РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11977Ключові слова:
інноваційні технології, тренінгові засоби, компетенції, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
У статті розглянуто провідні стратегії організації навчання студентів в умовах дистанційного викладання на практичних кафедрах Тернопільського національного медичного університету.
Показано, що зростання творчої компоненти освіти та підвищення активності всіх учасників навчального процесу як студентів, так і викладачів сприяє модифікації інтерактивного навчання, пов’язаного з використанням комп’ютерних систем, мультимедійних технологій; навчально-методичної продукції нового покоління.
Розглянуто інноваційну навчальну технологію та сучасні методи викладання як загальнодидактичний процес, що полягає у використанні сукупності оригінальних способів і прийомів спільної діяльності суб’єктів освітнього процесу, спрямованих на досягнення мети навчання, розвитку особистості та креативно-фахового здобуття знань і компетенцій відповідно до завдань підготовки професіоналів нового часу.
Проаналізовано і доведено, що найкращого результату в навчанні можна досягнути тоді, коли ролі викладача й студента врівноважені: обидва працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями, досягненнями свого життєвого досвіду.
Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес, на практичних заняттях з терапії, сприяє більш повному оволодінню системою знань та вмінь, розвиває творчу спрямованість пізнавальної діяльності студентів, забезпечує об’єктивний самоконтроль і самоперевірку отриманих знань, допомагає формуванню відповідних професійних компетентностей та особистісних якостей, дозволяє викладачам забезпечити диференційований підхід у навчанні.
У роботі проаналізовано доступні інтерактивні методики та форми навчання, узагальнено найоптимальніші способи, форми і методи оцінювання роботи студентів на онлайн-платформах, доступних у даний час.
Автори стверджують, що педагогічні підходи до викладання постійно вимагають пошуку новітніх засобів, які здатні принести в навчальний процес елемент новизни, підвищити інтерес здобувачів вищої освіти, особливо в період карантину.
Посилання
Vorobiova, O. (2020). Systema zabezpechennia yakosti osvity: ukrainskyi dosvid [Education quality assu¬rance system: Ukrainian experience]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk – Current Issues of the Humanities, 29, 259-264 [in Ukrainian].
Krytskyy, I.O., Hoschynskyy, P.V., & Krytska, H.A. (2012). Zaprovadzhennia kredytno-modulnoi systemy u praktyku roboty fakultetu TDMU (2012) [Introduction of the credit-transfer system into the practice of the faculty of TDMU]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 18-19 [in Ukrainian].
Moroz, L.V., & Paliy, D.V. (2018). Suchasni metodychni pidkhody do navchannia i otsiniuvannia znan studentiv na kafedri infektsiinykh khvorob z kursom epidemiolohii [Modern methodical approaches to teaching and assessing students’ knowledge at the Department of Infectious Diseases with a Course in Epidemiology]. Abstracts of the Educational-Methodical Conference “Modern Methodological Technologies of Educational Process Management in Higher Medical Institutions”. Vinnytsia [in Ukrainian].
Muntyan, O.V., & Muntyan, V.L. (2018). Keys-metod – suchasna forma interaktyvnoho navchannia studentiv [The case method is a modern form of online student learning]. Suchasni metodolohichni tekhnolohii keruvannia navchalnym protsesom u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh: tezy dopovidei navch.-metod. konf. [Abstracts of the Educational-Methodical Conference “Modern Methodological Technologies of Educational Process Management in Higher Medical Institutions”]. Vinnytsia [in Ukrainian].
Ostrovskyi, I.M., & Prohorov, Ye.V. (2004). Rolova hra yak zasib navchannia s kontroliu znan subordynatoriv [Role play a means of teaching and controlling the knowledge of subordinates]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 49-51 [in Ukrainian].
Lysenko, H.I., Yatsenko, O.B., & Himion, L.B. (2011). Pidhotovka simeinykh likariv na suchasnomu etapi: vyrisheni ta nevyrisheni problemy [Training of family physicians at the current stage: resolved and unresolved problems]. Simeina medytsyna – Family Medicine, 3, 5-6 [in Ukrainian].
Babosha, V.A., Nachevkin, V.A., & Lobanov, G.V. (2005). Primeneniye kompyuternykh i multimediynykh tekhnologiy dlya prepodavaniya travma¬to¬logii i ortopedii [The use of computer and multi-media technologies for the teaching of traumatology and orthopedics]. Dosvid ta problemy pidhotovky medychnykh kadriv: zb. nauk. prats – Experience and problems of medical training. Donetsk [in Russian].
Harytoniuk, R.O. (2013). Tendentsii zabolevayemosti detey rovenskoy oblasti infektsionnoy patologiyey [Trends in the incidence of children of the Rivne region with infectious pathology]. Sovremennaya pediatriya – Modern Pediatrics, 4 (52), 45-46 [in Russian].
Sharov, S.V., Martyniuk, T.I. (2012). Electronni zasoby navchalnoho pryznachennia: characterustuki ta vymohy [Electronic teaching aids: characteristics and requirements]. Problemy ta perspektyvy formuvannia natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity – Problems and Prospects of Formation of the National Humanitarian and Technical Elite, 32-33, 236-241 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.