ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ IV КУРСУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8285Ключові слова:
методика організації самостійної роботи студентів, практичні заняття, самостійна робота аудиторна та позааудиторна, якість навчання.Анотація
Мета роботи – вдосконалення організації самостійної роботи студентів медичного факультету з використанням інтерактивних методів педагогіки.
Основна частина. У статті, з метою інтеграції навчального процесу до Європейського простору, висвітлено питання організації самостійної роботи студентів в освітньому процесі з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання. Проаналізовано власний досвід проведення практичних занять для студентів ІV курсу медичного факультету на основі наявних у наукових публікаціях даних про результати впровадження даної форми навчання у вищих медичних навчальних закладах України.
У рамках традиційної парадигми навчання наявні добре відпрацьовані структури забезпечення викладацької діяльності, що зводяться в основному до читання лекцій і проведення семінарських та практичних занять у лекційно-дискусійному форматі. Дотримуючись точки зору про те, що самостійна робота – це вид навчально-пізнавальної діяльності студента з освоєння професійної освітньої програми за партнерської участі викладача у її плануванні й оцінці досягнення конкретного результату, слід визнати, що можна говорити лише про певний ступінь самостійності при виконанні різних типів самостійних робіт.
Основне завдання викладача зводиться не до викладу готових знань, а до організації навчання. Головна мета викладача в такій моделі навчання – навчити студента “як вчитися”.
Висновок. Вміле педагогічне управління, використання різних індивідуально-орієнтованих форм навчання дозволяє досягти більшої самостійності і ставить студента у такі умови, в яких у нього з’являються освітні потреби і, як наслідок, намагання оволодіти професійними знаннями та вміннями, а в результаті у майбутньому стати професіоналом.
Посилання
Voronenko, Yu.V., & Mintser, O.P. (2013). Ryzyk vynyknennia osvitnoi synhulairnosti: tendentsii ta mozhlyvi naslidky [The risk of the emergence of educational singularity: trends and possible consequences]. Medycna informatyka ta inzheneriia – Medical Informatics and Engineering, 1, 4-11 [in Ukrainian].
Khrebtii, H.I. (2015). Innovatsiini tehnolohii, napravleni na rozvytok klinicnoho myslennia u studentiv vyshchykh medycnykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Innovative technologies aimed at the development of clinical thinking among students of higher medical educational institutions of Ukraine]. Bukovynskyi medycnyi visnyk – Bukovyna Medical Journal, 9, 2, 252-255 [in Ukrainian].
Kompetentnisnyi pidkhid v osviti: teoretychni zasady i praktyka realizatsii: materialy metodol. seminaru (Kyiv, 3 kvit. 2014 r.) [Competency approach in education: theoretical foundations and practice of realization: materials method. Workshop (Kyiv, April 3, 2014)]. Nats. akad. ped. nauk Ukrainy; redkol.: V.H. Kremen, V.I. Luhovyi, O.I. Liashenko ta in. – National acad. ped Sciences of Ukraine; Editorial: V.H Kremen, V.I. Luhovyi, O.I. Liashenko and others. – Kyiv: In-t obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy [in Ukrainian].
Opar, N.V. (2015). Osoblyvosti normatyvno-pravovoho zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v Ukraini v umovakh yevrointehratsii [The peculiarities of the normative-legal ensuring of the quality of higher education in Ukraine in the conditions of European integration]. Retrieved from: httl:// el-zbirn-du.at.ua/2015_1/22.pdf. [in Ukrainian].