015. – №2. – C. 64–66.
Галюк Н.М. Майстер-клас як нова форма професійної підготовки лікарів / Н.М. Галюк // Буковинський медичний вісник. – 2013. – №17, № 2. – C. 212–214.
Галюк Н.М. Майстер-клас як нова форма організації навчального процесу / Н.М. Галюк // Буковинський медичний вісник. – 2015. – №19, № 1. – C. 247–249.
Мухлынина Т.В. Методические рекомендации по проведению мастер-класса / Т.В. Мухлынина, О.В. Фадеенко. – СПб., 2016. – 20 с.
Bosse H. M. The benefit of repetitive skills training and frequency of expert feedback in the early acquisition of procedural skills / H. M. Bosse, J. Mohr, B. Buss [et al.] // BMC Medical Education. — 2015. — Т.15, №1. – С. 15-22.
References.
Aggarwal, R., Mytton, O. T., Derbrew, M., Hananel, D., Heydenburg, M., Issenberg, B., … Reznick, R. (2010). Training and simulation for patient safety. Quality and Safety in Health Care, 19(Suppl 2), i34–i43. https://doi.org/10.1136/qshc.2009.038562
Korda, M. M., Shulhai, A. H., Hudyma, A. A., & Zaporozhan, S. Y. (2017). Orhanizatsiia symuliatsiinoho navchannia u DVNZ «Ternopilskyi derzhavnyi medychnyi universytet imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy». [Simulation training at I. Horbachevsky Ternopil state medical university organization]. Medychna osvita – Medical Education, (3), 22–26. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7759 [in Ukrainian].
Dumanskyi, Yu. V., Kondratenko, P. H., Konkova, M. V., & Kietinh, O. V. (2017). Kontrol efektyvnosti zasvoiennia praktychnykh navychok vypusknykamy donetskoho natsionalnoho medychnoho universytetu za spetsialnistiu «Medytsyna» [Performance management of learning practical skills by Donetsk national medical university graduates with a specialization in “Medicine”]. Medychna osvita – Medical Education, (3), 46–47. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7774 [in Ukrainian].
Maksymenko, S. D., & Filonenko, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi medychnoi osvity [Pedagogy of higher medical education]. K.: Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].
Schmidt, E., Goldhaber-Fiebert, S. N., Ho, L. A., & McDonald, K. M. (2013). Simulation Exercises as a Patient Safety Strategy: A Systematic Review. Annals of Internal Medicine, 158(5_2), 426. https://doi.org/10.7326/0003-4819-158-5-201303051-00010
Dziak, H. V., Pertseva, T. O., Zakharov, S. V., & Horbunova, H. V. (2015). Shliakhy pidvyshchennia yakosti navchannia na pidstavi monitorynhu anketuvannia vypusknykiv akademii [Quality improving ways of education based on monitoring of academy graduates’ survey]. Medychna osvita – Medical Education, (2), 64–66. [in Ukrainian].
Haliuk, N. M. (2013). Maister-klas yak nova forma profesiinoi pidhotovky likariv [Master class as a new form of professional training doctors]. Bukovynskyi medychnyi visnyk - Bukovinian Medical Herald, 17(2), 212–214. [in Ukrainian].
Haliuk, N. M. (2015). Maister-klas yak nova forma orhanizatsii navchalnoho protsesu [Master class as a new form of the educational process organization]. Bukovynskyi medychnyi visnyk - Bukovinian Medical Herald, 19(1), 247–249. [in Ukrainian].
Muhlynina, T. V., & Fadeenko, O. V. (2016). Metodicheskie rekomendacii po provedeniju master-klassa [Methodical recommendations for a master class conducting]. SPb. Removed from http://dumspb.ru/sites/default/files/razdatka_dlya_pdo_mk.pdf [in Russian].
Bosse, H. M., Mohr, J., Buss, B., Krautter, M., Weyrich, P., Herzog, W., … Nikendei, C. (2015). The benefit of repetitive skills training and frequency of expert feedback in the early acquisition of procedural skills. BMC Medical Education, 15(1), 15–22. https://doi.org/10.1186/s12909-015-0286-5