ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ГІСТОЛОГІЯ, ЦИТОЛОГІЯ ТА ЕМБРІОЛОГІЯ» В МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14619Ключові слова:
гістологія, воєнний стан, цифрові інструментиАнотація
Вища медична освіта в Україні не стала винятком, як і інші сфери життя країни, що зазнала серйозних змін унаслідок повномасштабного вторгнення РФ. Війна вносить зміни в щоденний ритм життя кожної людини, включаючи навчальний процес і здобуття знань. Незважаючи на важкі обставини, навчальний процес має продовжуватися, і якість освіти повинна бути забезпечена на високому рівні.
Мета статті – розкрити особливості навчального процесу на кафедрі гістології та ембріології Національного медичного університету імені О. О. Богомольця під час повномасштабного вторгнення РФ на територію України, використовуючи аналіз проведення анонімного анкетування серед студентів за допомогою Google Forms як засобу контролю якості знань студентів.
Дисципліна «Гістологія, цитологія та ембріологія» є одним із найцінніших базових предметів для студентів-медиків, надає ключові знання про ембріональний розвиток людини, структуру і функції клітин та тканин організму. Розуміння цих концепцій є критично важливим для правильної діагностики хвороб і вибору ефективних методів лікування. Проте вивчення цієї дисципліни вимагає великої самодисципліни та наполегливості з боку студентів. Вони повинні приділяти значний час і зусилля на засвоєння теоретичного матеріалу, вирішення ситуаційних задач, тестів, вдосконалення навичок роботи з гістологічними препаратами. Наявні поодинокі випадки оцінювання окремих параметрів на недостатньому та низькому рівнях визначити як несистемні та такі, що не чинять суттєвого впливу на загальну якість викладання дисципліни.
Використання анонімного анкетування за допомогою Google Forms дозволяє викладачам кафедри гістології та ембріології ефективно аналізувати вмотивованість студентів до навчання, їх оцінку навчального процесу та розуміння окремих розділів дисципліни і в результаті розуміти чіткі позитивні та негативні моменти навчального процесу кафедри.
Аналіз результатів опитування студентів першого і другого курсів, які вивчали дисципліну «Гістологія, цитологія та ембріологія» протягом двох семестрів, дає змогу визначити якість викладання на високому й достатньому рівнях.
Посилання
Kondaurova, H.Iu., Kvasko, O.Iu., Melnyk, N.O., & Demydchuk, A.S. (2021). Aktualni problemy vykladannia dystsypliny «Histolohiia, tsytolohiia, embriolohiia» u dystantsiinomu formati dlia studentiv medychnykh universytetiv [Actual problems of teaching the discipline “Histology, cytology, embryology” in distance format for students of medical universities]. Suchasni problemy vyvchennya medyko-ekolohichnykh aspektiv zdorovya lyudyny – Modern problems of the study of medical and ecological aspects of human health: Scientific and practical materials Internet Conference from international participation, dedicate 90th anniversary of the founding of the Department of Medical Biology as part of the celebration of the 100th anniversary of the founding of the Poltava State Medical University. (pp. 41-42). Poltava [in Ukrainian].
Demydchuk, A.S., & Kondaurova, H.Iu., Raskaliei, T.Ia., Shamalo, S.M., & Raskaliei, V.B. (2022). Komunikatyvna skladova sered studentiv pochatkovykh kursiv zmishanoi formy navchannia na kafedri histolohii ta embriolohii [Communicative component among students of the initial courses of the mixed form of education at the Department of Histology and Embryology]. Komunikatsiya yak neobkhidna skladova osvitnoho protsesu maybutnikh likariv ta provizoriv – Communication as a necessary component of the educational process of future doctors and pharmacists: Theses of reports I Scientific-practical conference from international participation [in Ukrainian].
Kvasko, O.Iu., & Kondaurova, A.Yu. (2021). Suchasni metodyky navchannia pid chas dystantsiinoho vykladannia fundamentalnykh dystsyplin medychnykh spetsialnostei [Modern teaching methods during remote teaching of fundamental disciplines of medical specialties]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 56-60 [in Ukrainian].
Kondaurova, A.Yu., & Demydchuk, A.S. (2023). Vykorystannia «Blended learning» na teoretychnii kafedri vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu [Use of “Blended learning” at the theoretical department of the higher medical educational institution]. Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky, osvity i tekhnolohiy v KHKHI stolitti – Problems and prospects of the development of science, education and technologies in the 21st century: Theses of the reports of the International science and practice conference. (pp. 43-44). Poltava [in Ukrainian].
Dymar, N.M., Shamalo, S.M., Kondaurova, A.Iu., Chukhrai, S.M., & Demydchuk, A.S. (2022). Osoblyvosti provedennia navchalnykh zaniat iz histolohii, tsytolohii, ta embriolohii z osoblyvostiamy dytiachoho viku za umov vprovadzhennia zmishanoi formy navchannia [Peculiarities of conducting educational classes in histology, cytology, and embryology with features of childhood under the conditions of implementation of a mixed form of education]. Tezy dopovidey nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastyu, prysvyach. Mizhnar. dnyu pediatra ta Dnyu med. fak. № 3 – Abstracts of scientific and practical reports conference from international participation, dedicate International Pediatricianʼs Day and Medical faculty No. 3. (pp. 34-36). Kyiv [in Ukrainian].
Skrypnyk, I.M., Prykhodko, N.P., & Shaposhnyk, O.A. (2022). Medychna osvita v umovakh viiny: dosvid poltavskoho derzhavnoho medychnoho universytetu [Medical education in the conditions of war: the experience of the Poltava State Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 60-65 [in Ukrainian].
Khlamanova, Demydchuk, L.A., Yaremenko, L., & Sokurenko, L. (2022). The influence of the motivational and emotional component of the educational process on the effectiveness of teaching junior students at a medical university. Modern and global methods of the development of scientific thought: Proceedings of the V International Scientific and Practical Conference. Florence: International Science Group.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.