ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ЯК ВИМІР ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ

Автор(и)

  • M. M. Korda Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • A. H. Shulhai Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • N. V. Pasyaka Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • N. V. Petrenko Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • N. V. Haliyash Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • N. A. Bilkevich Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10116

Ключові слова:

об’єктивний структурований клінічний іспит, компетентності, оцінювання, чек-лист

Анотація

Мета роботи – проаналізувати ефективність оцінювання медичних компетентностей за допомогою об’єктивного структурованого клінічного іспиту.

Основна частина. Під час іспиту студент виконує 12 завдань на 12 станціях. Час, виділений на кожне з них, складає 6 хв, а перерва між ними – 1 хв. Залежно від того, яку компетентність мається на меті перевірити, станції поділяються на 4 основних типи: комунікативні, когнітивні, мануальні (базові та ускладнені) чи маніпуляції. Проте такий поділ є досить умовним, на жодній станції неможливо оцінити ізольовану компетентність, оскільки вони є взаємопроникаючими. Для досягнення високої надійності та об’єктивності контролю знання студента оцінюється за виконанням однакових завдань (для однієї групи), за чек-листом та без зазначення персональних даних (за ідентифікаційним номером). Іспит вважається складеним, якщо студент набрав не менше 7,0 балів з 12 максимально можливих.

Висновок. Використання формату об’єктивного структурованого клінічного іспиту  дає можливість не тільки оцінити ступінь оволодіння компетентностями, а й сприяє підвищенню зацікавленості студентів до навчання та формує клінічне мислення.

Посилання

Bulakh, I.Ye., Voitenko, L.P., & Slukhai, T.S. (2018). Naperedodni zaprovadzhennia Yedki. Krok 1. 2018; spetsial­nosti “Medytsyna”, “Stomatolohiia”, “Farmatsiia” [On the eve of the introduction of the only state qualification exam Krok 1. 2018; specialty “Medicine”, “Stomatology”, “Pharmacy”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 6-18 [in Ukrainian].

Pylypenko, M.M., Rybinkina, I., & Shlapak, I.P. (2014). Pershyi dosvid vprovadzennia brytanskoho variant ekzamenu za systemoiu OSCE naprykintsi dvorichnoi internatury [The first experience of introducing the British version of the OSCE exam at the end of the two-year internship]. Bil, zneboliuvannia, intensyvna terapiia – Pain, Pain Relief, Intensive Care, 3, 5-14 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu 01.07.2014 r. № 1556-VІІ (redaktsiia stanom na 01.07.2014 r. [Law of Ukraine On Higher Education: of 01.07.2014 No. 1556-VІІ (as amended on July 1, 2014)]. Retrieved from: zakon.rada.gov.ua [in Ukrainian].

Nakaz MOZ 19.02.2019 № 419 Pro zatverdzhennia poriad­ku, umov ta strokiv rozroblennia i provedennia yedynoho derzhavnoho kvalifikatsiinoho ispytu ta kryteriiv otsiniuvannia rezultativ [The Order of the Ministry of Health of 19.02.2019 No. 419 On Approval of the Procedure, Terms and Time for the Development and Conduct of the Only State Qualification Examination and Evaluation Criteria for Results] [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., Hudyma, A.A., Zaporozhan, S.Y. (2016). Rozvytok, praktychno-oriientovanoho ta symuliatsiinoho navchannia v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevskoho [Development of practical and simulation training at the Ternopil State Medical University named after I. Horbachevsky]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 54-57 [in Ukrainian].

Heal, C., D’Souza, K., Banks, J., Malau-Aduli, B.S., Turner, R., Smith, J., Bray, E., Shires, L., & Wilson, I. (2018). ACCLAIM collaboration. A snapshot of current Objective Structured Clinical Examination (OSCE) practice at Australian medical schools. Med. Teach., 27, 1-7. doi: 10.1080/0142159X.2018.1487547. [Epub ahead of print].

Alsaid, A.H., Al-Sheikh, M. (2017). Student and faculty perception of objective structured clinical examination: A teaching hospital experience. Saudi J. Med. Sci., 5 (1), 49-55.

Lacy, M., Noronha, L., Leyva, Y., & Pierce, J.R. Jr1. (2019). Comparison of medical student communication skills measured by standardized patients during an OSCE and by faculty during an in-hospital encounter. South Med. J., 112 (2), 70-75.

Nasir, A.A., Yusuf, A.S., Abdur-Rahman, L.O., Baba­lola, O.M., Adeyeye, A.A., Popoola, A.A., Adeniran, J.O. (2014). Medical students perception of objective structured clinical examination: a feedback for process improvement. J. Surg. Educ., 71 (5), 701-706.

Mohsen Tavakol, & Gill Pinner (2018). Enhancing objective structured clinical examinations through visualisation of checklist scores and global rating scale. J. Med. Educ., 9, 132-136.

Karima Khamisa, Samantha Halman, Isabelle Desjardins, Mireille St. Jean, & Debra Pugh Sun Huh (2018). The implementation and evaluation of an e-Learning training module for objective structured clinical examination raters in Canada. J. Educ. Eval. Health Prof., 15, 18. doi: 10.3352/jeehp.2018.15.18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-12

Як цитувати

Korda, M. M., Shulhai, A. H., Pasyaka, N. V., Petrenko, N. V., Haliyash, N. V., & Bilkevich, N. A. (2019). ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ЯК ВИМІР ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ. Медична освіта, (3), 19–24. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10116

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти