ФОРМУВАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11157Ключові слова:
професійна компетентність, термінологічна компетентність, майбутні лікарі, гуманітарні дисципліниАнотація
У статті охарактеризовано педагогічну проблему формування термінологічної компетентності майбутніх лікарів у закладах вищої медичної освіти під час вивчення гуманітарних дисциплін. Зроблено наголос на тому, що реформи сучасної освіти побудовані не лише за принципом здобуття знань та вмінь, а й набуття термінологічної компетентності майбутніх лікарів. Окреслено термінологічну компетентність майбутніх лікарів під час вивчення гуманітарних дисциплін як сформовану здатність доцільно використовувати фахові терміни під час професійної діяльності, розуміти й застосовувати професійні висловлювання у різноманітних ситуаціях професійного спілкування з обов’язковим використанням фахової лексики, спираючись на досвід, отриманий під час вивчення гуманітарних дисциплін у ЗВО. Доведено, що термінологічна компетентність, якої набувають майбутні лікарі у закладах вищої медичної освіти під час вивчення гуманітарних дисциплін, є базовою у їх подальшій професійній та науковій діяльності.
Посилання
Vlasiuk, I. (2012). Formuvannia profesiino-termino¬lohichnoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv [Formation of professional-terminological authenticity of future economic figures]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity – Pedagogy and Psychology of Vocational Education, 1, 50-58 [in Ukrainian].
Hantimurova, N.I., Fedchyshyn, N.O., & Rudyak, Yu.A. (2019). Profesiina pidhotovka studentiv-inozemtsiv u medychnyh universytetakh Ukrainy [Professional training of foreign students in the medical universities of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 4 (84), 5-9 [in Ukrainian].
Denyshchych, T.A. (2012). Formuvannia termino¬lohichnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv z politolohii [Formation of the terminological competence of future specialists of politology]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu “Kyievo-Mohylianska akademiia”. Seriia “Pedahohika” – Scientific works of Petro Mohyla Chornomorsk State University Complex “Kyiv-Mohyla Academy”. Pedagogy Series, 197, 137-142 [in Ukrainian].
Melnychuk, I. (2014). Osoblyvosti movnoi pidhotovky inozemnykh studentiv do dialohichnoi vzaiemodii u maibutnii profesiinii diialnosti likaria [Peculiarities of linguistic training of foreign students in dialogical cooperation in doctor’s future professional activity]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu. Pedahohika ta psykholohiia – Scientific Journal of Chernivtsi University, Pegagogy and Psychology, 715, 71-77 [in Ukrainian].
Pentyliuk, S.O. (2009). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v serednikh osvitnikh zakladakh [Methods of teaching Ukrainian language in secondary educational institutions]. Pentyliuk, M.I., Karaman, S.O., Kara¬man, O.V., Horoshkina, O.M. (Eds.). Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Semenoh, O.M. (2005). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury: monohrafiia [Professional training of future teachers of Ukrainian language and literature: monograph]. Sumy: VVP “Mriia-1” TOV [in Ukrainian].
Fitsula, M.M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly: navch. posib. [Pedagogy of higher educational institution: Textbook]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].