ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ З МЕДСЕСТРИНСТВА: РЕЗУЛЬТАТИ АНКЕТУВАННЯ СТЕЙКХОЛДЕРІВ

Автор(и)

  • М. І. Марущак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6754-0026
  • М. Ю. Синенко Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12785

Ключові слова:

освітньо-наукова програма, спеціальність 223 «Медсестринство», стейкхолдери, ефективність

Анотація

В Україні існує необхідність підготовки лідерів у сфері медсестринства у напрямках науки, освіти та практичної діяльності, здатних виховати наступне покоління медсестер. Метою даного дослідження було оцінити ефективність підготовки докторів філософії з медсестринства на освітньо-науковій програмі за спеціальністю 223 «Медсестринство», яка реалізується в Тернопільському національному медичному університеті. Для реалізації поставленої мети було розіслано на електронні поштові скриньки 30 закладів медичної освіти, а також аспірантів за спеціальністю 223 «Медсестринство» листи-прохання щодо згоди взяти участь в анкетуванні. В результаті 10 закладів та 5 здобувачів третього рівня вищої освіти надали свої згоди на проходження анкетування та надіслали заповнені анкети. Встановлено, що підготовка докторів філософії з медсестринства на освітньо-науковій програмі за спеціальністю 223 «Медсестринство», яка реалізується в Тернопільському національному медичному університеті, є ефективною, що підтверджується високою зацікавленістю потенційних стейкхолдерів залучати фахівців зі спеціальності «Медсестринство», підготовлених у ТНМУ, до роботи у своєму закладі і готовністю рекомендувати їх керівникам інших закладів приймати на роботу. Під час аналізу заходів для вирішення проблем дефіциту кваліфікованих кадрів стейкхолдери вважають найважливішими вдосконалення  співпраці роботодавців  і   закладів вищої освіти як у працевлаштуванні випускників, так і в підготовці освітньо-наукових програм, підвищення якості підготовки за рахунок використання сучасного обладнання, техніки та технологій, а також залучення до роботи у ЗВО професіоналів з практики. Середній пріоритет респонденти віддали підвищенню вимог до вступників на ОНП за спеціальністю 223 «Медсестринство», достатньо високий – підвищенню кваліфікації викладачів. Серед пропозицій щодо покращення якості підготовки здобувачів переважали вдосконалення викладацької майстерності та підвищення практичної підготовки, покращення володіння універсальними дослідницькими навичками, створення та забезпечення цілеспрямованих дослідницьких стратегій.

Посилання

Baryshevskaya, I.V., & Korabakhina, A.Yu. (2016). Osoblyvosti vplyvu steikholderiv na rozvytok osvitnioho prostoru vyshchoho navchalnoho zakladu [Features of the influence of stakeholders on the development of educational space of higher education]. Retrieved from: https://dspace.mnau.edu.ua/ jspui/bitstream/123456789/1910/1/stattia_Barishevskaya_Korabahina_2016.pdf [in Ukrainian].

Marushchak, M.I., Krynytska, I.Y., & Antonyshyn, I.V. (2018). Kompetentnisnyy pidhid do navchannia studentiv u zakladah vyshchoi osvity medychnoho spriamuvannia [Competence approach to teaching students in higher education institutions of medical orientation].Visnyk Cherkaskoho universytetu – Bulletin of Cherkasy University, 6, 92-96 [in Ukrainian].

Marushchak, M.I., Kopanitsa, O.M., & Lisnyanska, N.V. (2019). Modernizatsia pedahohichnykh umov formuvannia profesionalizmu maybutnikh medychnykh sester [Moder¬nization of pedagogical conditions for the formation of professionalism of future nurses]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriya «Pedahohichni nauky» – Bulletin of Bohdan Khmelnytsky Cherkasy National University. Series “Pedagogical Sciences”, 2, 182-185 [in Ukrainian].

Marushchak, M.I., & Klishch, I.M. (2021). Pytannia pidhotovky doctoriv filosofii za spetsialnistiu 223 “Medsestrynstvo” [Questions of training doctors of philosophy in the specialty 223 “Nursing”]. Visnyk medychnykh i biolohichnykh doslidzhen – Bulletin of Medical and Biological Research, 4(10), 186-189 [in Ukrainian].

Smentina, N.V., & Khusainov, R.V. (2014). Sotsialna vidpovsdalnist byshchykh navchalnykh zakladiv: kontseptualnyi analiz [Social responsibility of higher education institutions: conceptual analysis]. Naukovyi visnyk Khersohskoho derzhavnoho universytetu – Scientific Bulletin of Kherson State University, 9(2), 20-25 [in Ukrainian].

Tymoshenko, I.V., & Nashchekina, O.M. (2012). Subiekty, ahenty, aktory i steyholdery v ekonomichnykh doslidzhenniakh osvity [Subjects, agents, actors and stakeholders in economic research of education]. Osvita: trady-tsii ta innovatsii v umovakh sotsialnykh zmin – Education: traditions and innovations in the context of social change. Kharkiv: Vcheni zap. Khark. humanit. Un-tu «Nar. ukr. akad.» [in Ukrainian].

Chepak, V.P. (2017). Universytet yak steykholder-kompania: potreba chy neobhidnist? [University as a stakehol-der company: need or necessity?]. Novyi Kollehium – New Colle¬gium, 1, 14-17 [in Ukrainian].

Sharov, A.I. (2012). Pobudova instrumentariyu doslidzhennia shyttiespromozhnosti osvitnioho proektu ta yoho mozhlyvoho multyplikatyvnoho effektu [Construction of tools for studying the viability of the educational project and its possible multiplicative effect]. Upravlinnia proektamy ta rozvytok vyrobnytstva – Project Management and Production Development, 2(42), 1-9 [in Ukrainian].

Brightman, H.J. (2009). The need for teaching doctoral students how to teach. Int. J. Doctoral. Stud., 4, 1-11.

Bullin, C. (2018). To what extent has doctoral (PhD) education supported academic nurse educators in their teaching roles: an integrative review. BMC Nurs., 17, 6. DOI https://doi.org/10.1186/s12912-018-0273-3.

Benner, P., Sutphen, M., Leonard, V., & Day, L. (2010). Educating nurses. A call for radical transformation. San Francisco: Jossey-Bass.

Fellnhofer, K. (2017). Facilitating entrepreneurial discovery in smart specialization via stakeholder participation within online mechanisms for knowledge-based policy advi¬ce. Cogent Business & Management, 4, 3-14.

(2010). Lancet Commissions. Health Professions for a New Century: Transforming Education to Strengthen Health Systems in an Interdependent World (Global Independent Commission Report). Boston: Elsevier. Retrieved from: www.thelancet.com/journals/lancetarticle/PllS0140-6736(10)61854-5/.

Oermann, M.H., Lynn, M.R., & Agger, C.A. (2016). Hiring intentions of directors of nursing programs related to DNP-and PhD-prepared faculty and role of facul¬ty. J. Prof. Nurs., 32, 173-177.

Booth, T.L., Emerson, C.J., Hackney, M.G., & Souter, S. (2016). Preparation of academic nurse educators. Nurse Educ. in Prac., 19, 54-57.

Shevchenko, N.O. The role of stakeholders in the quality assurance system of higher education. Retrieved from: http://ir.nmu.org.ua/bitstream/handle/123456789/158420/ 3% 20% D0% 97% D0% B1% D1% 96% D1% 80% D0% BA% D0% B0% 20CD% 201278-60-66.pdf? Sequence = 1.

Starr, L.J., & deMartini, A. (2015). Addressing the needs of doctoral students as academic practitioners: a collabo¬rative inquiry on teaching in higher education. Can. J. High. Educ., 45, 68-83.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-30

Як цитувати

Марущак, М. І., & Синенко, М. Ю. (2022). ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ З МЕДСЕСТРИНСТВА: РЕЗУЛЬТАТИ АНКЕТУВАННЯ СТЕЙКХОЛДЕРІВ. Медична освіта, (1), 81–87. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12785

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ