ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ПЕРШОГО КУРСУ В УМОВАХ ЗМІШАНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ В ПЕРІОД КАРАНТИННИХ ОБМЕЖЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12515Ключові слова:
адаптація, медичний факультет, першокурсники, змішана форма навчанняАнотація
Представлена робота містить результати дослідження актуальної педагогічної проблеми сьогодення, яка полягає в суттєвих змінах умов, у яких здійснюється адаптація до навчання студентів-першокурсників у закладах вищої освіти (ЗВО). В умовах карантинних обмежень відбувався перехід на змішану його форму, коли заняття проводяться дистанційно за тим самим розкладом, який був створений на початку року для аудиторної роботи, з повною візуалізацією навчального процесу. Метою дослідження було виявлення особливостей перебігу адаптації студентів першого курсу медичного факультету та визначення організаційних засобів, які могли б сприяти більш успішній адаптації першокурсників. В добровільному анкетуванні взяли участь 64 студенти медичного факультету віком від 17 до 20 років. Питання анкети були сформульовані авторами статті самостійно на основі наукової літератури, присвяченої проблемам адаптації студентів. Показано, що більш ніж 80 % студентів були дуже зацікавлені майбутньою професією, і тільки 65,1 % опитаних оцінили відношення до неї як «дуже подобається» після нетривалого навчання. Рівень задоволеності результатами навчання у студентів виявився невисоким – лише 30 % з них були повністю задоволеними. Серед причин, які впливають на результати навчання і заважають адаптації, 52,4 % опитаних першокурсників назвали напругу і втому від занять, 60 % – опанування нових його форм, а 26 % студентів – пристосування до вимог викладачів. Виявилось, що соціально-біологічні аспекти адаптації в умовах дистанційного навчання мали полегшені прояви – тільки 15 % першокурсників відмітили труднощі раціонального планування свого часу, тоді як 73,3 % опитаних молодих людей проблем із цим не мали, залишаючись вдома із батьками. При визначенні стану психологічної адаптації виявилось, що майже кожен другий з опитаних першокурсників відчував підвищену тривожність, внутрішню напругу, невпевненість у своїх силах, мав порушення сну. Студенти відзначили, що організація змішаної форми навчання з повною його візуалізацією їх дисциплінує, мотивує на найкращу роботу і відповідальне ставлення, проте тільки 43,2 % учасників анкетування визнали, що вони беруть активну участь у спілкуванні он-лайн, тоді як інші – на вимогу викладачів. Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що при змішаній формі навчання дидактичні, психологічні і професійні складові загальної адаптації студентів потребують особливої уваги з боку організаторів навчального процесу.
Посилання
Vatsenko, A.V., Ulanovska-Tsyba, N.A., & Perederii, N.O. (2020). Suchasnyi pohliad na problemu dydaktychnoi adaptatsii [Modern view on the problem of didactic adaptation]. Editorial Board, 279. Retrieved from: http://elib.umsa.edu.ua [in Ukrainian].
Ocheretnyuk, A., Lysenko, D., & Palamarchuk, O. (2018). Problema adaptatsiyi studentiv-medykiv pershoho kursu do navchalnoho protsesu [The problem of adaptation of first-year medical students to the educational process]. Visnyk Vinnytskoho natsionalnoho medychnoho universytetu – Bulletin of Vinnytsia National Medical University, 22(3), 543-547. DOI https://doi.org/https://doi.org/10.31393/reports-vnmedical-2018-22(3)-31 [in Ukrainian].
Kuznecova, O.V., Nefedova, E.A., Shatornaya, V.F., & Demidenko, Yu.V. (2016). Uspevaemost studentov pervokursnikov kak pokazatel adaptacii k obucheniyu v medicinskom vuze [First-year students’ progress as an indicator of adaptation to training in a medical university]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems of Bio¬logy and Medicine, 4, 1(133), 218-221. Retrieved from: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/1881 [in Russian].
Lee, I.C., Koh, H., & Lai, S.H. (2020). Academic coa¬ching of medical students during the COVID-19 pandemic. Medical Education, 54(12), 1184-1185. DOI https://doi.org/10.1111/medu.14272.
Malau-Aduli, B.S., Adu, M.D., Alele, F., Jones, K., Drovandi, A., Mylrea, M., … Jennings, E. (2021). Adjusting to university: Perceptions of first-year health professions students of first-year health professions students. PLoS One, 16(5). DOI 10.1371/journal.pone.0251634.
McGrady, A., Brennan, J., Lynch, D., & Whearty, K. (2012). A wellness program for first year medical students. Applied Psychophysiology and Biofeedback, 37(4), 253-260. DOI 10.1007/s10484-012-9198-x.
Clinciu, A.I. (2013). Adaptation and Stress for the First Year University Student. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 78, 718-722. DOI https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.04.382.
Eva, K.W., & Anderson, M.B. (2020). Really Good Stuff for educational transition during a pandemic. Medical Education Adaptations, 54(6), 494. DOI https://doi.org/10.1111/medu.14172.
Hodgson, J.C., & Hagan, P. (2020). Medical education adaptations during a pandemic: Transitioning to virtual student support. Medical Education Adaptations, 54(7), 662-663. DOI https://doi.org/10.1111/medu.14177.
Rasheed, Z., Shariq, A., Alsalhi, A., Almesned, S., Alhussain, S., Alshammari, A., … Abdulmonem, W. (2020). Inverse Correlation between Stress and Adaptive Opining in Medical Students. Open Access Macedonian Journal of Medical Sciences, 8(E), 623-629. DOI 10.3889/oamjms.2020.5115.
Keegan, D.A., Chan, M., & Chan, T.M. (2020). Helping medical educators worldwide to pivot curricula online: pivotmeded.com. Medical Education Adaptations, 54(6), 766-767. DOI https://doi.org/10.1111/medu.14220.
Levchenko, K.V. (2018). Features of the 1st year student’s adaptation to the study process at the medical universities in Ukraine. Zbiór artykułów naukowych z Konferencji Miedzynarodowej Naukowo-Praktycznej (on-line) “Science, research, development. Pedagogy. #2”. (pp. 131-134). Retrieved from: http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/2703.
Kui, A., Negucioiu, M., Berar, A., Fluerasu, M., Iacob, S., Manziuc, M., … Buduru, S. (2020). Medical Students’ Perception about Online Teaching Methods during COVID-19 Pandemic. Journal of Evolution of Medical and Dental Sciences, 9(48), 3638-3642. DOI 10.14260/jemds/2020/799.
Kiyama, J.M., Harper, C.E., & Riester, K.A. (2015). Parent and Family Engagement in Higher Education. ASHE Higher Education Report, 41(6), 1-94. Retrieved from: https://scholar.google.com.
Salgar, S.T. (2014). Stress in First Year Medical Students. International Journal of Biomedical and Advance Research, 5(1), 5-7. DOI https://doi.org/10.7439/ijbar.v5i1.580.
Su-wan, G., Min-Shern, G., & Li-Xin, W. (2019). The Effects of Parental and Peer Attachment on University Adjustment among First-Year Undergraduate Students. Advances in Social Science, Education and Humanities Research (Proceedings of the 2nd International Conference on Intervention and Applied Psychology), 229, 682-691. DOI https://doi.org/10.2991/iciap-18.2019.58.
Wilcha, R. (2020). Effectiveness of Virtual Medical Teaching During the COVID-19 Crisis: Systematic Review. JMIR Medical Education, 6(2), 13-25. DOI 10.2196/20963.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.