ОСОБЛИВОСТІ ЗБИРАННЯ АНАМНЕЗУ В ПЕДІАТРІЇ В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ РОСІЙСЬКИХ ВІЙСЬК

Автор(и)

  • Т. О. Воронцова Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5434-7064
  • С. О. Никитюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3146-9664
  • С. С. Левенець Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2400-8328

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13623

Ключові слова:

студенти, діти, анамнез, комунікація

Анотація

Анотація. В умовах воєнного часу з’явилися групи переселенців, які постраждали психологічно та емоційно і потребують співпереживання, та необхідність подолання бар’єрів у спілкуванні з хворим. Війна внесла свої корективи в питання спілкування педіатра з оточенням дитини. Зросла кількість дітей-сиріт, і часто дитину не завжди супроводжують рідні. Виклики, з якими стикаються викладачі та студенти медичних закладів вищої освіти у складних умовах сьогодення, зумовлюють необхідність пошуку нових підходів у спілкуванні та зборі анамнезу. Навички ефективної комунікації в медицині потребують налаштування моделі спілкування, орієнтованої на пацієнта. Важливим є особистісний підхід медичного персоналу як складова ефективної комунікації з врахуванням як вербального, так і невербального видів спілкування. В умовах військових дій особливо необхідно враховувати психологічний стан дітей залежно від виду переміщення і втрат, яких зазнали діти. Слід звертати увагу на внутрішні соціальні та психологічні проблеми, оцінити вплив оточуючого середовища у воєнний час на організм дитини, провести діагностику між психосоматичним станом й отримати допомогу через звернення в соціальні структури держави чи волонтерські центри.

Посилання

Kuchyn, Yu.L., & Lymar, L.V. (2022). Osnovni pryntsypy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia medykiv [Basic principles of the organization of distance education of doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 30-37 [in Ukrainian].

Tiazhka, O.V., Pochynok, T.V., & Antoshkina, A.M. (2018). Pediatriia [Pediatrics]. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].

Boiarchuk, O.R., Kinash, M.I., & Shulhai, O.M. (2022). Propedevtyka pediatrii v syndromakh [Pediatric propae¬deu¬tics in syndromes]. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

Maidannyk, V.H., Burlai, V.H., & Hnateiko, O.Z. (2018). Propedevtychna pediatriia [Propaedeutic pediatrics]. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].

Baile, W.F. (2014). The Complete Guide to Communication Skills in Clinical Practice. Houston: MD Anderson Cancer Center, Medical Graphics &Photography.

Сunkus, N., Yigitoglu, G.T., & Solak, S. (2021). The relationship between worry and comfort levels and communication skills of nursing students during pediatric clinic applications: A descriptive study. Nurse Education Today, 97. DOI 10.1016/j.nedt.2020.104684.

Drossman, D.A. (2018). American Academy of Pediatrics. National Maternal and Child Health Clearinghouse (NMCHC). Guidelines for Improving Communication Skills and the Patient-Doctor Relationship. UNC School of Medicine: Faculty / Staff Website.

Drossman, D.A. (2018). Guidelines for Improving Communication Skills and the Patient-DoctorRelationship. UNCSchool of Medicine: Faculty / Staff Website. Retrieved from: https://www.med.unc.edu/gi/faculty-staff-website/teaching/conferences/archives/fgid-conference-archives/guidelines-for-improving-communication-skills-and-the-patient-doctor-relationship.

Hashim, M.J. (2017). Patient-Centered Communication: Basic Skills. Am. Fam. Physician, 95(1), 29-34. PMID: 28075109.

Nykytyuk, S.O., Balatska, N.I., Galiyash, N.B. Lishchenko, N.O., & Nykytyuk, U.Y. (2016). Manual of Propaedeutic Pediatrics. Ternopil: Ukrmedknyha.

Denecke, K., Thilo, F.J.S., Lueg, C., Olalia, L., Haldemann, A., & Kaufmann, B. (2022). Participatory. Development of an Image-Based Communication Aid for Migrant Patients and Emergency Nurses. Ebook Healthcare of the Future, 292, 15-20.

Rudenok, A., Didyk, N., Kovalchuk, A., Petyak, O., Antonova, Z., & Khanetska, N. (2022). Psychological Support for Children with Intellectual Disorders in War Conditions. Brain. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(3), 63-84. DOI 10.18662/brain/13.3/354.

Quail, M., Brundage, S.B., Spitalnick, J., Allen, P.J., & Beilby, J. (2016). Student self-reported communication skills, knowledge and confidence across standardised patient, virtual and traditional clinical learning environments. BMC Medical Education, 16(73). DOI 10.1186/s12909-016-0577-5.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Як цитувати

Воронцова, Т. О., Никитюк, С. О., & Левенець, С. С. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ЗБИРАННЯ АНАМНЕЗУ В ПЕДІАТРІЇ В УМОВАХ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ РОСІЙСЬКИХ ВІЙСЬК. Медична освіта, (4), 17–21. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13623

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ