ВИКОРИСТАННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО УДОСКОНАЛЕННЯ НА КАФЕДРІ ПАТОЛОГІЧНОЇ АНАТОМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.2.10352Ключові слова:
майстер-клас, післядипломна освіта, патологічна анатомія, лікарі-патологоанатомиАнотація
Заклади післядипломної медичної освіти в сучасній парадигмі медичної та освітянської реформи повинні додавати до традиційних схем навчання новітні технології викладання. Завданням закладів післядипломної медичної освіти є створення конкурентного освітнього продукту, який має суттєво поліпшити професійний рівень лікарів. Патологічна анатомія, як медична спеціальність, потребує не тільки глибоких теоретичних знань, а й досить специфічних практичних навичок. Тому усталені форми навчання (лекції, семінари, практичні заняття) значно поступаються за рівнем ефективності майстер-класам. Ця форма навчання поєднує в собі всі найкращі риси перерахованих типів занять, без зайвого витрачання часу і з максимальним рівнем візуалізації навчального процесу. Крім того, враховуючи певний кадровий голод у спеціальності «Патологічна анатомія», лікарі-патологоанатоми не завжди мають змогу витратити достатньо часу на довготривалий цикл підвищення кваліфікації. Тоді як вони можуть обрати ті теми майстер-класів, в ознайомленні з якими мають потребу, що диктується виробничою необхідністю. Стаття передає досвід використання майстер-класів під час післядипломного навчання лікарів-патологоанатомів. У ній надано інформацію щодо нормативно-правової бази проведення таких занять, наведено схему проведення майстер-класу на прикладі конкретної теми. Автори розробили алгоритм проведення майстер-класів з урахуванням специфіки викладання патологічної анатомії в закладах післядипломної освіти. Дані зворотного зв’язку зі слухачами свідчать про вельми позитивне сприйняття цієї форми навчання. Це доводить, що майстер-клас – одна з найефективніших форм професійного навчання лікарів, яка має обов’язково застосовуватися закладами післядипломної освіти. Кафедра патологічної анатомії ХМАПО має намір постійно збільшувати арсенал тем майстер-класів, наповнювати їх сучасним контентом, а також впроваджувати інші ефективні та креативні методики навчання.
Посилання
Loshytska, O.L. (2015). Maister-klas u systemi roboty z pedahohichnymy kadramy: metodychnyi posibnyk (Irpin) [Master class in the system of work with pedagogical staff: a methodical manual]. Irpin [in Ukrainian].
(2018). Polozhennia pro maister-klas Kharkivskoi medychnoi akademii pisliadyplomnoi osvity [Regulations for workshops of Kharkiv Medical Academy of Postgraduate Education]. Ministry of Нealth of Ukraine. Kharkiv: Kharkiv Medical Academy of Postgraduate Education [in Ukrainian].
Belay, H.T., Ruairc, B.O., & Guerandel, A. (2019). Workshops: An important element in medical education. BJPsych. Advances, 25, 7-13. doi:10.1192/bja.2018.41. DOI: https://doi.org/10.1192/bja.2018.41
Allen, D., Abourbih, J., Maar, M., Boesch, L., Goertzen, J., & Cervin, C. (2017). Does a one-day workshop improve clinical faculty’s comfort and behaviour in practising and teaching evidencebased medicine? A Canadian mixed methods study. BMJ Open, (7). doi:doi:10.1136/ bmjopen-2016-015174.
Yost, J., Ciliska, D., & Dobbins, M. (2014). Evaluating the impact of an intensive education workshop on evidence-informed decision making knowledge, skills, and behaviours: A mixed methods study. BMC Medical Education, 14 (1). doi:https://doi.org/10.1186/1472-6920-14-13. DOI: https://doi.org/10.1186/1472-6920-14-13