ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ ЛІКУВАЛЬНОЇ СПРАВИ ЗА ДОПОМОГОЮ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ (ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД)
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11153Ключові слова:
іншомовна комунікативна компетентність, спеціаліст лікувальної справи, ІКТ, навчальні програми, дистанційні курсиАнотація
У статті розглянуто шляхи формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх спеціалістів лікувальної справи за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій на базі зарубіжного досвіду. Приділено увагу п’ятьом найбільш популярним медичним університетам, що, зокрема, мають високі результати щодо медичних досліджень, які проводяться безпосередньо студентами університетів, таким, як: Медична школа в Гарвардському університеті, Медична школа Університету Джонса Хопкінса, Медична школа в Нью-Йоркському університеті Лангон, Медичний факультет Стенфордського університету, Медичний факультет Каліфорнійського університету – Сан-Франциско. У статті проаналізовано навчальні програми, що направлені на формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх спеціалістів лікувальної справи у вищезазначених університетах, такі, як: програма із загальної мови спілкування, дистанційні онлайн-курси «Medical English», професійна мова для студентів лікувальної справи. Окремо приділено увагу дистанційному курсу, створеному Майком Мітчелом у межах шведського проекту. У статті також розглянуто використання засобів ІКТ, таких, як: платформа Moodle; інструменти SpeakApps; PowerPoint та інші програми для створення презентацій; онлайн-симулятори, програми для створення тестів, анкет та ігор; хмарні сервіси для створення онлайн-клубів із вивчення іноземних мов та ін.
Посилання
Bayeva, T.A., & Konstantinova, Yu.A. (2013). Rol motivatsii pri obuchenii inostrannomu yazyku studentov-medikov [The role of motivation in foreign language teaching for medical students]. Achievements of High School – 2013: Materials of the IX International Scientific and Practical Conference (November,17-25). Sofia: “Byal GRAD-BG” ООD (pp. 91-98) [in Russian].
Demydovych, O.M. (2017). Zmishane navchannia u protsesi vykladannia inozemnoi movy studentam-medykam [Blended learning in the process of foreign language tea¬ching for medical students]. Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do Yevropeiskoho osvitnoho prostoru – Higher Education of Ukraine in the Context of Integration into the European Educational Area, 175, 21-3, 59-73 [in Ukrainian].
Asgari, Arani. J. (2014). A blended learning setting in English for medical purposes course in corporating competencies. International Journal of Language and Linguistics, 1 (2), 31-36.
Best Medical Schools: Research. Retrieved from: https://www.usnews.com/best-graduate-schools/top-medical-schools/research-rankings.
Bloch, J. (2013). Technology and ESP. in B. Paltridge, & S. Starfield The Handbook of English for Specific Purposes. Chichester: Wiley-Blackwell.
Dziuban, C.D., Hartman, J.L., & Moskal, P.D. (2006). Blended learning. Educational Center for Applied Research Bulletin, 7, 3-4.
Mustafa Naci KAYAOĞLU, & Raşide DAĞ AKBAŞ (2016). An Investigation into Medical Students’ English Language Needs. Participatory Educational Research (PER). Special Issue. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/288059515_An_Investigation_into_Medical_Students’_English_Language_Needs.
Lenka Kučírková (2014). English for Specific Purposes with Regard to the Use of E-Learning. Dizertační práce. Univerzita Karlova v Praze.
Milosavljević, N., Vuletić, A., & Jovković, L. (2015). Learning Medical English: A Prerequisite for Successful Academic and Professional Education. Srp. Arh. Celok Lek., 143 (3-4), 237-240. DOI: https://doi.org/10.2298/SARH1504237M
Osguthorpe, R.T., & Graham, C.R. (2003). Blended learning environments: Definitions and directions. The Quarterly Review of Distance Education, 4, 227-233.
Reinders, H., & Balcikanli, C. (2011). Learning to foster autonomy: The role of teacher education materials. Studies in Self-Access Learning Journal, 2 (1), 15-25. DOI: https://doi.org/10.37237/020103
Doris Stanger (2016). A Blended Learning Course for Teaching English as a Foreign Language in a University Setting. Universitat Obertade Catalunya. Barcelona, Spain. Retrieved from: http://openaccess.uoc.edu/webapps/o2/bitstream/10609/55984/7/dstangerTFM0616mem%C3%B2ria.pdf.
Verkuyl, M., Romaniuk, D., Atack, L., & Mastrilli, P. (2017). Virtual gaming simulation for nursing education. An Experiment Clinical Simulation in Nursing, 13 (5), 238-244. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ecns.2017.02.004
Zhang, W., & Han, C. (2012). A cases study of the application of a blended learning approach to web-based college English teaching platformin. A medical university in Eastern China. Theory and Practice in Language Studies, 2 (9), 1961-1970.