АКАДЕМІЧНА ОСВІТА СЕСТРИНСЬКОГО ПЕРСОНАЛУ НІМЕЧЧИНИ: РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • H. H. Oleskova Хмельницький національний університет Хмельницький базовий медичний коледж

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8342

Ключові слова:

академічна освіта, академічний ступінь, медсестринська освіта, сестринський персонал.

Анотація

Мета роботи – висвітлення сучасного стану та перспектив розвитку академічної освіти сестринського персоналу Німеччини і розгляд можливостей застосування німецького досвіду в Україні.

Основна частина. У статті значну увагу приділено опису трактування поняття “академічна освіта”. До того ж у статті розкрито сутність поняття “академічний” і висвітлено трактування поняття “академічний ступінь”. Особливий інтерес становлять перспективи розвитку в Україні академічної освіти сестринського персоналу та можливість застосування німецького досвіду. Варто зазначити, що нині сестринський персонал у Німеччині має можливість здобуття академічної освіти, в тому числі: після успішного завершення навчання у школі медсестринства він може підвищити свою кваліфікацію із здобуттям академічного ступеня бакалавра, в подальшому – магістра у вищих навчальних закладах. Така підготовка сестринського персоналу Німеччини здійснюється за нижчевказаними академічними навчальними напрямами: “Менеджмент у медсестринстві”, “Медсестринська педагогіка”, “Медсестринство як наука” та ін. Крім того, у статті розглядаються певні положення німецького Закону “Про реформу професій у сфері догляду” від 17 липня 2017 р., а також нові вимоги до сестринського персоналу загального профілю та їх узагальненої підготовки, навчальних закладів і їх педагогічного персоналу.

Висновок. Для України є цікавим вивчення німецького досвіду написання бакалаврських робіт із позицій гештальт-педагогіки, сучасних навчальних напрямів у Німеччині у галузі медсестринства, а також підготовки бакалаврів, магістрів і докторів філософії з медсестринства для викладацької та науково-дослідницької діяльності сестринського персоналу.

Біографія автора

H. H. Oleskova, Хмельницький національний університет Хмельницький базовий медичний коледж

1. аспірант кафедри практики іноземної мови та методики викладання Хмельницького національного університету

2. викладач іноземної мови Хмельницького базового медичного коледжу

Посилання

Zakharchenko, V.M., Kalashnikova, S.A., Luhovyi, V.I., Stavytskyi, A.V., Rashkevych, Yu.M., & Talanova, Zh.V.

(Eds.) Kremenia, V.H. (2014). Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita [National Educational Glossary: Higher Education]. Kyiv: TOV «Vydavnychyi dim “Pleiady” [in Ukrainian]. Retrieved from: https://ihed.org.ua/images/biblioteka/glossariy_Visha_osvita_2014_tempus-office.pdf.

Academic. Retrieved from: http://dictionary.reverso.net/english-definition/academic%20education.

Academic. Retrieved from: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/academic.

Academic. Retrieved from: URL: https://en.oxforddictionaries.com/definition/academic.

Akademisch. Retrieved from: URL: https://www.duden.de/rechtschreibung/akademisch.

Akademisch. Retrieved from: http://de.termwiki.com/DE/academic_%E2%82%82_%E2%82%92.

Ausbildungs- und Prüfungsverordnung für den Beruf der Altenpflegerin und des Altenpflegers. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/altpflaprv/BJNR441800002.html.

Ausbildungs- und Prüfungsverordnung für die Berufe in der Krankenpflege. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/bundesrecht/krpflaprv_2004/gesamt.pdf.

Bundesgesetzblatt Jahrgang. 2017. Teil I Nr. 49, ausgegeben zu Bonn am 24. Juli 2017 Retrieved from: URL: https://www.bgbl.de/xaver/bgbl/start.xav?startbk= Bundesanzeiger_BGBl&start=//*[@attr_id=%27bgbl117s2581.pdf%27]#__bgbl__%2F%2F*%5B%40attr_id%3D%27bgbl117049.pdf%27%5D__1507579803394.

Community Health Nursing. (2017). Retrieved from: https://www.dbfk.de/de/themen/Community-Health-Nursing.php.

Diplomarbeiten. (2017). Retrieved from: https://www.diplomarbeiten24.de/de/catalog/subject/23.

Fragen und Antworten zum Pflegeberufegesetz. (2017). Retrieved from: https://www.bundesgesundheitsministerium.de/service/begriffe-von-a z/p/pflegeberufegesetz/faq-pflegeberufegesetz.html.

Friesacher, H. (2013). Studienmöglichkeiten in der Pflege. Retrieved from: https://www.thieme.de/statics/dokumente/thieme/final/de/dokumente/tw_pflege/Studiengaenge.pdf.

Gesetz über die Berufe in der Altenpflege. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/altpflg/BJNR151310000.html.

Gesetz über die Berufe in der Krankenpflege. Retrieved from: https://www.gesetze-im-internet.de/krpflg_2004/__4.html.

Gesundheitsstudiengänge im Überblick. (2017). Retrieved from: https://www.gesundheit-studieren.com/studiengaenge/.

Grundlegende rechtliche Regelungen zu Hochschulen und anderen Einrichtungen des Tertiären Bereichs in der Bundesrepublik Deutschland. Retrieved from: https://www.kmk.org/dokumentation-und-statistik/rechtsvorschriften-lehrplaene/uebersicht-hochschulgesetze.html.

Hochschulrahmengesetz. Retrieved from: http://www.gesetze-im-internet.de/hrg/__7.html.

Pahl, J. (2012). Berufsbildung und Berufsbildungssystem. Darstellung und Untesuchung nicht-akademischer und akademischer Lernbereiche. Retrieved from: https://books.google.com.ua/books?id=50mSlbFJ5gC&printsec=frontcover&hl=ru&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.

Pahl, J. (2016) Lexikon Berufsbildung. Ein Nachschlagewerk für die nicht-akademischen und akademischen Bereiche. Retrieved from: http://www.ciando.com/img/books/extract/3763956840_lp.pdf.

Pflegepädagoge/-pädagogin Retrieved from: https://berufenet.arbeitsagentur.de/berufenet/archiv/58657.pdf.

Pflege-Studiengänge in Deutschland. Aktuelle Daten und Statistiken (2016). Retrieved from: URL:https://www.pflegestudium.de/fileadmin/user_upload/Inhalte/pflegestudium.de/Pflege-Studieng%C3%A4nge_Deutschland_2016.pdf.

Pflegewissenschaftler/in / Pflegemanager. Retrieved from: https://berufenet.arbeitsagentur.de/berufenet/archiv/58658.pdf.

Rauner, F. (2012) Akademisierung beruflicher und Verberuflichung akademischer Bildung – widersprüchliche Trends im Wandel nationaler Bildungssystemehttp. Retrieved from: www.bwpat.de/ausgabe23/rauner_bwpat23.pdf.

Schüßler, M. (2016) Pflegepädagogik / Pflegedidaktik: Ausgewählte Themen. Berlin: Logos Verlag.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Oleskova, H. H. (2018). АКАДЕМІЧНА ОСВІТА СЕСТРИНСЬКОГО ПЕРСОНАЛУ НІМЕЧЧИНИ: РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ І ПЕРСПЕКТИВИ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8342

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти