DISTANCE LEARNING AS AN INFORMATION AND COMMUNICATIVE TECHNOLOGY OF THE UNDERGRADUATE TRAINING OF PEDIATRICIANS IN THE CONTEMPORARY CHALLENGE

Authors

  • O. P. Volosovets O. Bohomolets National Medical University, Kyiv
  • O. V. Vyhovska Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • S. P. Kryvopustov Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • A. Ya. Kuzmenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • I. O. Loginova Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • O. F. Cherny Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • O. V. Mozyrska Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • V. E. Khomenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • O. L. Kovalchuk Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • O. L. Dzyuba Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • N. V. Gryshchenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • M. S. Ostropolets Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • O. O. Skvarskaya Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • S. D. Saltanova Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • O. V. Kovtun Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11435

Keywords:

distance education, pediatrics, undergraduate training

Abstract

For the implementation and adequate virtual provision of distance education at O. Bohomolets National Medical University, the NMU Neuron distance educational platform is used, which in the current situation can become an effective component of the educational process, while having a number of advantages. It not only provides the student with the most convenient place and time, access to electronic knowledge bases, but also significantly enhances his/her active role in the self-study process, including during the quarantined process, and requires the teacher to improve the teaching in terms of content, and in its form.

The main types of distance learning courses are traditional forms of educational training: lectures, practical classes, seminars, labs, consultations and other relevant legislation.

In general, distance learning technologies as a complex of modern educational technologies in the higher medical education system should be constantly improved, in particular through the use of modern educational platforms, qualitative methodological filling of web resources, introduction of the system of quality control of distance learning in order to meet the challenges of time.

References

Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy koronavirusu COVID-19 [On prevention of the spread of COVID-19 coronavirus on the territory of Ukraine]. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 11 bereznia 2020 r. № 211 – Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of March 11, 2020 No. 211 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia [On approval of the Regulations on distance learning]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25.04.2013 r. № 466 – Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 25.04.2013 No. 466 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia Natsionalnoho medychnoho universytetu imeni O.O. Bohomoltsia [On approval of the Regulations on distance learning of the National Medical University named after O.O. Bohomolets]. Nakaz NMU vid 18.03.2020 r. № 160 – Resolution of the NMU of 18.03.2020, No. 160 [in Ukrainian].

Distance Education. Retrieved from: https://www.tandfonline.com/toc/cdie20/current.

Published

2020-10-15

How to Cite

Volosovets, O. P., Vyhovska, O. V., Kryvopustov, S. P., Kuzmenko, A. Y., Loginova, I. O., Cherny, O. F., … Kovtun, O. V. (2020). DISTANCE LEARNING AS AN INFORMATION AND COMMUNICATIVE TECHNOLOGY OF THE UNDERGRADUATE TRAINING OF PEDIATRICIANS IN THE CONTEMPORARY CHALLENGE. Medical Education, (3), 9–12. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11435

Issue

Section

QUALITY IMPROVEMENT IN HIGHER MEDICAL EDUCATION