ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ЛАТИНСЬКИХ МЕДИЧНИХ ТЕРМІНІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10643Ключові слова:
віртуальна навчальна програма, комп’ютерні технології, латинська мова, латинські медичні терміни, студент-медикАнотація
У статті вказано на ефективність використання віртуальної програми на заняттях латинської мови, проаналізовано науково-методичні підходи до використання віртуального середовища для вивчення латинської медичної термінології студентами у вищих медичних навчальних закладах. Узагальнено досвід використання віртуальної навчальної програми на заняттях з латинської мови у студентів-медиків. Зазначено, що використання віртуальних навчальних програм значно розширює можливості викладачів, сприяє індивідуалізації навчання, активізації пізнавальної діяльності студентів; дає змогу максимально адаптувати процес навчання до їхніх індивідуальних особливостей.
Сьогодні в системі вищої освіти значна увага приділяється інформатизації навчального процесу. Використання комп’ютерних технологій дає змогу організувати процес передачі інформації студентам більш ефективно, із застосуванням усіх можливих каналів. Арсенал наявних навчальних програм досить вагомий. Чільне місце в навчанні посідає застосування віртуальних навчальних програм. Інформатизація та комп’ютеризація освіти в сучасному глобалізованому світі передбачає як підготовку викладача до використання інноваційних технологій, так і готовність студента працювати самостійно, особливо у процесі вивчення фахової термінології. Віртуальні навчальні програми можуть застосовуватися в процесі навчання латинської мови професійного медичного спрямування як потужне джерело інформації, як засіб індивідуалізації навчання, оцінювання та контролю знань, а також як засіб активізації творчої діяльності студентів та заохочення до навчання. Виконання віртуальних програм значно прискорює процес освоєння навчального матеріалу, урізноманітнює його, робить цікавішим. Оскільки комп’ютерна віртуальна програма з латинської мови містить необхідні відомості як з теорії, так і з практики, це допомагає студентам перед опитуванням проконтролювати свої знання за методикою виконання, а також полегшити засвоєння матеріалу на занятті.
Посилання
Boiko, N. I. (2008). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv v umovakh zastosuvannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Organization of the university students’ individual work in the conditions of application of information and communication technologies]. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
(2000). Virtualnyy mir. Virtualnaya realnost. Tehnologii i resheniya [Virtual world. Virtual reality. Technologies and solutions]. Moscow: Computer-Press [in Russian].
Vorona, I.І., & Savaryn, T.V. (2014). Vykorystannia virtualnykh navchalnykh prohram na zaniattiakh latynskoi movy v medychnykh zakladakh [Using of virtual education program for Latin lessons in medical institutions]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho nats un-tu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 34, 51-53 [in Ukrainian].
Katsman, N.L. (1979). Metodika prepodavaniya latinskogo yazyika v institutakh i na fakultetakh inostrannykh yazyikov [Teaching methodology of Latin in institutes and foreign language faculties]. Moscow: Vysshaya shkola [in Russian].
Nosov, N.A. (2000). Slovar virtualnykh terminov [Dictionary of virtual terms]. Moscow: Put [in Russian].
Pres-sluzhba Ministerstva osvity i nauky, molodi ta sportu. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii – priorytetnyi napriamok rozvytku pedahohichnoi osvity [Press service of the Ministry of Education and Science, Youth and Sport. Information and communication technologies are the priority direction of the pedagogical education development]. Retrieved from: http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=244341480 [in Ukrainian].
Yatsenko, Yu.S. Integratsiya informatsionno-kommunikatsionnykh tehnologiy v protsess obucheniya inostrannym yazykam [Integration of information and communication technologies in the teaching of foreign languages]. International Scientific and Practical Internet Conference. Teacher in Higher Education in the 21st century. Retrieved from: http://www.t21.rgups.ru/doc/5/21.doc [in Russian].