ПРОФЕСІЙНА ЛІНГВОДИДАКТИКА В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МЕДСЕСТРИНСТВО»

Автор(и)

  • А. B. Вихрущ Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4177-4614
  • М. П. Тишковець Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0102-240X
  • В. С. Глушок Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-8662-1670

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13643

Ключові слова:

закономірність, дидактика, розвиток, особистість

Анотація

Анотація. Важливим етапом сучасної науки стане перехід до встановлення закономірностей. Це ключове слово особливо важливе для гуманітарних наук, де основною загрозою виступає описовість. Зауважимо, що це також важливий первинний елемент наукового пошуку. Водночас без пошуку причин і прогностичної оцінки важко досягнути рівня узагальнень, важливих для теорії та практики. Саме недостатня увага до закономірностей як основи навчально-виховного процесу обумовлює упродовж століть скептичне ставлення до педагогіки вищої школи. Вважається, що добрий фахівець може навчати, опираючись на фахові знання, інтуїцію, практичний досвід. Це помилкове твердження інколи справджується, а частіше ні. Проблема загострюється в сучасних умовах. В аудиторії університетів приходить нове покоління студентів із достатнім рівнем інформаційної культури, високими потребами, знанням іноземних мов. Зауважимо, що потреби практики випереджують можливості теоретичних концептів. Можливо, це і є однією з причин постійних заяв про кризу в науці. На нашу думку, це криза зростання, переходу на якісно новий рівень навчання й учіння. Поява в медичних університетах центрів симуляційного навчання як принципово нового дидактичного засобу підтверджує необхідність подальшого пошуку оновлених засад навчання та учіння. Прогностична оцінка експертів Римського клубу про «інтегральне мислення» зайвий раз підтверджує актуальність проблеми.

Посилання

Ball, H. (2016). Uspishnist obdarovanoi liudyny u konteksti yii vzaiemodii iz sotsiokulturnym seredovyshchem [The success of a gifted person in the context of his interaction with the sociocultural environment]. Psykholohiia osobystosti – Personality Psychology, 1(7), 5-15 [in Ukrainian].

Zelenska rozpovila istorii medsester, yaki riatuvaly zhyttia ukraintsiv na viini. 12.05.2022 r. Ukrinform [Zelenska told the stories of nurses who saved the lives of Ukrainians during the war. 05/12/2022. Ukrinform]. Retrieved from: https://www.ukrinform.ua/rubric-ato/3481802-zelenska-rozpovila-istorii-medsester-aki-ratuvali-zitta-ukrainciv-na-vijni.html [in Ukrainian].

Znamenska, M.A., Slabkyi, H.O., & Znamenska, T.K. (2019). Komunikatsii v okhoroni zdorovia [Communications in health care]. Kyiv [in Ukrainian].

Zubrytska, M., Babalyk, N., & Rybchynska, Z. (2002). Ideia Universytetu: antolohiia [The Idea of the University: An Anthology]. Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Kremen, V.H., Pazynich, S.M., & Ponomarov, O.S. (2008). Filosofiia upravlinnia [Management philosophy]. (2-nd ed., rev.). Kharkiv: NTU «KhPI» [in Ukrainian].

Ball, H.O. (Ed.). (2014). Kulturotvirna funktsiia psykholohichnoi nauky [Culture-creating function of psychological science]. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Maksymenko, S.D. (2016). Teoretyko-metodolohichni problemy psykholohii osobystosti [Theoretical and methodo-logical problems of personality psychology]. Psykholohiia i osobystist – Psychology and Personality, 1(9), 9-17 [in Ukrainian].

Nakaz MOZ Ukrainy Pro zatverdzhennia planu zakhodiv Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy «Rik medsestrynstva v Ukraini 2020» vid 19.12.2019 r. № 2561 [Order of the Ministry of Health of Ukraine On the approval of the action plan of the Ministry of Health of Ukraine “Year of Nursing in Ukraine 2020” dated 12/19/2019 No. 2561]. Retrieved from: 9-2561-pro-zatverdzhennya-planu-zakhodiv-ministerstva-okhoroni-zdorov-ya-ukrajini-rik-medsestrinstva-v-ukrajini-2020 [in Ukrainian].

Nakaz MON Ukrainy Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity za spetsialnistiu 223 «Medsestrynstvo» dlia pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity vid 05.12.2018 r. № 1344 [Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine On the approval of the standard of higher education in specialty 223 “Nur¬sing” for the first (bachelor’s) level of higher education dated 05.12.2018 No. 1344]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/223-medsestrinstvo-bakalavr.pdf [in Ukrainian].

Nakaz MON Ukrainy Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity za spetsialnistiu 223 «Medsestrynstvo» dlia pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity vid 24.06.2022 r. № 589 [Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine On approval of the standard of higher education in the specialty 223 “Nursing” for the first (bachelor’s) level of higher education dated June 24, 2022 No. 589]. Retrieved from: https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/86888/ [in Ukrainian].

Vykhrushch, A.V., & Zalipska, I.Ia. (Eds.). (2021). Profesiina medychna komunikatsiia ukrainskoiu movoiu likaria z patsiientom [Professional medical communication in Ukrainian between a doctor and a patient]. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Як цитувати

Вихрущ . А. B., Тишковець, М. П., & Глушок, В. С. (2023). ПРОФЕСІЙНА ЛІНГВОДИДАКТИКА В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МЕДСЕСТРИНСТВО». Медична освіта, (4), 127–133. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13643

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ