МЕДИЧНА ІНФОРМАТИКА ЯК ПЕРСПЕКТИВНА СКЛАДОВА ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • O. Ye. Sichkoriz Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • L. B. Lototska Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького
  • T. S. Kolach Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10486

Ключові слова:

інформаційні технології, медична інформатика, післядипломна медична освіта

Анотація

Інформаційні технології можуть змінити спосіб вивчення медицини студентами та медичними працівниками. У медичній освіті застосування симуляційних технологій, віртуальних пацієнтів та електронного навчання перетворилося на педагогічну стратегію у сприянні активному підходу до навчання, орієнтованого на слухачів. Підвищення рівня освіти вимагає визначити, які інформаційні технології, що сприяють навчанню, заслуговують на використання у лікарській діяльності.

Мета цієї публікації полягає у висвітленні ролі медичної інформатики у навчальному процесі на до- та післядипломному рівнях та формування компетентності в галузі компʼютерних технологій у професійній підготовці медичних фахівців, зацікавлених стати експертами у розробці, впровадженні та оцінці інформаційно-комунікаційних технологій у медицині.

У статті також проаналізовано доцільність та можливість впровадження циклів тематичного удосконалення з медичної інформатики для слухачів післядипломного навчання. Проведення таких циклів є особливо актуальним та необхідним в умовах автоматизації ведення обліку медичних послуг, управління медичною інформацією в електронному вигляді та сприятиме розвитку професійних компетенцій слухачів.

Адаптація медичних фахівців до електронної системи охорони здоровʼя дозволить кожному лікареві використовувати інформаційні технології для повноцінного партнерства з пацієнтами.

Підготовка медичних працівників у вищій школі передбачає систематичне та цілісне формування у студентів інформаційно-аналітичних знань і вмінь. Медична інформатика як складова вищої медичної освіти повинна прагнути досягнення ефективних академічних та освітніх програм до- і післядипломної освіти. Поширення викладання медичної інформатики в освітніх медичних закладах має супроводжуватися чіткими узгодженими зусиллями для позитивного впливу на всі залучені сторони.

Біографія автора

L. B. Lototska, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького

Посилання

Martseniuk, V.P., Zhulkevych, I.V., Sverstiuk, A.S., Melnyk, N.A., Kozodii, N.V., & Berezovska, I.B. (2019). Vykorystannia biosensoriv dlia monitorynhu navkolyshnoho seredovyshcha [Use of biosensors for environment monitoring]. Visnyk sotsialnoi hihiieny ta orhanizatsii okhorny zdorovia – Bulletin of Social Hygiene and Health Care Organization, 2, 107-114 [in Ukrainian].

Zhulkevych, I.V., & Yavorska, Yu.V. (2015). Kliniko-diahnostychna aprobatsiia metodu virtualnoi biopsii kistkovoi tkanyny u khvorykh na limfomu Hodzhkina [Clinical and diagnostic testing of the method of virtual bone biopsy in patients with Godzhkin lymphoma]. Ukrainskyi radiolohichnyi zhurnal – Ukrainian Radiological Journal, XXIII, 4, 31-34 [in Ukrainian].

Kolesnyk, Yu.M., & Ryzhov, O.A. (2008). Stratehiia informatyzatsii medychnoho universytetu [Strategy of informatization of medical university]. Med. informatyka ta inzheneriia – Medical Informatics and Engineering, 1, 17-22 [in Ukrainian].

Kravets, N.O. (2012). Dosvid vykladannia infor­matsiinykh tekhnolohii v haluzi na kafedri medychnoi informatyky z fizykoiu [Experience of teaching information technologies in the field at the Department of Medical Informatics with Physics]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 35-37 [in Ukrainian].

Lienkova, O.O., Morokhovets, H.Yu., & Mishchenko, S.V. (2015). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinykh kompetentsii maibutnikh likariv na zasadakh vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny [Formation of information and communication competencies of future doctors on the basis of the use of computer technologies in the educational process. Actual problems of the modern medicine]. Visnyk Ukrainskoi medychnoi stomatolohichnoi akademii – Bulletin of Ukrainian Medical Stomatological Academy, 3-1 (51), 264-267 [in Ukrainian].

Saienko, M.S., & Morokhovets, H.Yu. (2018). Vyko­rystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u maibutnii profesiinii diialnosti v protsesi vyvchennia medychnoi informatyky [Use of information and commu­nication technologies in future professional activity in the process of studying medical informatics]. Imidzh suchasnoho pedahoha – Image of the Modern Pedagogue, 3 (180), 18-21 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-28

Як цитувати

Sichkoriz, O. Y., Lototska, L. B., & Kolach, T. S. (2019). МЕДИЧНА ІНФОРМАТИКА ЯК ПЕРСПЕКТИВНА СКЛАДОВА ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (3), 91–95. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10486

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ