АКАДЕМІЧНА ОСВІТА СЕСТРИНСЬКОГО ПЕРСОНАЛУ НІМЕЧЧИНИ: РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8342Ключові слова:
академічна освіта, академічний ступінь, медсестринська освіта, сестринський персонал.Анотація
Мета роботи – висвітлення сучасного стану та перспектив розвитку академічної освіти сестринського персоналу Німеччини і розгляд можливостей застосування німецького досвіду в Україні.
Основна частина. У статті значну увагу приділено опису трактування поняття “академічна освіта”. До того ж у статті розкрито сутність поняття “академічний” і висвітлено трактування поняття “академічний ступінь”. Особливий інтерес становлять перспективи розвитку в Україні академічної освіти сестринського персоналу та можливість застосування німецького досвіду. Варто зазначити, що нині сестринський персонал у Німеччині має можливість здобуття академічної освіти, в тому числі: після успішного завершення навчання у школі медсестринства він може підвищити свою кваліфікацію із здобуттям академічного ступеня бакалавра, в подальшому – магістра у вищих навчальних закладах. Така підготовка сестринського персоналу Німеччини здійснюється за нижчевказаними академічними навчальними напрямами: “Менеджмент у медсестринстві”, “Медсестринська педагогіка”, “Медсестринство як наука” та ін. Крім того, у статті розглядаються певні положення німецького Закону “Про реформу професій у сфері догляду” від 17 липня 2017 р., а також нові вимоги до сестринського персоналу загального профілю та їх узагальненої підготовки, навчальних закладів і їх педагогічного персоналу.
Висновок. Для України є цікавим вивчення німецького досвіду написання бакалаврських робіт із позицій гештальт-педагогіки, сучасних навчальних напрямів у Німеччині у галузі медсестринства, а також підготовки бакалаврів, магістрів і докторів філософії з медсестринства для викладацької та науково-дослідницької діяльності сестринського персоналу.
Посилання
Zakharchenko, V.M., Kalashnikova, S.A., Luhovyi, V.I., Stavytskyi, A.V., Rashkevych, Yu.M., & Talanova, Zh.V.
(Eds.) Kremenia, V.H. (2014). Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita [National Educational Glossary: Higher Education]. Kyiv: TOV «Vydavnychyi dim “Pleiady” [in Ukrainian]. Retrieved from: https://ihed.org.ua/images/biblioteka/glossariy_Visha_osvita_2014_tempus-office.pdf.
Academic. Retrieved from: http://dictionary.reverso.net/english-definition/academic%20education.
Academic. Retrieved from: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/academic.
Academic. Retrieved from: URL: https://en.oxforddictionaries.com/definition/academic.
Akademisch. Retrieved from: URL: https://www.duden.de/rechtschreibung/akademisch.
Akademisch. Retrieved from: http://de.termwiki.com/DE/academic_%E2%82%82_%E2%82%92.
Ausbildungs- und Prüfungsverordnung für den Beruf der Altenpflegerin und des Altenpflegers. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/altpflaprv/BJNR441800002.html.
Ausbildungs- und Prüfungsverordnung für die Berufe in der Krankenpflege. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/bundesrecht/krpflaprv_2004/gesamt.pdf.
Bundesgesetzblatt Jahrgang. 2017. Teil I Nr. 49, ausgegeben zu Bonn am 24. Juli 2017 Retrieved from: URL: https://www.bgbl.de/xaver/bgbl/start.xav?startbk= Bundesanzeiger_BGBl&start=//*[@attr_id=%27bgbl117s2581.pdf%27]#__bgbl__%2F%2F*%5B%40attr_id%3D%27bgbl117049.pdf%27%5D__1507579803394.
Community Health Nursing. (2017). Retrieved from: https://www.dbfk.de/de/themen/Community-Health-Nursing.php.
Diplomarbeiten. (2017). Retrieved from: https://www.diplomarbeiten24.de/de/catalog/subject/23.
Fragen und Antworten zum Pflegeberufegesetz. (2017). Retrieved from: https://www.bundesgesundheitsministerium.de/service/begriffe-von-a z/p/pflegeberufegesetz/faq-pflegeberufegesetz.html.
Friesacher, H. (2013). Studienmöglichkeiten in der Pflege. Retrieved from: https://www.thieme.de/statics/dokumente/thieme/final/de/dokumente/tw_pflege/Studiengaenge.pdf.
Gesetz über die Berufe in der Altenpflege. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/altpflg/BJNR151310000.html.
Gesetz über die Berufe in der Krankenpflege. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/krpflg_2004/__4.html.
Gesundheitsstudiengänge im Überblick. (2017). Retrieved from: https://www.gesundheit-studieren.com/studiengaenge/.
Grundlegende rechtliche Regelungen zu Hochschulen und anderen Einrichtungen des Tertiären Bereichs in der Bundesrepublik Deutschland. Retrieved from: https://www.kmk.org/dokumentation-und-statistik/rechtsvorschriften-lehrplaene/uebersicht-hochschulgesetze.html.
Hochschulrahmengesetz. Retrieved from: http://www.gesetze-im-internet.de/hrg/__7.html.
Pahl, J. (2012). Berufsbildung und Berufsbildungssystem. Darstellung und Untesuchung nicht-akademischer und akademischer Lernbereiche. Retrieved from: https://books.google.com.ua/books?id=50mSlbFJ5gC&printsec=frontcover&hl=ru&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.
Pahl, J. (2016) Lexikon Berufsbildung. Ein Nachschlagewerk für die nicht-akademischen und akademischen Bereiche. Retrieved from: http://www.ciando.com/img/books/extract/3763956840_lp.pdf.
Pflegepädagoge/-pädagogin Retrieved from: https://berufenet.arbeitsagentur.de/berufenet/archiv/58657.pdf.
Pflege-Studiengänge in Deutschland. Aktuelle Daten und Statistiken (2016). Retrieved from: URL:https://www.pflegestudium.de/fileadmin/user_upload/Inhalte/pflegestudium.de/Pflege-Studieng%C3%A4nge_Deutschland_2016.pdf.
Pflegewissenschaftler/in / Pflegemanager. Retrieved from: https://berufenet.arbeitsagentur.de/berufenet/archiv/58658.pdf.
Rauner, F. (2012) Akademisierung beruflicher und Verberuflichung akademischer Bildung – widersprüchliche Trends im Wandel nationaler Bildungssystemehttp. Retrieved from: www.bwpat.de/ausgabe23/rauner_bwpat23.pdf.
Schüßler, M. (2016) Pflegepädagogik / Pflegedidaktik: Ausgewählte Themen. Berlin: Logos Verlag.