СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «АКУШЕРСТВО ТА ГІНЕКОЛОГІЯ»

Автор(и)

  • А. В. Бойчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3731-4700
  • В. С. Шадріна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3731-4700
  • В. І. Коптюх Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6461-2936
  • О. І. Хлібовська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3293-0010
  • В. В. Сопель Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5399-2240
  • Б. М. Бегош Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2338-2251
  • Ю. Б. Якимчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3905-1310

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14824

Ключові слова:

інтернатура, акушерство та гінекологія, практичний лікар, клінічне мислення, професійний розвиток, практичні навички

Анотація

У статті розглядається трирічна програма інтернатури з акушерства та гінекології, запроваджена відповідно до наказу МОЗ України від 2022 р. № 1219. Аналізується ефективність даної програми у підготовці молодих спеціалістів до незалежної професійної практики. Програма включає як очні, так і заочні елементи навчання, інтеграцію симуляційного навчання, а також використання дистанційних освітніх технологій. Зокрема, наголошується на значенні практичних навичок, які інтерни відпрацьовують на акушерських фантомах та в симуляційних центрах, що дозволяє максимально наблизити навчальний процес до реальних умов. Також у статті описуються методи оцінювання компетентностей, від “A” до “D”, та їхній вплив на формування професійної готовності інтернів. Результати дослідження підкреслюють важливість постійного оновлення навчальних програм відповідно до сучасних вимог та динамічної природи медичної науки. Викладено, що модифікована програма інтернатури сприяє розвитку критичного мислення, самостійності у прийнятті рішень та професійному зростанню майбутніх акушерів-гінекологів, готуючи їх до викликів сучасної медичної практики.

Посилання

Artiomenko, V.V. (2015). Symuliatsiyne navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation in medical education: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6(152), 67-74 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulgai, A.G., Mashtalir, A.I., & Chornomidz, A.V. (2021). Dystantsiyne navchannya – vymushe­nyy zakhid chy vymoha chasu (na prykladi Ternopilskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny)? [Distance learning – a forced measure or a requirement of time (on the example of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University, Ministry of Health of Ukraine)?]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 35-40 [in Ukrainian].

Boychuk, A.V., Shadrina, V.S., Khlibovska, O.I., Koptiukh, V.I., Sopel, V.V., Begosh, B.M., & Yakymchuk, Yu.B. (2022). Internatura z akusherstva ta hinekolohii yak etap formuvannia povnotsinnoho samostiinoho praktychnoho likaria [Internship in obstetrics and gynecology as a stage of forming a fully independent practical doctor]. Aktualni pytannia pediatrii, akusherstva ta hinekolohii – Actual Problems of Pediatrics, Obstetrics and Gynecology, 2, 38-41 [in Ukrainian].

Kinash, N. (2015). Napryamky reorhanizatsiyi yshchoyi medychnoyi osvity v Ukrayini [Directions of Reorganization of Higher Medical Education in Ukraine]. Arkhiv kli­nichnoyi medytsyny – Archive of Clinical Medicine, 2, 77-80 [in Ukrainian].

Kultaeva, M.D. (2015). Osvitnya yevrointehratsiya chy konstytuyuvannya yevropeyskoho osvitnioho prostoru? [Educational European integration or constitution of the European educational space?]. Pedahohika i psykholohiya – Pedagogy and Psychology, 4, 23-29 [in Ukrainian].

Lesnevskaya, K.V. (2016). Rozvytok inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi u konteksti rekomendatsiy Rady Yevropy z movnoyi osvity [Development of foreign language communicative competence in the context of the recommendations of the Council of Europe on language education]. Nauk. zap. Nats. un-tu «Ostrozka akademiya». Seriya «Filolohichna» – Proceedings National Un-th “Ostroh Academy”. Series “Philological”, 62, 196-198. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nznuoaf_2016_62_72 [in Ukrainian].

Leu, S. (2017). Zvyazok profesiynoyi osvity i rynku pratsi: yevropeyski perspektyvy [Communication of vocational education and the labor market: European perspectives]. Prof.-tekhn. osvita – Vocational and Technical Education, 1, 60-61 [in Ukrainian].

Nekrіach A. (2016). Realizatsiya osvitnikh standartiv YUNESKO – zaporuka vkhodzhennya Ukrayiny v yevropeyskyy tsyvilizatsiynyy prostir [Implementation of educational standards of UNESCO – a guarantee of Ukraines entry into the European civilization space]. Vyshcha shkola – Higher School, 3, 11-22 [in Ukrainian].

Vorontsova, T., Prodan, A., Dzhivak, V., Khlіbovska, O., Herasymets, Yu., & Kucher, S. (2024). Osoblyvosti provedennia lektsiinykh zaniat z vykorystanniam Microsoft Teams [Peculiarities of conducting lecture classes using Microsoft Teams]. Perspektyvy ta innovatsii nauky – Perspectives and Innovations of Science, 3(37), 1190-1199 [in Ukrainian].

Popova, L.D., Nakonechna, O.A., & Stetsenko, S.O. (2016). Perspektyvy vykorystannia symuliatsiynykh tekhnolohiy na teoretychnykh kafedrakh [Prospects for the use of simulation technologies in theoretical departments]. Symulyatsiine navchannia v systemi pidhotovky medychnykh kadriv – Simulation training in education of medical personnel: Materials of L educational conference dedicated to 212 anniversary of the founding KhNMU. Kharkiv [in Ukrainian].

Prymirna prohrama pidhotovky v internaturi [Exemp­lary internship training program]. Nakaz MOZ Ukrayiny vid 14.07.2022 r. № 1219 – Order of the Ministry of Health of Ukraine dated July 14, 2022 No. 1219 [in Ukrainian].

Nakaz MOZ Ukrayiny Pro zatverdzhennya polozhennya pro internaturu Ukraine vid 22.06.2021 r. № 1254 [Order of the Ministry of Health On the approval of the regulations on internship dated June 22, 2021 No. 1254] [in Ukrainian].

Tantsiura, L.D., Kyselova, I.V., & Biliaiev, A.V. (2020). Audyt otsinky likaryamy dystantsiynoyi formy navchannya na etapi pislyadyplomnoyi osvity [Audit of evaluation of distance learning by doctors at the stage of postgraduate education]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 100-104 [in Ukrainian].

Shchurko, D., Shchurko, M., & Malyuk, V. (2023). Modern approaches to the practical training of intern obstetrics-gynecologists. Grail of Science, 24, 633-636. DOI 10.36074/grail-of-science.17.02.2023.118 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Як цитувати

Бойчук, А. В., Шадріна, В. С., Коптюх, В. І., Хлібовська, О. І., Сопель, В. В., Бегош, Б. М., & Якимчук, Ю. Б. (2024). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «АКУШЕРСТВО ТА ГІНЕКОЛОГІЯ». Медична освіта, (2), 115–119. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14824

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ