MODERN APPROACHES TO THE FORMATION OF A HIGHLY PROFESSIONAL INSTRUCTORS AT IVANO-FRANKIVSK NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY

Authors

  • M. M. Rozhko Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ
  • H. M. Ersteniuk Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ
  • V. V. Kapechuk Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ
  • M. O. Ivantsiv Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ
  • S. M. Lutsak Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ
  • V. V. Dzvonkovska Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ
  • V. M. Senchii Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8964

Keywords:

educational process, training and educational center, professional education of a teacher.

Abstract

The aim of the work – to conduct an analysis of the effectiveness of approaches to the formation of a modern lecturer of medical university.

The main body. The article discusses the activity of the training and educational center for teachers for the purpose of improving professional and language competence and possessing modern innovative teaching technologies that are important for increasing the efficiency of the educational process at the university. The next step is to introduce the “OfficeMix” and “Forms” interactive platforms into the educational process, which will allow for transparent monitoring of the process of preparing students for the license examinations “Krok”.

Conclusion. The analysis makes it possible to assert that in the formation of a modern teacher of a medical university an important place belongs to training and training centers, where the directions for increasing professional, linguistic competence and knowledge of innovative teaching methods are used.

Author Biography

M. M. Rozhko, Державний вищий навчальний заклад “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ

 

References

Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII Pro vyshchu osvitu [Higher Education Act of Ukraine № 1556-VII of July 1, 2014]. – Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Nakaz, №174 (2017). Novi vymohy MON Ukrainy shchodo prysvoiennia vchenykh zvan [New requirements of the Ministry of Education and Science of Ukraine for the awarding of academic titles]. – Retrieved from: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0245-17 [in Ukrainian].

Poliachenko, Yu.V., Perederii, V.H. & Volosovets, O.P. (2005). Medychna osvita u sviti ta v Ukraini [Medical education in the world and in Ukraine]. Kyiv: Knyha-plius [in Ukrainian].

Published

2018-06-12

How to Cite

Rozhko, M. M., Ersteniuk, H. M., Kapechuk, V. V., Ivantsiv, M. O., Lutsak, S. M., Dzvonkovska, V. V., & Senchii, V. M. (2018). MODERN APPROACHES TO THE FORMATION OF A HIGHLY PROFESSIONAL INSTRUCTORS AT IVANO-FRANKIVSK NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY. Medical Education, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8964

Issue

Section

Materials of the conference