ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВПЛИВ КАРАНТИНУ НА МЕДИЧНУ ОСВІТУ ТА ШЛЯХИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11090

Ключові слова:

карантин, медична освіта, студенти, стрес, саморегульована навчальна поведінка

Анотація

Опубліковані раніше дані про досвід різних заходів карантину чи спалахів інфекцій у системі охорони здоровʼя, повʼязаних із вірусом ГРВІ, вірусом Ебола, грипом, були проаналізовані у статті. Метою статті було виявити, оцінити й узагальнити дані із систематичних оглядів можливого психологічного впливу карантину на навчання в медичному університеті в умовах ізоляції під час пандемії COVID-19 та запропонувати підходи до вирішення цих проблем. Результати оглядів були оцінені в призмі медичної освіти та наявних підходів до електронного навчання студентів-медиків. Також було включено власний досвід співробітників Запорізького державного медичного університету. Враховуючи виділені в опублікованих результатах досліджень стресори, запропоновані варіанти вирішення виявлених проблем. Особлива увага приділяється впливу навчання за допомогою електронних ресурсів на результат досягнення знань. Серед основних стресових факторів були вказані такі: страх перед зараженням, фрустрація, нудьга, неможливість брати участь у звичайній щоденній діяльності, відсутність контакту з пацієнтами. Висвітлено роль вчителя у зниженні стресового навантаження у студентів під час карантину. Оцінено переваги та негативні аспекти онлайн-освіти. Були обговорені майбутні невирішені проблеми.

Біографії авторів

O. P. Pakholchuk, Запорізький державний медичний університет

д.мед.н., доцент кафедри факультетської педіатрії Запорізького державного медичного університету, 69035, м. Запоріжжя, проспект Маяковського 26, тел. (067) 8772000

S. M. Nedelska, Запорізький державний медичний університет

д.мед.н., професор, завідуюча кафедри факультетської педіатрії Запорізького державного медичного університету, 69035, м. Запоріжжя, проспект.Маяковського 26, тел. (0612) 249407

S. V. Pavlov, Запорізький державний медичний університет, завідувач кафедри клінічної та лабораторної діагностики

д.біол.н., доцент, завідувач кафедри клінічної та лабораторної діагностики Запорізького державного медичного університету, 69035, м. Запоріжжя, проспект.Маяковського 26

Посилання

Wallenburg, I., van Exel, J., Stolk, E., Scheele, F., de Bont, A., & Meurs, P. (2010). Between trust and accountability: different perspectives on the modernization of postgraduate medical training in the Netherlands. Acad. Med., 85(6), 1082-1090. DOI:10.1097/ACM.0b013e3181dc1f0f. DOI: https://doi.org/10.1097/ACM.0b013e3181dc1f0f

Centers for Disease Control and Prevention. Quarantine and isolation (2017). Retrieved from: https://www.cdc.gov/quarantine/index.html.

Berkhout, J.J., Teunissen, P.W., Helmich, E., van Exel, J., van der Vleuten, C.P., & Jaarsma D.A. (2017). Patterns in clinical students’ self-regulated learning behavior: a Q-methodology study. Adv. Health Sci. Educ. Theory Pract., 22(1), 105-121. DOI:10.1007/s10459-016-9687-4. DOI: https://doi.org/10.1007/s10459-016-9687-4

van Houten-Schat, M.A., Berkhout, J.J., van Dijk, N., Endedijk, M.D., Jaarsma, A.D.C., & Diemers, A.D. (2018). Self-regulated learning in the clinical context: a systematic review. Med. Educ., 52 (10), 1008-1015. DOI:10.1111/medu.13615. DOI: https://doi.org/10.1111/medu.13615

Sinclair, P., Kable, A., & Levett-Jones, T. (2015). The effectiveness of internet-based e-learning on clinician behavior and patient outcomes: a systematic review protocol. JBI Database System Rev. Implement Rep., 13 (1), 52-64. DOI:10.11124/jbisrir-2015-1919. DOI: https://doi.org/10.11124/jbisrir-2015-1919

Brooks, S.K., Webster, R.K., Smith, L.E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, J.G. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. Lancet, 395 (10227), 912-920. DOI: https://doi.org/10.1016/ S0140-6736(20)30460-8.

Robertson, E., Hershenfield, K., Grace, S.L., & Stewart, D.E. (2004). The psychosocial effects of being quarantined following exposure to SARS: a qualitative study of Toronto health care workers. Can. J. Psychiatry, 49, 403-407. DOI: https://doi.org/10.1177/070674370404900612

Blendon, R.J., Benson, J.M., DesRoches, C.M., Raleigh, E., & Taylor-Clark, K. (2004). The public’s response to severe acute respiratory syndrome in Toronto and the United States. Clin. Infect. Dis., 38, 925-931. DOI: https://doi.org/10.1086/382355

Cho, K.K., Marjadi, B., Langendyk, V., & Hu, W. (2017). The self-regulated learning of medical students in the clinical environment – a scoping review. BMC Med. Educ.,17 (1), 112. DOI:10.1186/s12909-017-0956-6. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-017-0956-6

Braunack-Mayer, A., Tooher, R., Collins, J.E., Street, J.M., & Marshall, H. (2013). Understanding the school community’s response to school closures during the H1N1 2009 influenza pandemic. BMC Public Health, 13, 344. DOI: https://doi.org/10.1186/1471-2458-13-344

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-15

Як цитувати

Pakholchuk, O. P., Nedelska, S. M., & Pavlov, S. V. (2020). ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВПЛИВ КАРАНТИНУ НА МЕДИЧНУ ОСВІТУ ТА ШЛЯХИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ. Медична освіта, (3), 65–68. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11090

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ