ВИКОРИСТОВУВАННЯ ОБʼЄКТИВНИХ ПІДХОДІВ ОЦІНЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ ВМІНЬ НА МОЛОДШИХ КУРСАХ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.10888Ключові слова:
компетентність, практичні вміння, об’єктивна оцінкаАнотація
Осучаснення традиційного навчального процесу вимагає впровадження новітніх методів оцінювання знань студентів, особливо володіння професійними навичками на перших етапах клінічної підготовки.
При оцінці знань студентів традиційно більшу увагу приділяють контролю за теоретичними знаннями, бо щоб оцінити практичні навички та вміння, треба більше часу, об’єктивності. При контролі знань студентів слід оцінити ще і комунікативні та когнітивні здібності, що досить важко для викладача, бо відсутня стандартизація в критеріях оцінки, різні за складністю завдання, деякі особистісні особливості студента. Сьогодні слід відмітити, що засвоювати практичні навички на пацієнтах стало більш складно, враховуючи етичні норми та права людини, безпеку хворих, тому слід ширше застосовувати нові форми оцінювання практичних вмінь студентів, їх вміння володіти методами обстеження пацієнтів.
Розглянуто організацію проведення ОСКІ-1 і його значення в оцінюванні клінічних практичних навичок студентами молодших курсів. ОСКІ-1 спрямований на перевірку практичних вмінь і знань студентів з пропедевтики внутрішньої медицини, загальної хірургії та педіатрії. Даний іспит дозволяє об’єктивно оцінити вміння виконувати практичні навички з обстеження пацієнта, проведення СЛР, первинної обробки рани, визначення групи крові та оцінити результат. Станції збору анамнезу в терапевтичного хворого та хворого хірургічного профілю дають можливість оцінити комунікативні навички студента, а підсумувати і визначити провідний синдром – частково дозволяє оцінити і теоретичні знання з предмета. Цей іспит є об’єктивним, викладач-спостерігач не втручається у виконання завдання певної станції, не впливає на проведення цього іспиту, лише оцінює за закритим чек-листом. Форма проведення ОСКІ залишається передовою, бо послуговує не тільки як оцінка клінічних знань і вмінь, але і як засіб корекції навчального процесу.
Перший досвід застосування ОСКІ-1 на молодших курсах приніс задоволення викладачам і студентам, він стимулює всі сторони навчального процесу до подальшого самовдосконалення у здобутті знань з клінічного обстеження пацієнтів.
Посилання
Alpysova, A.R., Subbota, Yu.V., & Kyzyrova, Zh.S. (2016). Gruppovoy obyektivnyy strukturirovannyy klinicheskiy ekzamen, kak innovatsionnyy metod otsenki znaniy [Group objective structured clinical examination as an innovative method of assessing knowledge]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya – Modern Problems of Science and Education, 1, 1-5 [in Russian].
Mindubayeva, F.A., Gitenis, N.V., Yevnevich, A.M., Salikhova, Ye.Yu., & Kharisova, N.M. (2016). Opyt ispolzovaniya sovremennykh obrazovatelnykh tekhnologiy v meditsinskom obrazovanii [Experience of using modern educational technologies in medical education]. Mezhdunarodnyy zhurnal eksperimentalnogo obrazova¬niya – International Journal of Experimental Education, 8, 26-28 [in Russian].
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [The Law of Ukraine on Higher Education of 07.01.2014 No. 1556-VII]. Retrieved from: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-provyschu-osvitu [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.31524/bkkmedj.2014.02.024
Cooney, R., Chan, T.M., Gottlieb, M., Abraham, M., Alden, S., Mongelluzzo, J., … Sherbino, J. (2017). Academic primer series: key papers about competency-based medical education. Western Journal of Emergency Medicine, 18 (4), 713-720. DOI: https://doi.org/10.5811/westjem.2017.3.33409